Sixième (6)

187 10 0
                                    

•Happy Reading•

Ia memerhati ke seluruh ruangan kamar barunya yang didecor seperti apa yang ia sukai. Tentu ini ulah Mommy Yonggie yang mengubahnya. Ia juga memanggil Taeyong as Yonggie kerana mendengar Mae Chittanya yang menyebut nama itu. Taeyong sudah tentu membenarkan kerana pemuda tan itu kan calon menantunya yang manis.

"Apa yang perlu aku lakukan sekarang hmm.." ucap pemuda tan itu sambil masih betah berbaring di atas katil barunya.

Ia sungguh bosan dan tidak tahu ingin melakukan apa. Setelah makan malam, Mark mendadak pergi ke kantornya semula. Ia tidak bertanya kerana untuk apa ia bertanya jika ia bukan sesiapa bagi pemuda Jung itu buat masa ini. Ingin mengajak Beomgyu bermain, tapi calon adik iparnya itu dipaksa Mommy Yonggie untuk belajar. Mahu ajak si kembar? Ia seram kerana wajah Jeno menyeramkan. Dan lagi Jaemin tidak seperti biasa. Kenapa dengannya? Hah Haechan masa bodoh ingin ambil tahu.

Setelah bermain dengan dengan fikirannya sendiri, ia bangun lalu turun ke bawah. Mungkin berjalan jalan sebentar untuk menghilangkan rasa bosannya.

Ini tingkat dua? Haechan tidak pernah ke sana lagi. Kerana tadi Beomgyu hanya membawanya ketingkat satu, tiga dan empat.

"Ada apa ya disini" Batin Haechan.

Haechan jenis seorang yang ingin tahu maka ia akan cari tahu apa itu.

Ia mula berjalan menyelusuri lorong tersebut. Terdapat beberapa pintu di sana. Mungkin bilik? Ia tidak berniat untuk masuk. Itu tidak sopan tahu. Jadi ia hanya berjalan melihat sekeliling lorong itu yang dihiasi dengan pelbagai gambar.

clik!

"AAAAKKHH!" sontak pemuda tan itu memegang dadanya kerana terkejut. Apanya tidak terkejut jika apabila kau sedang melalui satu pintu lepastu pintu itu terbuka. Untung ia tidak memiliki riwayat penyakit jantung.

"Apa yang kau lakukan di sini?" tanya pemuda yang baru membuka pintu itu dengan raut wajah yang datar sehingga membuatkan pemuda tan itu bergidik ngeri.

"Ah maaf Jeno, aku hanya berjalan jalan disini hehe" Haechan mengaruk lehernya yang tidak gatal. Ia sekarang terasa seperti disudutkan kerana tatapan pemuda itu seperti ingin mengimiditasinya saja.

"Pergilah ke kamarmu ini sudah jam 10. Esok kita sekolah" arahnya lalu menutup pintu kamarnya kembali. Haechan hanya mencebik bibirnya sebal dengan sikap adik kandungnya Mark hyung itu.

"Dasar menyebalkan" cibirnya tanpa sedar seseorang memerhatinya dari tadi hanya tersenyum penuh makna.

"Baik aku ke kamar saja.." sebelum sempat ia beranjak, sepasang tangan menahannya lalu menariknya masuk ke dalam salah satu ruangan di sana.

"Astaga Jaemin! Kau mengejutkan ku tahu!" marah pemuda tan itu pada pemuda tampan yang kini hanya tersenyum tanpa dosa.

Jaemin hanya terkekeh lalu mengacak rambut pemuda tan itu sehingga pemuda itu merengek marah kerana rambutnya berantakkan.

"Sudah lepaskan aku! Aku ingin ke kamar ku sekarang.." bukannya melepaskan pemuda tan itu ia malah menarik pemuda tan itu menuju kasurnya.

"Mahu apa Jaem?" tanyanya waspada pada pemuda di hadapannya ini.

"Ayo tidur" Haechan membulatkan matanya tidak percaya. Apa? Pemuda di hadapannya ini mengajaknya tidur sekali?

𝐄𝐯𝐢𝐥 «𝐉𝐮𝐧𝐠'𝐬»Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang