"Izzat,napa lately ni you takbalik?"
"I banyak kerja,sorry sayang"
"I sorang kat rumah bosan jaga Idris je"
"Harini you spent time dengan I boleh?"rayu Jessica dengan nada yang ingin menangis.
"Yelah"
"So Farah,can explain thing about yesterday?"pertanyaan Dani membuatkan Farah gementar.
"Err..camni you,dia tu pernah jadi husband I"
"tapi kitaorang kahwin contract je,so you tak perlu risau.Dalam contract tu once I lahirkan anak dia,dia ceraikan I"
"So you ni janda lah,kenapa you takpernah bagitahu hal macam ni"
"Sebab you akan tinggalkan I?"
"Well maybe you right"Dani dengan senyum sinisnya pergi dari situ dengan Farah yang menangis teresak.
"Ni semua salah kau Izzat"bersumpah saranah Farah pada Izzat namun mampu didalam hatinya sahaja.
__
𝐵𝑎𝑛𝑔!
Pintu ditutup kuat oleh Zya.Melihat dua jejaka didepannya sedang makan terus dia meminta tolong.
Tangan Azri ditarik dengan Zya merayu menolongnya.
"Bukakla pintu ni,kau dah cederakan boss kitaorang"
"Budak Ah feng eh?"senyum sinis terukir dibibir Azri dan Izzat.
"Cakap kat boss kat tempat ni Izzat punya"dengan renungan tajam Izzat dan Azri keluar dari restoran itu.
Habis budak Ah feng dibantai mereka.
Zya hanya terpegun melihat mereka dibantai.
"Azri kau bawak perempuan tu balik"
"Eh aku pulak?"
"Kau kan kaki perempuan"sindir Izzat sambil menepuk bahu Azri.
♡︎
"Thank you Encik er..r,macam mana saya boleh berterima kasih untuk tadi"tanya Zya.Azri tersenyum,terus dia ingat kata-kata atuknya yang memaksa dia berkahwin tak kisahla dengan siapa,dia nak juga cucu menantu.
"Miss apa nama you"
"E..er Zya"
"Kalau Zya nak berterima kasih,I ada benda nak tanya you.Tapi sampai rumah you baru I bagitahu"
Kata-kata Azri membuatnya lebih takut dan gementar.
Azri melutut kaki didepan Zya sehabis keluar dari kereta.
Bunga yang main dipetik Azri ditunjuk ke arah Zyaa."So this is my favor,Zya will you marry me?"
𝙏𝙤 𝘽𝙚 𝘾𝙤𝙣𝙩𝙞𝙣𝙪𝙚
YOU ARE READING
Mr Izzat:Love Contract
RomanceFarah Ariesya,gadis kecil yang hidup bahagia sehingga bapanya kemalangan dan meninggal. Ibu dan kakak tirinya menghalaunya dari rumah. Kawan baik dan boyfriend Araa menghianatinya. Apa yang lagi teruk,dia telah membuatkan kerosakan kereta pada seora...