Yuna:yuna dah ba-
belum yuna habiskan ayatnya, tiba tiba ayahnya menampar yuna dengan kuat.
ayah yuna:kau pergi mana,kenapa balik lambat?
yuna:tak payah sibuk lah.
kata yuna dan terus melangkah masuk kedalam bilik.tetapi ayahnya menarik yuna sehingga yuna terjatuh.
ayah:Kau kurang ajar dengan ayah!?
yuna hanya diam.
ayah yuna mengambil tali pinggang untuk dijadikan rotan dan memukul yuna.yuna menjerit kesakitan.
keesokan harinya.yuna berada di kelas.dia menutup wajahnya dengan rambut kerana tidak mau orang melihatnya.
beberapa minit kemudian sunoo tiba ke kelas.dia ternampak yuna di sebelah mejanya.dia hendak menyapa yuna yang sedang menundukkan kepalanya di meja.
sunoo:morning yuna.awak....kenapa?
yuna hanya diam.
sunoo risau dengan yuna kerana yuna tidak membalas percakapannya.sunoo mencuba untuk bercakap dengan yuna lagi.
sunoo:yuna kau kena-
yuna:TAKYAH SIBUK LAH!!!
sunoo dan begitu juga murid lain terkejut apabila mereka melihat banyak kesan luka pada muka dan lengan yuna.
sunoo:y-yuna....kenapa kau-
yuna terus berlari keluar dari kelas itu.sunoo kasihankan yuna.dia ingin mengejar yuna tetapi takut jika yuna marah kepadanya.
dalam hati sunoo:kenapa....banyak kesan luka kat lengan yuna...
waktu rehat pun telah tiba.sunoo mencari yuna di merata tempat tetapi tidak ada.sunoo mencuba mencari yuna di taman bunga, mungkin dia ada di sana.
Dan sangkaan sunoo benar,yuna sedang duduk di pondok kecil sambil menangis teresak esak.
sunoo:yuna...?
yuna terus mengesat air matanya dan terus melihat sunoo.
sunoo:a-awak okay...?
yuna diam.sunoo ingin menenangkan yuna.
sunoo:cuba awak ceritakan apa yang berlaku?
yuna menceritakan semuanya dengan sunoo satu persatu.sunoo amat kasihan apabila mengetahui ayah yuna menyeksanya.
sunoo mengusap usap rambut yuna dengan lembut.yuna merasa agak selesa dan tenang.
sunoo:dah dah tu...jangan nangis lagi ya.
yuna mengangguk sambil merenungkan wajah sunoo,kawan baiknya.
dalam perjalanan pulang,sunoo hendak ingin membeli aiskrim mintchoco di kedai berdekatan.
akhirnya dia terjumpa sebuah kedai dan lalu masuk ke kedai tersebut.selepas beberapa minit membeli akhirnya sunoo keluar sambil mengucapkan terima kasih.
sunoo berjalan sambil menjilat jilat aiskrimnya.tiba tiba...dia terdengar suara perempuan menjerit.sepertinya sedang marah kepada seseorang.
sunoo pun terus mengikut suara tersebut,rupa rupanya perempuan yang menjerit itu adalah yuna.dia baru sahaja di halau oleh ayahnya.
sunoo berlari mendekati yuna.
sunoo:yuna?
yuna:Oh!sunoo...
Sunoo:apa yang terjadi ni yuna?
yuna:....ayah aku...halau aku dari rumah....
sunoo membulatkan matanya.
yuna:dia dah tak nak tengok aku kat rumah ni lagi...jadi dia halau aku keluar...
ucap yuna lagi.sunoo ingin mengalirkan air mata kerana kasihan melihat nasib yuna hari ini.
sunoo:ikut saya...
yuna:pergi mana?
sunoo:rumah saya..
yuna diam seketika dan bertanya.
yuna:kenapa aku kena ikut
kau?sunoo:jadi awak nak tinggal mana?
yuna hanya berdiam diri.
sunoo:awak nak ikut ke tak?
yuna mengangguk tanda setuju ingin mengikut sunoo pulang ke rumahnya.
sesampai mereka ke rumah,mama sunoo terkejut apabila sunoo membawa balik seorang gadis.
eomma:sunoo?dia...siapa?
sunoo:ni kawan sunoo,nama dia yuna.
eomma sunoo hairan mengapa sunoo membawa balik kawannya dan sunoo menceritakan semuanya kepada eomma.
sunoo:begitulah ceritanya eomma.
eomma:ottoke...kesiannya...yuna bersabar ye kamu kuat kan.
yuna mengangguk dan tersenyum nipis.
yuna:tapi...aunty..saya nak tidur kat mana?
eomma:pasal tu yuna tak perlu risau.kami ada bilik untuk tetamu,jadi yuna boleh tidur kat sana,ok.
yuna mengangguk dan terus masuk ke bilik tetamu tersebut.
sunoo:buat sementara waktu,ini bilik awak,kalau ada apa apa bagitau ya.
yuna mengangguk.
pada malam itu yuna baru lepas habis mandi,dia mengeringkan rambutnya di depan cermin.
kedengaran ada yang mengetuk pintunya lalu yuna pun membuka pintu.
sunoo:yuna jom ma-
sunoo terkejut lalu menutup wajahnya menggunakan tapak tangannya.yuna hairan.
yuna:kau kenapa?
sunoo:a-awak....
yuna:kenapa dengan aku? aku pakai bajulah.
sunoo:a-awak pakai...seluar pe-pendek....
yuna melihat seluar pendeknya dan melihat sunoo kembali.dia ketawa kecil.
yuna:Haha kau malu ya??jap jap aku tukar.
selepas yuna menutup pintu bilik,sunoo menghembus nafas berat.mukanya kemerahan dan berpeluh.sambil dia memesankan yuna agar cepat dan terus keluar makan.
Bersambung...
YOU ARE READING
DDEONU! - KIM SUNOO
RomanceSeorang lelaki yang berjumpa dengan seorang perempuan yang sanggup mengubah dirinya menjadi lebih kuat dan tidak takut dengan orang yang membulinya lagi. Start:4 OCTOBER 2021 END:30 OCTOBER 2021