•Happy Reading•
SEPANJANG hari ini pemuda tan itu hanya mengeluh dan tidak bersemangat langsung untuk mendengarkan ocehan guru dihadapannya. Ia masih memikirkan tentang perkara tersebut. Kalau ia kembali memohon apakah akan berjaya? Ia tidak mahu tinggal di rumah orang lain. Walau orang itu akan menjadi suaminya kelak di masa hadapan. Tapi kalian tahu ia pasti akan canggung. Bagaimana ia mahu menghadapi mereka?!
Membayangkan saja sudah membuat pemuda tan itu mengeleng laju sehingga mendapat tatapan hairan dari teman sebelahnya.
"Chan ada apa dengan dirimu eoh?"
"Astaga chan! Dirimu sakit?" teriak Felix lalu menempelkan telapak tangannya pada dahi pemuda tan itu. Ia mengernyit kerana tidak merasakan panas.
"Aku tidak sakit Lix!"
"Habis tu kenapa wajahmu terlihat murung?"
"Erm.." apa patut ia menceritakan pada mereka? Apa mereka boleh dipercayai?
"Kalian bisa menyimpan rahsia?" mereka saling memandang lalu kompak mengangguk.
Haechan menghela nafas lalu memandang kedua duanya setelah itu menceritakan apa yang sebenarnya berlaku.
"APA?!"
"Jangan berisik Jeongin!" ujar Haechan lalu menangkup mulut pemuda itu dengan tangannya agar ia tidak kembali menjerit dan mengundang tatapan seluruh kelas mereka.
"Ini benar gila! Tapi aku cemburu dengan mu Chan!" Haechan mengangkat keningnya tanda tidak faham.
"Cemburu kenapa?"
"Aku juga ingin dijodohkan dengan orang kaya huhu"
Plak!
"Sakit Jeongin!" Felix mengusap kepalanya yang baru dipukul dengan buku yang tebal milik pemuda tan itu.
"Habis Changbin itu tidak kaya?"
"Eh iya juga hehe.." Haechan tertawa deras kerana mereka. Mungkin berteman dengan mereka tidak lah buruk. Mereka sangat menyenangkan.
Setelah itu mereka berhenti bercakap kerana guru mereka masuk. Dan bermula lah hari yang panjang dengan sejarah zaman dahulu.
***
"Siapkan makanan yang mewah dan enak, kita ada tetamu istimewa hari ini!" ucap pemuda cantik itu setelah dirinya kesana kemari untuk menguruskan persiapan. Memang benar hanya makan malam tapi ia ingin semuanya terlihat sempurna untuk menyambut bakal menantunya nanti.
"Mark? Mark dimana?"
"Masih di jalan, sebentar lagi juga sampai"
"Baiklah jangan lewat mereka akan tiba sebentar lagi" Mark hanya menghela nafas setelah sambungan itu dimatikan. Ia harus menyiapkan mentalnya hari ini.
Fighting Mark!
***
"Hyung kau terlihat tegang sekali" Mark hampir terkejut dengan kedatangan salah satu adik kembarnya itu.
KAMU SEDANG MEMBACA
𝐄𝐯𝐢𝐥 «𝐉𝐮𝐧𝐠'𝐬»
RomanceTentang Taeyong yang menjodohkan Mark dengan anak sahabatnya. Mark yang menerimanya kerana terlalu sayang sama Taeyong. Tidak disangka sangka, Mark mula jatuh hati pada si namja manis yang memiliki sejuta rahsia. p/s: sudah lama ingin publish yg ini...