"Du måste ta tag i ditt liv Nikki." Mamma såg väldigt orolig ut.
"Men det är inte så lätt när du inte har en ända vän på skolan" svarade jag surt.
Jag vaknade av att jag låg i sängen efter kraschen. På mitt huvud hade jag även ett bandage runt.
"Men bara för det kan du inte strunta i dina läxor och komma försent!"
Jag ville inte titta in i mammas ögon när hon var arg. De förvandlades från bruna till nästan svarta.
"Men Nikki titta på mig!" Mamma vred mitt huvud mot hennes. Man såg hur hon hade gråtit. Käkarna var rejält spända och hennes mörka ögonbryn var tippade nedåt.
"Jag vill byta skola" muttrade jag surt samtidigt som jag hade armarna i kors. Håret hade jag önskat att det låg över ansiktet men det var uppsatt i en knut.
"Men gumman det tar långt tid att göra och hela processen är" mer hann hon inte förrän jag avbröt henne.
"Om inte jag har bytt skola om två veckor tänker jag aldrig mer gå innanför den nuvarande skolan jag går på!"
Mamma suckade och tittade ut mot fönstret. Vädret växlade mellan soligt och molnigt. Då plingade min mobil till.Agnes: UNICORN!🍆🙈🌚
Jag började skriva ett svar till henne.
Jag: UP!🌚👼😂
Telefonen rycktes ur mina händer. Den hamnade i mammas ficka.
"Vi kan fixa så du börjar på en ny skola om du bara är inne på din telefon max 2 timmar om dagen." Sa hon strängt.
"Challenge accepted" Jag sträckte ut min hand för att skaka hand om det. Mamma nickade och besvarade handslaget.
"Kan jag få min mobil nu?"
"Sure"Jag bläddrade igenom Twitter lite snabbt. Ingen notis från the fooo än. Emma klagade på sina läxor och Agnes skrev mest om Forre. Jag stängde av mobil men lät fortfarande musiken spelas i mina hörlurar. Just nu var 'We all want love' på. Samtidigt inspekterade jag mitt rum. En vit vägg, tre ljusrosa väggar. Bakom sängen hänger en ljusslinga. Rummet var ganska litet. Men ganska snabbt blev jag rastlös och därför hämtade min bok. De flesta i klassen läste någon roman om kärlek eller fantasy men jag läste bara the fooo conspiracys bok om och om igen. Gick igenom alla bilder och bara tittade på Ogge. Han är så vacker. Det kändes mer än en kändiscrush. Faktiskt som om jag hade känslor för han även om jag aldrig har träffat honom.
"Glöm inte att plugga till det nationella provet som är imorgon!" ropade mamma från vardagsrummet.
"Tror du jag kan gå till skolan med denna huvudvärken?"
Konstigt nog hade jag inte ont i huvud. Kanske lite lätt men inget som skulle hindra att gå till skolan imorgon. Det är rätt sjukt att jag slog i huvudet och svimmade men ändå knappt har någon huvudvärk.
Mamma mumlade något och fingrade över tangentbordet. Något jag älskade var när folk skrev på tangentbord.Emma: OMG! OMFG! OSCAR RT MIN TWEET!😍😍😍😭😭😭❤️❤️❤️👏👏
Jag blev helt stum, det har hänt mer än fem gånger under denna månaden för henne. Har jag fått någon notis? Nej.
Så nu var första kapitlet uppe. Enjoy för det tog tid att göra😂
DU LIEST GERADE
Missade samtal o.m
FanfictionStockholm, det är där jag bor. Med min mamma och pappa. På skolan har jag inte så mycket vänner. Däremot på internet, där har jag mina bästa vänner. Några jag aldrig vill glömma är Emma och Agnes. Emma bor i Göteborg och Agnes i Småland. Ingen av os...