Malam yang sunyi sepi , setiap bunyi tapak kaki dapat didengari oleh dia sendiri , Seorang pemuda bernama Asahi Ito . Kenangan yang dia cuba untuk imbau selama 5 tahun lepas sangatlah menyakitkan .
Pada usia yang muda dia kematian ahli keluarganya dan hanya dia seorang sahaja yang hidupDia tidak akan lupa saat yang ditunggu untuk menyambut Krismas bersama keluarga tercinta merupakan detik kesedihan untuk dirinya . Asahi merupakah anak tunggal dari keluarga kaya , ayah dan ibunya merupakan orang berkerjaya memang jaranglah dia dapat bertemu dengannya . Walaupun dari golongan berada ibu bapanya tidak pernah mengabaikan kasih sayang untuknya . Air matanya mula mengalir dengan perlahan setiap detik yang berlalu tangisannya semakin kuat .
( Jam 12 )
Haruto yang sedang leka melayan anime kegemarannya , terdengar tangisan seseorang dia tak menyangka akan ada seseorang di taman ini . Pada mulanya dia cuba untuk mengabaikan sahaja tangisan itu , tapi terbitlah rasa kasihan dalam dirinya . Lantas dia bingkas dari bangku taman dan mengikut arah dimana suara tersebut .Dia ternampak seorang lelaki yang hampir penghujung 20-an cuba untuk mengakhiri hidupnya di sebuah tasik .
Dalam kiraan 3 detik dia sempat menarik lelaki tersebut untuk menyelamatkan nyawa orang tersebut .
"Kematian seseorang bukanlah pengakhiran untuk kita"
Haruto terus menatap muka lelaki tersebut , memang kelihatan wajahnya yang sembab kerana menangis 😭.Haruto : " Apa yang awak buat ni , dah tak sayang nyawa awak lagi "
Asahi : " Biarlah saya akhiri hidup saya , semua orang yang saya sayang semua dah tiada " Asahi mengesat air matanya yang mengalir .
Haruto : " ini tak bermakna awak perlu mengakhiri hidup awak juga " Haruto terus mendakap tubuh lelaki tersebut dengan penuh kasih sayang.Asahi terasa nyaman dengan pelukan tersebut , tidak dinafikan ia teringin dipeluk sebegini setelah sekian lama .
Bersambung
Boleh like and komen
YOU ARE READING
Asahi & Haruto ( BL)
FanfictionKesan daripada trauma musim sejuk yang dialami oleh Asahi telah menggubah pandangan dia berhadapan dengan dunia . Sampailah detik dimana dia terjumpa seseorang yang menggubah jalan kehidupannya