die avond

37 0 1
                                    

Pov lisa

Die avond is amy nog steeds niet thuis, waar zou ze zijn? Het is in middels al tien uur 'S nachts. Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en app amy, ik zie dat ze onlyn is.

L=lisa           a=amy

L: heyy amy, waar ben je?
A: dat vertel ik niet, ik wil niet naar school
L: nee, ik vertel ook niks tegen de mentor.....
A: oke, maar echt niet door vertellen!
L: ik beloof het
A: ik ben in Den Haag - zuid
L: WHAT, daar helemaal
A: ja, maar ik ga doeii xx
L: doeii xx

Met tranen in mijn ogen sluit ik mijn telefoon en leg hem op mijn nachtkastje en val diep in slaap. Ik droom heel raar iets dat amy in gevaar is ofzo het is heel vaag. Ik zie amy en een jongen van veel ouder als haar, die jongen valt amy aan.... voor de rest zie ik het heel vaag. Wat zou er gebeuren met amy, waarom liep ze weg, wanneer komt ze terug?. Al die vragen spoken door mijn hoofd en word wakker. Op mijn wekker staat dat het een uur 'S nachts is. Ik stap uit bed naar mijn kleding kast haal er een tas uit en wat kleren. alles wat ik nodig heb stop ik in mijn tas. Ik loop de trap af naar de woonkamer, ik pak mijn ov van tafel en loop naar de deur, ik zit nog in mijn pyjama. Ik laat alles op de grond vallen en ren naar boven, trek daar kleren aan en ren weer naar beneden. Ik open de deur kijk nog een keer naar binnen en sluit de deur. De huissleutels heb ik in mijn zak. Door het donker loop ik naar de bus halte, gelukkig is die dicht bij. Als ik bij de bus halte aan kom komt er gelijk een bus die naar Den Haag -zuid gaat, ik stap in en laat mijn ov zien. 'Hoe oud ben jij meisje' '15' zeg ik 'Hoezo?' 'Moet je niet in je bed liggen?' 'Sorry maar je bent mijn vader niet' 'goed stap maar in dan' een kwartier later lig ik te slapen in de bus.  Een half uur later word ik wakker, kijk op de tv die boven aan het plafond hangt en zie dat ik nog een kwartier in de bus moet zitten. Een kwartier later druk ik op het stop knopje en loop naar de deur als de deuren open gaan stap ik uit. 

verkering met een moordenaarWhere stories live. Discover now