o~BASLANGİC~

115 11 6
                                    

"Yeni okul , yeni ev , yeni hayat." annem yine teselli avindaydi. Teselliye ihtiyacim vardi ama bu annemden olmamaliydi. Cunku artik ayni ses tonu , aynu bakis , ve ayni konusmadan sıkılmıstım.

"evet anne , evet." diyerek gecistirdim. Onu gecistirdigimi anlayinca yuzume donuk bir bakis atmakla yetindi.

Onu uzdugumu anlayinca arkasindan sarildim ve "uzgunum , sadece senin deyisinle yeni hayata alismaya calisiyorum ve bu beni cok geriyor."

Annem yuzunde kucuk bir tebessumle bana bakti ve anlima kucuk bir opucuk kondurdu .

Saate baktigimda okulun baslamasina 20 dk oldugunu fark ettim ve ben daha yeni kalkmistim. Anneme sarilmayi birakip hemen odama kostum. Uzerime siyah opak corap ve okul etegimi ustum icin ise siyah -ustunde tabancaya benzeyen bir resim olan - erkek yaka tshirtimu gecirdim. Sacima bakmadim bile. Asansorde toplamayi planliyordum.

Sari saclarim soluk tenimde komik duruyordu. Anneme bir opucuk attim ve cantami alip kapiyi cektim.

Evet yanliz yasiyorduk. Annem ve ben. Babam yillar once bizi birakip gitti. Kardesim felanda yoktu. Ama hala babama sinirliydim. Bidaha karsima cikacagini hic sanmasamda onu gordugumde soyleyecegim laflari yiginla biriktirmistim. Bir ise yaramayacagini bilmeme ragmen beynimi bosuna bunlarla doldurmustum. Kalbimi kirdigi icin onu hayal etmek bile istemiyordum.

Asansorden inince saate baktim. Gec kalmistim. Ne kadar kosmak istemesemde mecburdum. Okulun ilk gunu gec kalmak hicte cazip gelmiyordu. okulu onemsedigimden degil sadece sınıfa son giren olarak dikkat cekmek istemiyordum. Yanimdan arabayla gecen birsuru ogrenciler vardi. Benimde arabam olsa hic fena olmazdi gerci. Zengin olduklari belliydi . Birde bunu sabahin bu saatinde lux arabalarla okula gelerek gozumuze soktuklari aşikardı.

Hafifce omuz silkerek kosmak icin obur tarafa odaklaniyordumki yanimda bi araba durdu. Bu bir son model wolksvogendi. Dısı siyah parlak bir boyayla kapliydi. Ve icinin gorunmemesine ragmen derin koltuklarin olduguna emindim.

Birden cam yavasca otomatik bir sekilde inmeye basladi. İcinde siyah sacli , yesil gozlu ve hafif etine dolgun bir kiz belirdi.

"Okula kadar eslik etmemi ister misin ?" kizi hafifce suzdukten sonra "Gerek yok , saol." dedim. Ama gerek vardi. Gec kalmistim ve bu hizla asla okula tam zamaninda yetisemezdim.

"Ama istersen bidaha dusun, Bu hizla zamaninda okula gidemeyecegini ikimizde biliyoruz. Hem belki tanisiriz. Seni daha once burada hic gormedim , yenisin galiba." Hakliydi yetisemezdim . "Hadi." dedi , kapiyi isaret ederek. Kotu birinede benzemiyordu.

Sagdan dolanip kapiyi actim ve bindim. İceride guzel bir koku vardi. "Adin ne ?" adimi sorarken yuzunde icten bir gulumseme vardi. "Adya." dedim. "Guzel isim , bende maggie. " hafifce gulumsedi ve arabanin durdugunu fark ettim. okula gelmistik . kisa bi yolculuktu. Camdan baktigimda agzim acik kaldi. Okuk cok gosterisliydi ve bu durum ister istemez canımı sıktı. Tam arabadan iniyordumki maggie bisey dedi. Anlamadigimi belirten bir yuz.ifadesi takindim. Tekrar etmesini istedigimi anlamis olacakki " Umarim cabuk alisirsin , cikista bir seyler icmek ve kiz kiza sohbet etmeye ne dersin ?" "olur." dedim ve yeni hayatima -muhtemelen- merhaba demeye hazirlandim.

Maggie'nin dort yada bes kisiden olusan bir gruba dogru yurudugunu gordum. Arkadaslari olsa gerekti. Onlara biraz goz ucuyla baktiktan sonra okulun girisine dogru yurumeye koyuldum. Basta bir duraksama hissi geldi ama sonra umursamayarak ilerledim. Okulun girisine geldigimde birsuru ogrenci gordum. Bi an ilgi odagi olmus gibi hissettim ama sonra yanildigimi anladim.

İlerliyordumki omzumdan biri tuttu. Donmem 1-2 saniye sursede gozume carpan tek seyin bir cift mavi goz olduguydu.

İcimde bir kipirdanma oluyordu ve suanda kusmak istiyordum. O mavi gozler bana anlamsizca tanidik geliyordu. Sanki icinde kaybolmustum ve kendimi caresizce ariyordum. Cok derindiler. Ne olmus olabilirdiki ? benim donuk bakislarim gibi degildi. daha parlak ve anlam iceriyordu. Birden nefesim kesildi ama geri dondu.

"Baskasiyla karistirdim." dedi."Be-n , sorun degil." dedim. Sesim titriyordu .
Buda kimdi ve neden boyle hissetmeme neden oluyordu. Ondan hemen uzaklasmak istedim ama olmadi Birsey beni geri tepiyordu.

"Herneyse , dedigim gibi katistirdim." Ben birsey demeden donup gitti. Ama hicte birisiyle karistirmis gibi bir hali yoktu. Sanki beni gormeyi umuyormusta gormus gibiydi ve emin oluncada gitmisti.

Ama bu imkansizdi . Daha once onu hic gormemistim ve sesinidr duyamamistim. Nasil oluyordu.
Beni dunyaya donduren sey okul zili oldu.

YEPRUSAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin