𝔠𝔥𝔞𝔭𝔱𝔢𝔯 ¹

41 11 3
                                    

Di pagi yang indah, kelihatan seorang gadis sedang berlari laju menuju ke arah sekolah yang tidak jauh dari rumahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di pagi yang indah, kelihatan seorang gadis sedang berlari laju menuju ke arah sekolah yang tidak jauh dari rumahnya.

" Aduh, aku dah lambat sangat dah ni.. Matilah aku," gumam gadis tersebut.

SMK Putrajaya

Sampai sahaja di sekolah, dia terus menuju ke arah kelas 4 Arcade, kelasnya.

Tok.. tok.. tok

" HALLU DAN ASSALAMUALAIKUM CLASSMATE KU SEMUA!!.. " laungnya apabila menyedari bahawa guru yang akan mengajar di kelasnya tidak masuk lagi.

" Waalaikumussalam, Adel.. " balas classmate nya serentak.

Adelia hanya tersenyum.

" Lambat kau hari ni. Nasib baik cikgu tak datang," ujar salah seorang classmatenya.

" Hehe jam aku tak bunyi," balas Adelia.

Belum sempat rakannya ingi membalas, sudah ada yang memotong.

" DI MINTA NAWWAL IMAN ADELIA, UNTUK DATANG KE BILIK PENGETUA.. ULANG SUARA.. "

" Okay lah.. Aku pergi dulu," pamit Adelia.

≫ ──── ≪•◦ ❈ ◦•≫ ──── ≪

Bilik Pengetua

Tok.. tok.. tok

" Masuk," kata pengetua ataupun namannya Tuan Farouk, membenarkan.

Sebaik mendengar arahan tersebut, Adelia terus melangkah masuk.

" Kenapa pengetua nak jumpa saya?," tanya Adelia.

" kamu nak pindah sekolah? Kenapa?," soal Tuan Farouk sambil meletakkan sekeping sampul surat yng berisi surat ke atas meja miliknya.

Surat yang dihantar oleh Adelia kepada kerani sekolah beberapa hari lepas.

" haah pengetua, saya nak pindah sekolah. Abang saya suruh sebab sekolah ni jauh dengan rumah dan lepas ni abang dan kakak saya dah mula kerja jadi dorang takut dorang kena pergi luar negeri.. " balas Adelia.

" baiklah kalau macam tu, saya tak ada hak nak halang awak walaupun saya nak awak stay kat sini," ujar Tuan Farouk sambil menyimpul senyum nipis.

" terima kasih pengetua sebab faham," tutur Adelia sambil tersenyum lebar

" sama-sama, esokkan kamu pindah. So saya nak cakap belajar elok-elok tau," pesan Tuan Farouk.

" baik, terima kasih pengetua. Saya masuk kelas dulu," ucap Adelia lalu meminta diri untuk pulang ke kelas.

Tuan Farouk hanya mengangguk.

4 Arcade

Tok.. tok.. tok

Tumpuan pelajar 4 Arcade beralih ke arah pintu.

" Weyh, asal kau kena panggil?," tanya classmatenya yang bernama Luqman.

Until We Meet Again!Where stories live. Discover now