❧ 𝐏𝐚𝐫𝐭 20

360 33 1
                                    

Tubuh aku kembali sihat lepas beberapa hari , seakan-akan aku tak pernah alami rasa sakit yang membakar itu sama sekali.
Tapi sepanjang tempoh tu, Asher mengasingkan diri dari aku. Dan hanya Harrith saja yang boleh berjumpa dengan jejaka itu.

Hmm .. apa-apa sajalah. Kalau dia tak berjumpa dengan aku pun, apa masalahnya? Hidup aku tenang saja kot sksksk.

Aurabelle menyuapkan stik daging separuh masak ke dalam mulutnya, sebab jujur dia cakap, hidangan makanan di sini memang sedap ! Lagi-lagi stik daging ini.

Mengalahkan tahap masakan di istana dulu !

Sedang Aurabelle sibuk makan, kelibat Asher tiba-tiba saja muncul dari muka pintu. Jejaka itu terus saja melangkah ke arah meja makan lalu dia melabuhkan punggung di hadapan Aurabelle.

Aurabelle pun apalagi ,

Hampir saja gadis itu tersedak daging dalam mulutnya melihat jejaka itu tiba-tiba saja muncul.

“ S..s..se..selamat tengahari Asher !” ucap Aurabelle dengan senyum yang dipaksa. Lama tak jumpa dengan jejaka itu, kini dia rasa kekok balik .

Asher tidak menjawab. Kalau setakat ucapan macam tu, mana mungkin jejaka itu balas dksksks. Aurabelle tahu sangat fakta itu.

Harrith menghidangkan secawan tea pada Asher, Aurabelle yang tadinya makan dengan rakus kini berubah kepada penuh tatatertib.

Takut nanti kang cara dia makan buat Asher annoyed.

“ I'm leaving.” ujar Asher.

Aurabelle yang kini sedang memakan pencuci mulut mendongak memandang jejaka itu,

“ oh okay ” jawab gadis itu, tapi melihat Asher masih lagi memandang arahnya, dia segera berdehem. “ M..maksud saya .. um awak nak ke mana ?” soal Aurabelle lagi.

wait what did I ask —

“ b..bukan um apa yang saya nak cakap ialah berap—”

“ to the palace.” Asher bersuara lagi.

Istana ? Huh ?

Istana di dunia sini ? Oh. Jadi selama ini Asher tak balik sini sebab dia ke istana ke ? Fikir Aurabelle.

Hmm macam mana agaknya istana di dunia sini ?

“ can I go with you ?” soal Aurabelle lagi , biarpun dia tahu permintaan ini agak keterlaluan so dia tidak terlalu berharap yang Asher akan bersetuju—

“ sure.”

Aurabelle segera mendongak memandang Asher.

Eh biar betul apa yang dia dengar ?

“ hah. A..apa awak c..cakap t..tadi ?! A..awak—”

Asher berdiri.

“ we will leave after you finished ..” tambah jejaka itu lagi, sebelum dia membuka langkah. Aurabelle masih terpinga-pinga.

uwah betul ke apa yang dia dengar tadi ? Asher benarkan dia ikut serta ?!

Gadis itu segera menyuapkan pencuci mulut itu ke dalam mulutnya.

Muahaha peluang untuk keluar dari Ruby hall ni ! Mana mungkin dia akan sia-siakan !




••  ••

wah.

Bila sebut pasal istana Spirit World , aku tak pernah sangka yang istana tempat ini akan sebegini cantik !

Yalah , Asher kan dingin. So aku terfikir yang istana dia mesti gelap , or ada unsur-unsur creepy gitu. Tapi rupanya tak !

Istana ni cantik ! gabungan warna putih dan biru. Paling menarik lagi, lampu yang digunakan untuk menerangi istana ini ialah krystal biru yang menyala , lepastu dinding putih istana ini diperbuat daripada porcelin.

Bukk !

“ auch !”

Aurabelle terundur kebelakang, lalu gadis itu segera mendongak untuk memandang Asher. Gara-gara ralit memerhatikan keadaan sekeliling istana itu, sampai tidak sedar yang Asher sudahpun berhenti melangkah.

Alamatnya dia terlanggar belakang tubuh jejaka itu.
Mujur Asher tidak marah.

your highness !”

Baru saja Aurabelle ingin membuka mulut , satu suara menyapa mereka berdua. Aurabelle segera menoleh untuk melihat empunya suara itu.

Buat seketika dia sendiri terpana dengan kecantikan gadis dihadapannya ini. Baru saja gadis itu ingin menyoal Asher, Asher terlebih dahulu ke arah figura itu.

“ your highness I miss you so much.”

H..huh ?






••  ••

tbc

 𝖣𝖾𝗏𝗂𝗅'𝗌 𝘉𝘦𝘭𝘭𝘦 || 지민 ✔Where stories live. Discover now