احترام

2.1K 210 23
                                    

اگه دوست داشتین می تونین این‌ متن‌ رو کامل‌ بخونید‌ اما من‌ فقط با یه خطش‌ کار دارم

در طنزنویسی با قواعد و قوانین بازی کنید!📍

☔️|• در داستان طنز، آموزش‌های کلاسیکِ داستان‌نویسی رنگ می بازند. چرا که طنز، عرصۀ ممکن ساختنِ ناممکن‌هاست.
🌊|• در طنز، شما مجازید که قالب‌های ممنوع در داستان‌نویسی را به کار بگیرید و مخاطب را با خود در لذت این ورود به حریم‌‌های ممنوعه شریک سازید!

⛄️|• می‌توانید:

📘● کار را یکسره در قالب زبان خشک و غیرمنعطف و غیر داستانی اداری بنویسید.
📗● از غلط‌نویسی عمدی استفاده کنید.
📒● زبان گزارشی به اثر بدهید.
📙● حکم های کلٌی صادر کنید.
📕● مثل انشاهای دورۀ دبستان، توصیفات شدید و غلیظ به کار ببرید.
📘● اثر را در قالب مقاله‌های مستند و مستقیم بنویسید.
📗● وقایع جزئی و کلی مربوط به خودتان را بی هیچ تخیل و تکنیک روایی به قلم بکشید.
📒● کارهایی را انجام دهید که در کلاس‌های داستان نویسی، پیوسته شما را از آن بر حذر می‌دارند.

‼️ البته برای گذر از تجربه‌های دیگران و آزمودن افق‌های تازه، لازم است که ابتدا بر شگردهای آزموده‌شده که حاصل قرن‌ها تجربه‌ی بزرگان طنز ادبیات فارسی است، مسلط شوید.

💠|• در نهایت خدا را چه دیده اید، شاید با آفرینش اثرتان، شگردی بر این شگردها افزودید!
💠|• بهرام صادقی می گوید: «هنرمند باید چیزی از خود به دنیا اضافه کند، ولو این که یک مثقال باشد.»

منبع: همشهری داستان✍

📗● از غلط‌نویسی عمدی استفاده کنید.

این‌ جمله بالا رو خوندید؟

هر پارتی‌ که شما‌ می خونید‌ چیزی‌ نزدیک‌ به‌ چهار‌ بار در بیشترین‌ حالت ده‌ بار ویرایش میشه‌ پس چرا فکر‌ می کنید من‌ چیزی رو ندونسته‌ نوشتم؟

اینکه‌ انتقاد‌ می کنید خوبه ولی وقتی راجب‌ یه چیزی اطلاع ندارید‌ لازم‌ نیست‌ بیاد به نوع‌ نوشتن‌ من توهین‌ کنید و فکر کنید هیچی‌ حالیم‌ نیست‌ .

کامنت‌ های بی ادبانه‌ رو پاک می کنم بسه هرچی‌ با تواضع‌ جوابتونو‌ دادم‌ با تشکر .

و یه مورد دیگه ، چرا کامنتاتون‌ کم شده؟

من‌ توی یه هفته دوتا پارت آپ کردم‌ سر جمع‌ ده پونزده‌ نفر کلا کامنت‌ گذاشتن‌ ، هر دفعه که من‌ تعداد کامنتا‌ رو میبینم‌ باور کنین‌ غصم‌ میگره تا چند وقت دلم دستم به نوشتن‌ نمیره‌ . بوک‌ قبلیم‌ خواننده‌ ها انقدر دست‌ به کامنتشون‌ خوب بود گاهی وقتا دوپارت‌ در هفته واسشون‌ اپ‌ می کردم‌

اصلا قهرم‌ باهاتون‌ خداحافظ

I found a daddy just for myself (vkook Version)Where stories live. Discover now