Innan allt börjar

223 11 2
                                    

Klockan ringde och jag slumrade till. Det jobbiga ljudet ifrån alarmet gjorde mig vansinnig varje gång. I mörkret letade jag efter min telefon som pep. När jag väl fick tag på mobilen läste jag igenom mina notiser jag hade fått under natten. Mycket av dem var från instagram men även några ifrån kik och meddelanden. Emma hade skrivit på meddelanden.

Emma: Aja, godnatt! Syns imorgon, inte bokstavligt talat men du fattar😂🌚💕🍓

Det var ifrån gårdagens konversation innan jag lade ifrån mig mobilen.
Men nu hade jag ingen tid att förlora på morgonen. Jag hade tio minuter på mig att göra mig i ordning. En rosa mjukisdress fick det bli. Det mörkbruna håret satte jag upp i en boll och sedan var det bara att gå till skolan. Läxan hade jag glömt att göra, igen. Så jag måste väl komma på något sätt att fuska.
"Syns sen!" Ropade mamma till mig när jag stängde den bruna ytterdörren. Jag hade inte tid för att ta hissen så jag sprang ned för trapporna.
Cykeln stod nere i garaget och väntade på mig. Den vita färgen såg hyfsat ny ut.
När jag väl satt på cykeln så började min telefon ringa. Då skulle jag bromsa in och stanna. Gruset på vägen hade de inte tagit bort. Jag kanske bromsade lite väl mycket på en gång för genast började min cykel sladda. Hjulen började styra sig själva och cykeln välte. Innan det svartnade till för ögonen såg jag en stenmur som närmade sig mitt huvud.
Jag hade ingen hjälm och snart måste mamma se att jag har fått dexter. Smart Nikki.

Jag kommer kanske att fortsätta på denna beroende hur populär den blir (räcker med tre likes typ😂). Den kommer då handla om Ogge då om ni inte visste det. Aja bye✌️💕

Missade samtal o.mWhere stories live. Discover now