"So... Ni first time kau pergi misi kat sini eh?" Hazura tegur as kitorang pergi masuk control room.
"Jadi Hazura, Farhah, Arisya dan Ali. Misi kali ni adalah untuk tangkap dan musnahkan pelabuhan haram di kawasan barat pulau besar." Musnahkan?
Gila ahh..."Baik" semua ejen lain kecuali aku cakap. "Ali?" Ejen sasya tegur. Aku lak tergencat
"E-erhh.... Perlu ke kite 'musnahkan' terus? Is that necessary?" Aku tak yakin. Tak pernah bunuh orang sebelum ni.
"Ye Ali, perlu. Kitorang dah pergi misi yang sama for a quiet long time. Diorang tetap datang, dan datang dan datang. So dah tak ada jalan lain dah." Whoa... This neuro agent. Teliti siak. Erhh... Alicia, Jet dengan Roza tak pernah pon teliti macam ni.
"Teliti nye" ... Wait kenapa semua orang pandang aku macam aku ni budak homeless? "Mesti lah... Kan dia neuro. Neuro adalah mastermind misi." Farhah cakap. Oh... So... Diorang Kat Cyberaya memang tak amik effort as ejen neuro lah selama ni?
...
"Ni gedung nye. Dah lama dah terbiar." Hazura explain. Macam aku ni baru sangat pulak
"Whoaa.... Ramai orang jaga siak, last time kita gi sini tak de ramai ni" Arisya terkejut.
"Ok, aku distract diorang. Arisya, ko make the way untuk masuk ruang boss dia. Farhah, ko cover Arisya. Ali, ko sneak in and just follow boss dia" command is given, sekarang nak kene buat je.
Hazura tembak satu panah, pusingkan ke arah diorang balik dan finally kene kat satu orang bawahan kumpulan tu
"Wha... Hebat. Tapi... Perlu ke kita tembak dari depan macam tu?" Aku tanya.
"Yep most probably diorang akan check source tembakan. Dan aku tak boleh set expectation bar aku low sangat, orang bawahan ni tak semestinya bodoh." Jadi... Gajet yang aku buat untuk Alicia dulu memang ada guna lagi lah sepatutnya? tembak tepat tak semestinya orang tak cari source, lagi-lagi kalau crowded.
"Hoi Ali, melangut ape lagi tu? Cepat turun" Farhah panggil aku. "O-oh, ye. Jom" aku tak pernah ada misi yang kene tekan dengan ejen sepasukan macam ni.
"Sampai je masa, bunuh bos dia Ali" Hazura mengarah. "Ok Zura." Aku mengangguk
...
After some genocide... =) Dibawakan kepada anda oleh Chibi Ali dikelilingi teamnye.
...'I... I killed a person...' Ali tengok tangan dia berlumuran darah
"Sekarang kita kene blah, aku tak nak ada orang nampak. Just jangan lalu pintu belakang, sebaik-baiknya ikut bumbung kita masuk tad... AH FUCK" tak sempat Hazura nak bagi arahan ada seorang konco datang
Aku tak tau ape jadi but sedar tak sedar konco tu dah mati. Mati kene cekik.
"Thanks Farhah... So sekang kita just blah dari jalan masuk tadi" Aku ikut arahan dia but... Damn it, ada orang sedar lubang dekat bumbung tu and diaorang jaga.
"Crap" Farhah kata dalam keadaan yang agak resah
"Adehh... Cam mana ni pulak Zura? Aku tak tau" Arisya plak mengeluh.
...
An awkward silence feeling the room
Dengan suara kecil Hazura cakap sesuatu kat Farhah
"Ok ikut aku" Farhah cakap. And Hazura melompat ke... Erhh... Dia tinggalkan kitorang. Tak guna betul
Satu... Demi satu... Demi satu... Demi satu...
The body is dropping like a fucking leaves at falls.
And sampai satu tahap kitorang terpaksa keluar, walaupun banyak tewas tapi masih ada BANYAK lagi
YOU ARE READING
[Reboot!] Halau - A EA fanfic
FanficLepas kejadia cyber perdana... Ali di buang sebab membocorkan rahsia MATA dan membuat kekecohan di sana. Tapi... Ape jadi lepas tu ek? Ali... Dia...