Hana tiba-tiba saja berdiri tegak,
“ Bb-baru saya ingat ! Saya ada kerja yang kena disiapkan. I'll go first !”Hana segera melangkah pergi. Aurabelle yang masih lagi dibelenggu dengan soalan hanya mampu melihat kepergian gadis itu.
Keluhan terlepas dari bibir Aurabelle.
what can I do to leave this place ? I .. I don't wanna be here ..
Baru saja dia mampu menghelah nafas lega apabila dia akhirnya berjaya meninggalkan istana, dengan sebuah persetujuan melalui perkahwinan. Tup tup sebaik saja keluar daripada istana , dia dikurung di sebuah tempat, malah yang lebih teruk berbanding istana.
Setidaknya , dalam istana dia masih lagi boleh bergerak bebas dan melakukan apa yang dia inginkan dan Raja— !
That's right ! The king won't stay silent if he knew she's not in that village !
Aurabelle terus saja duduk tegak. Mereka sepatutnya dah tahu yang dia hilang kini ! Raja dan Putera Kyle takkan biarkan perkara ini berlanjutan ! Mereka pasti akan cari dia !
Aurabelle tahu yang Raja pasti akan berusaha untuk mencari dirinya ,dan sebagai pemerintah, dia yakin yang Raja mengetahui hal berkenaan Dunia asing ini.
If that happen , they should be able to find her.
And while waiting for them, I should survive. Aurabelle tekad. Dia tidak boleh mati di tempat ini. Dan dia yakin yang Raja atau setidaknya Putera Mahkota Kyle, akan mencarinya.
Dan sebaik saja mereka berjaya menjemput dia dari tempat ini ..
She will make sure to make Asher pay for all of the things she went through here !
.
.
.“ how's your condition ?”
Soalan daripada Harrith itu hanya dianginkan oleh Aurabelle. Baginya, tak ada guna untuk dia menjawab soalan jejaka itu.
Helaan nafas panjang terlepas dari bibir Harrith, seakan-akan dia sudah mula muak untuk berhadapan dengan Aurabelle.
“ aku nak jumpa Asher.” ujar Aurabelle, kali ini dia membalas pandangan mata Harrith dengan tajam.
“ dan kau fikir , Lord Asher is a person you can just say you want to see and granted huh ?” Harrith ketawa sinis. “ tchh human. You should at least learn your place.”
“ aku tak kisah ! I want to see that son of a bit— Arghh !”
“ I told you didn't I ? Mind your words lady, it wouldn't be good if a woman like you lose your tongue !”
Sakit. Cengkaman tangan Harrith pada rambutnya sangat kuat, hingga pandangan Aurabelle berpinar. Tapi dia tenangkan dirinya, rasa sakit yang mencengkam kulit kepalanya diabaikan lalu dia memandang Harrith.
“ As long as I am here , I will never , never listen to any or your words , you demon !”
Bibir Harrith membentuk senyuman sinis.
“ maybe I should cut your limbs after all to make you learn something, should I ?”Aurabelle terdiam. Air liur ditelan , pahit. Ugutan Harrith sebentar tadi sedikit-sebanyak membuatkan terbit rasa gentar dalam dirinya.
Renungan Harrith padanya tiba-tiba saja berubah, malah cengkaman tangan jejaka itu pada rambutnya turut serta melonggar. Harrith seakan-akan menerima satu arahan untuk melepaskan Aurabelle.
Jejaka itu mengundur kebelakang tanpa sebarang kata-kata. Aurabelle pula menarik nafas panjang. Rasa sakit pada kulit kepalanya beransur-ansur hilang.
“ You want to see me huh ?”
Satu suara yang datang dari belakang Harrith tiba-tiba menyapa pendengaran Aurabelle.
Suara yang begitu dingin—
Asher !
Harrith menundukkan kepalanya pada figura disebelahnya , manakala Aurabelle terdiam.
Dia memandang figura itu,Akhirnya , dia berhadapan dengan figura itu itu.
Asher ; The Great Demon King
•• ••
tbc
YOU ARE READING
𝖣𝖾𝗏𝗂𝗅'𝗌 𝘉𝘦𝘭𝘭𝘦 || 지민 ✔
FantasíaDiculik oleh makhluk yang sudah jelas, bukan manusia. Dia , seorang puteri daripada kerajaan termasyhur terpaksa berhadapan dengan makhluk-makhluk yang berkuasa sementelah dia dipaksa bawa ke ' dunia baru ' itu. 𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭 𝐃𝐞𝐦𝐨𝐧 𝐊𝐢𝐧�...