•Happy Reading•
PAGI ini sungguh indah. Pemuda cantik itu duduk dengan anggun di ruang makan, ditemani sang suami yang tampan yang sesekali mengusiknya dan berakhir si suami mendapat cubitan kecil di perutnya yang berkotak kotak. Mereka sedang menunggu kelima lima putera mereka yang masih belum kunjung turun lagi untuk sarapan. Sudah menjadi sebuah tradisi keluarga Jung untuk berkumpul awal pagi sekadar untuk bersarapan dan bercerita tentang sesuatu perkara sebelum masing masing berangkat kerja dan sekolah.
chupp~
"Good morning Bubu""Good morning Mark duduk lah sarapan dulu" setelah memberikan ciuman selamat pagi di pipi Taeyong -hal biasa yang selalu dilakukan kelima lima eh enam Jung- Mark hanya mengangguk lalu mendudukkan dirinya di salah satu kerusi dan mula mengambil sekeping roti bakar bersalut coklat lalu memakannya dengan tenang tanpa sebarang gangguan. Masih tiada gangguan sih.
"Apa Daddy tidak terlihat di sini?" Mark hanya terkekeh dan lanjut memakan rotinya tanpa peduli pada Jaehyun yang kini merengek pada Taeyong. Taeyong hanya mengeleng lelah dengan sifat Jaehyun yang kadang kadang kekanakkan.
"Dimana adik adikmu Mark?" Mark hanya mengeleng tidak tahu sembari mengunyah roti coklat itu.
"Astaga ini sudah jam 7 setengah tidak mungkin mereka masih tidur. Tetapi ya untuk Jaemin dan Sungchan" Taeyong mengelengkan kepalanya apabila mengingat dua anak dominannya itu sulit sekali untuk dikejutkan. Lebih lebih lagi Sungchan apabila ia bergadang untuk bermain game semalaman.
"Sudah lah sayang duduk lah dirimu juga perlu sarapan atau mahu sarapan di kamar hmm?" tawar Jaehyun dengan kening yang diangkat dan bibir yang tersenyum penuh makna.
Plak!
Jaehyun hanya tertawa setelah digeplak isteri cantiknya. Mark hanya memutar matanya malas dengan sikap Daddynya yang benar benar kantung hormon berjalan.
Dirimu juga bergitu Mark :)
"Dad aku tidak mahu nambah adik lagi. Cukup mereka berempat yang buat pusing" dulu Mark benar inginkan adik. Setelah Jeno dan Jaemin lahir Mark sangat bahagia kerana setiap hari ia akan bermain dengan dua kembar itu sehingga tanpa sedar mereka selalu tertidur bersama di ruang bermain. Mesti tertanya bagaimana Sungchan dan Beomgyu lahir? yah pasti dari perutnya Taeyong masa perut author sih. Okay joke
sedikit flassback-
Ketika itu Kim Jaejong mahu merebut Jaemin dari Park Chanyeol agar Jaemin menjadi penerusnya tetapi Park Chanyeol mengugutnya dan berkata bahawa Yunho telah mengambil Mark dan Jaehyun juga telah mengambil Jeno, maka ia mahukan Jaemin sebagai penerusnya.
Kata Jaejong, Chanyeol sungguh menyakitkan hati kerana merebut putera dari anaknya. Tapi mahu bagaimana lagi, akan menjadi tidak adil jika hanya keluarga mereka yang mengklam cucu mereka. Jadi dengan tidak rela hati Jaejong membiarkan Chanyeol menjadikan Jaemin sebagai penerusnya.
Dan disebabkan itu, lahirnya Sungchan membuatkan Jaejong sangat bahagia. Ia merupakan orang yang pertama mengklam Sungchan sebagai penerusnya tanpa menunggu yang lain. Taeyong ketika itu hanya tersenyum bahagia ada juga sesekali berasa risih kerana Mama Jaejongnya itu sering mengikutinya kemana mana. Ini kerana ia ingin cucu penerusnya sentiasa sihat dan kuat. Bahkan pernah sekali ibu mertuanya itu melarang Jaehyun agar tidak berdekatan dengan Taeyong. Sehingga membuatkan pemuda yang digelar Evil Jung itu tertekan. Jaejong berkata bahawa Jaehyun memberi pengaruh buruh pada cucunya nanti.
KAMU SEDANG MEMBACA
𝐄𝐯𝐢𝐥 «𝐉𝐮𝐧𝐠'𝐬»
RomanceTentang Taeyong yang menjodohkan Mark dengan anak sahabatnya. Mark yang menerimanya kerana terlalu sayang sama Taeyong. Tidak disangka sangka, Mark mula jatuh hati pada si namja manis yang memiliki sejuta rahsia. p/s: sudah lama ingin publish yg ini...