Zombie-rummet

130 6 0
                                    

Jag gick in genom den förmultnade dörren och såg mig lite omkring, de luktade illa av döda kroppar och av gammalt mögel.

"Känner du hur de luktar...?" sa Allison och höll hårt för näsan. Jag skrattade tyst till.

"Det är säkert du, Allison." Jag gick bort till ett litet hörn där de låg ett skynke med något under, jag drog bort de och där låg en död kvinna.

"Vad äckligt..." sa jag tyst och satte mig ner på huk vid den gamla, zombifierade kvinnan. Hennes ögon va utpetade och de rann torkat blod nerför hennes mun.

"Vad är äckligt?" frågade Allison och gick fram till mig. Jag pekade på kvinnan och tog av kvinnans jacka, de kunde finns något nödvändigt i hennes fickor.

"Henry? Vad gör du?" Allison tittade lite chockat på mig. Jag stack ner handen i hennes jackficka och drog upp en blodig fickkniv.

"Allison!" utropade jag och ställde mig upp. Hon gick fram till mig och tittade ointresserat på kniven.

"De är en kniv... Wow" jag suckade lite och fällde ihop kniven. "Vad är den med den där kniven som du blev så upphetsad av...?" frågade hon och granskade den lite.

Allison tog den ifrån mig och tittade på den.

"Den är faktiskt i ganska bra skick...för att ha legat i en Zombie-gummas ficka..."

Levande dödaWhere stories live. Discover now