Bab 11

32 7 0
                                    

"boss, kami dah dapat lokasi dia" kata anak buah Khairul. Khairul yang sedang memandang ke luar tingkap besar di pejabatnya tersenyum sinis.

"Track his movement. We will attack when it's time" kata Khairul. Anak buahnya mengangguk dan berjalan keluar dari pejabat Khairul.

༊*·˚

Aizat yang sedang mengulangkaji pelajarannya terganggu apabila seseorang mengetuk pintu biliknya. Hazriel disebaliknya membuka pintu.

"Nah buku kau" kata Hazriel sambil menghulur buku novel 'where the crowdads sing' kepada Aizat yang dipinjamnya tempoh hari. Aizat dan Hazriel memang suka membaca.

"Yasmin dah makan belum?" Tanya Aizat. Hazriel menghela keluhan berat.

"Tak terusik pun talam tu. Aku dah tak tahu nak buat apa" kata Hazriel. Tidak pernah dia melihat kawan baiknya hingga sebegitu rupa.

"Nanti dia makan lah tu, kau ada nak tanya aku apa-apa pasal study ke?" Tanya Aizat.

"Takde lagi. Jap, Johan mana?" Soal Hazriel.

"Mana lagi, pergi bagi si Darwish tu makan lah. Mengada dia tu. Dah tua-tua perangai cam budak tadika" kata.

༊*·˚

Sementara itu...

"Suaplah saya babyyy" rengek Darwish manja. Johan menyesal.

"Tangan kau kudung ke nak aku suap bagai?" Soal Johan. Makin sakit makin mengada si syaitan ni.

"Alah tapi kalau suap sendiri tak sedap. Awak suapkanlah abang. Abang lapar" kata Darwish sambil bibirnya dimuncungkan.

Nak muntah Johan melihat gelagat Darwish. Dia mengambil sudu dan menyuapnya ke mulut Darwish. Tetapi Darwish mencebik.

"Nak apa lagi kau ni?" Marah Johan.

"Buatlah 'nah sayang buka mulut, kapal terbang dah datang~~~' " pinta Darwish. Johan mendengus lalu bangun dari katil Darwish sambil membawa talam.

"Nak mengada takyah makan. Haa kebulur lah kau sorang-sorang kat situ" Bebel Johan.

"Ish yelah-yelah okay tak mengada dah!" Kata Darwish.

Johan kembali ke tempatnya semula. Jelingan tajam diberikan kepada Darwish yang tersengih macam kerang tak mengembang.

"Nak makan pun mengada. Elok dia dah nak sihat lagi nak bagi sakit" gumam Johan.

"Macam gegirl lah kau bebel. Cium kang sia-sia je" kata Darwish. Luka di perut Darwish dijentik kuat oleh Johan membuatkan dia mengaduh kesakitan.

"Sakitlah babi, kang aku masuk hospital laki macam mana?"

"Haa baguslah tu. Bolwh aku suruh doktor tu bedah otak kau tu sekali bagi bersih sikit" kata Johan lagi.

"Dah kalau korang bergaduh macam laki bini sampai bila nak makan?" Mereka berdua memandang ke arah pintu. Aizat yang bersandar di bingkai pintu bersuara melihat perangai mereka berdua.

"Ha tengok tu Johan, Aizat pun kata kita macam laki bini, Kita ni memang ditakdirkan bersama betullah kan?" Kata Darwish menyakat Johan lagi.

"Jap eh, aku nak bubuh racun dalam makanan kau ni biar mampus cepat" kata Johan.

Darwish dan Aizat ketawa.

"Gurau je lah bongok. Kenapa kau masuk ni Zat?" Tanya Darwish.

"Saja. Lagipun aku bosan" katanya sambil mengambil tempat duduk di atas katil Darwish.

"Dah bagi Yasmin makan?" Soal Johan.

Aizat mengangguk sudah.

"Tapi dia tak sentuh lagi. Mungkin dia tak lapar lagi kot" Johan mengeluh.

The Bond That You Break (Ongoing)Where stories live. Discover now