EP 4

63 17 0
                                    

Eomma sunoo:YUNA!

Kedengaran bunyi eomma sunoo memanggil yuna dari bawah.Yuna pun segera bangun dari katilnya dan keluar dari bilik.

Yuna:yes aunty?

Eomma sunoo:mari sini duduk sebelah aunty.

Tanpa membuang masa,yuna terus berjalan ke arah eomma sunoo dan melabuhkan punggungnya di sebelah Eomma sunoo.

Eomma sunoo bertanya kepada yuna.

Eomma sunoo:Apa yang telah terjadi sebenarnya ni yuna?

yuna tidak berkata apa apa malahan hanya duduk diam sambil menunduk ke bawah lantai.

Eomma sunoo:yuna?

yuna memberanikan diri untuk menceritakannya kepada Eomma sunoo.

yuna:sebenarnya....ayah dan saya memang rapat dari dulu...tapi..selepas mama saya meninggal....

yuna menghembus nafas berat,dan menyambung ceritanya.

yuna:ayah saya dah berubah....dia dah tak macam dulu....dulu dia sayang sangat dengan saya...tetapi...semuanya dah hancur....saya tidak boleh lagi mendapat kasih sayang daripada seorang ayah lagi...

Dengan tidak sengaja,yuna mengeluarkan air matanya dan menangis teresak esak.Eomma sunoo cuba untuk menangkannya.

Tanpa disedari,ternyata sunoo mencuri curi dengar perbualan eomma nya dengan yuna.sunoo amat kasihankan yuna.

Eomma sunoo:yuna sabar ya...aunty tau kamu kuat...

Eomma sunoo memeluk erat dan mengusap usap kepala yuna yang sedang menangis.

Keesokan harinya di sekolah,yuna baru saja habis dari dalam tandas dan  ingin masuk ke kelas.

Dalam perjalanan ingin ke kelas,dia ternampak sekumpulan murid tengah membuli seorang pelajar.

Yuna menguling matanya dan terus mendekati sekumpulan murid itu.

Yuna terkejut seorang pelajar yang dibuli itu ialah sunoo.Yuna amat marah dan berkata.

Yuna:WOI!! JANGAN KACAU DIA!!

Pembuli pembuli itu terkejut apabila mereka mendengar jeritan Yuna.Belum sempat Yuna mengkerjakan mereka,pembuli pembuli itu pun melarikan diri dan meninggalkan sunoo jatuh di lantai.

Yuna:AISH!pabo!

Yuna melihat ke arah sunoo.

Yuna:Kau okay?

Sunoo mengangguk angguk tanda dia tidak apa apa.

Yuna:Aish! kau ni,cubalah berani sikit!kau tu lelaki,takkan aku je hari hari nak selamatkan kau daripada dibuli terus menerus.berusaha lah menjadi berani sikit,jangan manjakan diri kau,kau tu dah besar.

Jelas yuna panjang lebar.Sunoo hanya terdiam tidak berkata apa apa.

Yuna:aku cakap benda ni bukan saja saja tau.aku cakap benda ni sebab nak buktikan yang kau boleh ubah sikap lemah kau tu.

Jelas yuna lagi.

Yuna:Bangun.

Yuna menghulurkan tangannya ke arah sunoo untuk menolongnya berdiri.Sunoo pun mencapai tangan yuna dan berdiri semula.

Yuna:ingat ye apa yang aku sampaikan tadi.

Pesan yuna dan terus melangkah pergi.

Dalam hati Sunoo:Aku....boleh ke....

Bersambung....

Maafkan saya sebab ep kali ni mcm pendek sikit hoho,hope u like it!

DDEONU! - KIM SUNOO Where stories live. Discover now