Part 3: Hazura's Stress

133 1 0
                                    

Ugh...sakit... emotionally, physically, and mentally. Sudden changes make me feel unstable. What if... aku tanya kengkawan baru pasal problem diorang? boleh lah rasa lega sikit orang lain pon ada masalah.

Nasib ada number diorang. sempat mintak minggu lepas. what if... aku just datang je rumah salah sorang?

...

Call...

Ali: Assalamualaikum... siapa dalam talian?

???: Waalaikum salam, Ye saya Hazura di sini apa saya boleh bantu dik?

Bapak ah... gila dalam suara dia... tahap dewa siak

Ali: oh... ha, Zura. ni Aku ali. nak... datang rumah kau boleh?

Hazura: oh... jap... "DINAA~ TANYA MAK BOLEH TAK KAWAN ABANG NAK DATANG!"

some awkward shit amount of time later...

Ali: Zura? Are you there?

Hazura: Ok I'm here, Boleh.

Ali: ok, bagi location. kejap lagi aku datang. Assalam.

Hazura: Ok, Wassalam. 

Call ended...

...

So... dia dah hantar adress... hmmm... jauh gak dari sini.

.

finally... sampai pon... hmmm... rumah yang agak besar but... nampak tak terurus.Sangat tak terurus. "Assala-" tak habis aku cakap tetiba pintu terbukak.

"BANG! KAWAN KO DAH SAMPAI" Dina... these two (Hazura & Dina) Seems really different dari diorang kat sekolah

"Aha, Ali. Masuk lah." Wierdly agak friendly untuk pendiam macam dia ni. Pergh... dalam rumah dia jauh dari tak terurus. Bersih. sangat. 

"Erhh... tumpang ye." Aku pon masuklah... dengan rasa yang bersalah atas first impression yang agak kurang baik.

"Ikut aku." Just a short sentence from a quiet guy. Aku pon ikut la dia, nak buat ape lagi kan? 

And finally aku sampai kat bilik yang berlabel 'Fathi & Dina'. Diorang ni memang macam adik beradik. Entah-entah memang adik beradik pon. Just susuan or something. 

Bilik ni... half besih half berserabut. dia bukan kotor or something. dia... 'Berserabut dan bersepah'. Ada dua katil, menghadap on opposite direction sesama sendiri. satu saiz besar sikit dekat kawasan yang cantik. I suppose itu saiz queen atau doubles? Lepastu dekat yang berserabut punya side katil single. 

Sama macam katil punya kedudukan, meja pon sama. Atas meja tu dua dua ada monitor. Dua-dua ada Pc masing-masing. tapi sorang ada dua monitor and lagi sorang ada satu monitor tapi ada display drawing tablet. Lagi satu tu pon ade drawing tablet gak, tapi yang type takde display. Keyboard pon berbeza. dekat yang ada display graphics tablet tu nampak murah and kat yang ada dua monitor tu nampak agak mahal.

"Whoa... berserabutnye bilik ni." Ah shit, terlepas pulak.

"Ala, takpe. kawasan aku ni memang berserabut sikit. Maklum la, pengurusan diri teruk. heheh." Dude... this guy can just laugh off and still rasa unprovoked? 

tetiba pintu terbukak.

"Bang... Hanan nak jumpa kau." Dina is kinda rude to his bro. or... memang dia dah biasa?

"Awak... erhh... ada tetamu lain eh?" Hazura just angguk kat Hanan. "Oh... kalau macam tu... erhh... saya tumpang dalam ni dulu je lah, nanti saya cakap." Hanan dengan Dina masuk. Hanan bukak beg dia and keluarkan laptop and alat melukis digital. 

"So... ape kene kau nak datang jumpa aku ni?" Hazura tanya aku. Macam mana nak cakap ni? aku nak tanya pasal masalah dia ni. Aku sedar satu benda yang erbeza secara ketara pasal Dina dengan Hazura ni. Hazura ni mesti tidur lewat sebab bawah mata dia gelap and Dina langsung tak ada.

"Takde, just nak stay. nak tengok ape perkara daily kau buat." Hazura buat muka 'Ohhhhh'.

"Takde ape pon. Nothing typical. Just melukis, menulis, and other normal things." hanjing... simple dia... ke langit siak. Tetiba dia sambung "Tapi prolem ada banyak." Ah yes, bagus Zura. Tak payah aku nak tanya kau.

"Masalah hubungan, kewangan etc." Huh? masalah hubungan? "Maksud kau?" aku pon ape lagi, tanya lah. apesal nak takut takut lak. "erhh... so macam ni. Mak ayah aku baru bercerai 6 bulan lepas. so... mak kitorang, I mean mak aku agak kurang bercakap and aggressive lately. And aku kene tampung kebanyakan bil and other stuff. Dina pulak adik susuan aku so I can say mak aku pon mak dia... dia ni pon supportive and salah seorang backbone family kitorang" Kan betul, diorang berdua adik beradik

"Dina punye parent erh... aahh.... umm..." ok, aku paham "Ok, takpe, tak payah explain." Aku tau ape yang dia struggle untuk cakap

Tanpa aku sedar semua orang dalam bilik ni kecuali aku tengah buat sesuatu.

"Korang tengah buat ape?" I got curious

"Commission." serentak diorang menjawab. whoa.... melukis sama sama dalam satu bilik eh...

Aku pon pegi lah tengok. Sorang demi sorang. Hanan punya lukisan cantik, Dina punya better dari Hanan dengan detail yang lebih. Hazura pulak tak nampak cantik sangat kalau nak dibandingkan dengan Hanan and Dina.  Still cantik but Dina ngan Hanan punya lagi baik lah. "Jauh ek baza lukisan kau ngan lagi dua tu eh Zura." Hazura just tersengih. "Ermm... Ali, Dia tu just tak put effort kat lukisan dia. Dia tu jarang put effort utk sesuatu" Oh... is that so... hmm... mungkin dia ade masalah lain kot. But whatevs.

Aku dekatkan diri dengan hazura, nak tanya lagi. "So... Hazura, pasal hubungan kau dengan Hanan... siapa yang approach siapa?" Ini aku agak curious sebab hazura macam kurang layan Hanan. "Aku. ok, aku paham kenapa kau tanya soalan ni. dah ramai tanya soalan yang sama."
dia stop kejap. "So... cerita dia macam ni aku memang suka Hanan. Aku buat tak layan depan orang sebenarnye..." dia memandang tempat lain kejap "Well... Aku ni... gangster waktu aku darjah 5 and 6 dulu. So... Walaupon aku dah stop... there is still people who want to pick a fight on me. And aku tak nak hanan get involved pasal pergaduhan aku. Because of that. Aku tak tunjuk sangat affection dekat dia kalau ade orang lain selain Dina around." dia explain dengan muka yang agak bersalah.

Tetiba hanan datang, memeluk dari belakang Hazura. "Alah,awak... jangan la rasa bersalah macam ni... kan kite dah kata, kite ok je..." Hazura pandang tempat lain lagi. "Ok..." somehow he is sensitive and insensitive at the same time?

Tatiba dia darah leak out dari mulut dia.

"Weh Zura! kau punya mulut!" dia pon cepat cepat pegi tandas. dia keluar dengan kesan darah kat hidung dia and mulut dia. WTF is he going through? Nafas dia berat... dia sihat ke tak? 

"bang, pegi baring sana. kau demam lagi ni" Lagi? "Dah berapa kali dia demam? dia sakit ape?" Dia ok ke tak ni?

"Well... agak frequent jugak. tapi tak sampai setengah hari dia ok." ape jadi kat dia sebenarnye? cepat bagi tauu 

"Ape jadi kat dia?" Dina dengan Hanan senyap. "dia... well... macam mana aku nak cakap ni." Dina punya lidah terkelu "Macam ni Ali, dia ni... pergi berniaga. so dia jarang rehat and exposed to panas for a long period. Dia cakap takyah kesah pasal dia tapi..." Hanan sambungkan untuk Dina. Whoa... this guy really can do some shit. Dengan Misi MATA lagi... kerje lagi... like... What the fuck dude... 

...

...

_______________________________

Let's leave it just there, ok macam biasa kalau nak vote sila kalau tak nak takpe. I don't really care about them. so buh-bye, have a nice day / night folks

[Reboot!] Halau - A EA  fanficWhere stories live. Discover now