Aurabelle meletakkan buku di tangannya pada katil lalu dia terus menyembamkan wajahnya pada bantal.
Urgh bosannya !
Mana tak bosan, dia hanya membaca buku sepanjang hari semenjak Asher menyuruh dia tinggal dalam bilik tersebut. Asher pula jarang sekali muncul, dan Aurabelle yakin, jejaka itu mempunyai tempat lain yang dia tinggal memandangkan sudah hampir seminggu sejak jejaka itu bermalam di sana.
Tambah-tambah lagi , Asher sendiri bagi arahan yang dia tidak boleh berjumpa dengan sesiapa dalam Ruby Hall , alamatnya ,Aurabelle tidak boleh meninggalkan tingkat paling atas , iaitu khas untuk Lord Asher dalam Ruby Hall.
Aurabelle bangun lalu gadis itu turun daripada katil. Langkah kakinya dibuka untuk melangkah keluar daripada bilik tidur. Mujur tingkat paling atas ini bukan sekadar bilik saja, tapi ianya sama seperti sebuah apartment.
Gadis itu tiba di bilik kerja milik Asher. Ini merupakan kali ketiga dia menjejakkan kaki di sini, memandangkan Asher selalu menggunakan ruangan itu, dan jejaka itu melarangnya untuk menjejakkan kaki di ruangan tersebut pada masa dia sedang berkerja.
Aurabelle melangkah ke arah rak kaca di satu sudut bilik itu, ada pelbagai jenis barang-barang yang seakan-akan diperbuat daripada pelbagai jenis krystal , Aurabelle yakin, kesemua kristal itu bukan sekadar kristal biasa tetapi mempunyai kuasa tersendiri.
Mata Aurabelle jatuh pada seutas gelang yang terletak diatas rak tersebut, gelang tangan yang mempunyai design ringkas itu menarik perhatian Aurabelle. Perlahan dia mengambil tersebut dari bekas baldunya ,
Gelang tangan itu diperbuat daripada silver , dan mempunyai beberapa butir kristal berwarna hitam padanya.
Dan kristal itu mengingatkan dia pada mata milik Asher.
“ you can put it on.”
Aurabelle segera pusing belakang, gadis itu mengelipkan matanya beberapa kali apabila dia ternampak kelibat Asher pada meja kerja jejaka itu.
Eh sejak bila Asher di sana .. ?
Aurabelle menelan air liur, Asher takkan marah dia masuk di sini kan ?
Asher melangkah mendekati Aurabelle , Aurabelle pula terkaku , hanya mata gadis itu yang bergerak mengikuti langkah Asher.
Gelang yang berada di tangan Aurabelle itu Asher capai. Lalu dia memakaikan gelang tersebut pada pergelangan tangan Aurabelle.
“ here.” ujar Asher. Aurabelle masih lagi diam, mata gadis itu tidak berkelip memandang wajah Asher. “ it yours.”
Asher masih sama. Riak wajah jejaka itu dingin dan sombong.
Now she remembers, Asher never smile.
“ Asher , i never see your smile ..” tanpa dia sedari, perkataan itu keluar daripada mulutnya. Aurabelle segera menutup mulutnya.
Asher memandang gadis itu.
Oh shit. Is he gonna be angry ?!
Tapi, Asher hanya mengalihkan pandangannya seakan-akan tiada apa-apa yang berlaku.
“ I'll sleep for a few hours. If Harrith came, tell him not to bother me until I wake up ,” ujar Asher pada Aurabelle sambil melangkah pada pintu.
Aurabelle hanya diam. Dia hanya memandang tubuh Asher yang hilang dari balik pintu bilik kerja itu , kemudian pandangannya dialihkan pada gelang di tangannya.
Like can you believe it ? Asher memakaikan dia gelang itu.
Aurabelle menggelengkan kepala. Gadis itu melangkah keluar daripada bilik kerja, lalu dia terus saja ke bilik tidur.
Asher sudahpun terlena diatas katil.
Aurabelle melabuhkan punggung pada katil, disebelah Asher.
Baru saja dia sedar , separuh waktu pagi jejaka itu akan dihabiskan dengan tidur. Tapi Asher masih juga nampak letih.Sama seperti saat ini.
He looks exhausted. Just where did he go those one week ?Aurabelle tertanya ..
Asher sememangnya nampak kejam dan dingin..
But there's certain time when she felt like, that guy went through a lot.
“ Hmm .. I wonder ..”
•• ••
tbc
YOU ARE READING
𝖣𝖾𝗏𝗂𝗅'𝗌 𝘉𝘦𝘭𝘭𝘦 || 지민 ✔
FantasíaDiculik oleh makhluk yang sudah jelas, bukan manusia. Dia , seorang puteri daripada kerajaan termasyhur terpaksa berhadapan dengan makhluk-makhluk yang berkuasa sementelah dia dipaksa bawa ke ' dunia baru ' itu. 𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭 𝐃𝐞𝐦𝐨𝐧 𝐊𝐢𝐧�...