EP 9

56 16 0
                                    

Sunoo mengetuk pintu bilik Yuna lalu membukanya.

Sunoo mengeluh nafas berat.

Sunoo:Yuna...Dah dah lah tu,kalau ye pun awak benci dia takkan sampai tak makan.Makanlah.

Ya,Yuna semenjak kejadian ayahnya datang berjumpa dengannya,Yuna tidak kesekolah kerana sakit.Sunoo terpaksa menjaga Yuna kerana ibunya bekerja.

Yuna juga tiada selera makan,setiap kali Sunoo menyuruhnya untuk makan,dia hanya menggeleng.

Sunoo:Yuna,dengar cakap saya please,tolonglah jangan macam ni.Kalau awak tak makan nantik bertambah sakitlah awak.

Yuna menggaruk kasar rambutnya.Dia menoleh ke arah Sunoo yang sedang berdiri di hadapan pintu.

Yuna:Aku.Taknak.Makan.Faham!?

Sunoo menguh nafas berat.Sunoo keluar dari bilik Yuna dan kembali balik ke biliknya sambil membawa semangkuk bubur dengan air putih.

Dia segera meletakkan bubur itu di meja Yuna dan duduk di birai katil Yuna.

Sunoo:Bangun.

Yuna:Tak nak.

Sunoo:Bangun,makan.

Yuna:Aku cakap tak nak,tak nak lah!

Sunoo mengeluh nafas berat dan mencuba menolehkan badan Yuna.Yuna melepaskan secara kasar.

Yuna akhirnya duduk.

Yuna:Kau keluar!Aku cakap tak nak,tak nak lah!Boleh tak jangan ganggu aku!Aku tengah semak,tau tak semak!?

Marah Yuna.

Sunoo tidak menghiraukannya lalu menggaul gaul bubur itu menggunakan sudu.

Sunoo meniup bubur itu lalu menyuap ke mulut Yuna.Tetapi Yuna tidak membuka mulut sama sekali.

Sunoo:Buka mulut.

Yuna mengeluh besar dan akhirnya dia mengalah.Yuna membuka mulut dan membiarkan Sunoo menyuapnya.

Yuna:Sedap juga bubur ni.

Sunoo:Ala,biasa biasa je.Baguslah kalau awak suka.

Yuna hanya senyum nipis.

-keesokan harinya di sekolah-

Sunoo hendak membeli makanan di kantin.Tiba tiba seseorang melanggar bahunya secara sengaja.

???:Ops!Sorry..

Sunoo:Aishh!

Lelaki dan kawannya terkejut apabila Sunoo marah.

Lelaki itu menarik tali leher Sunoo.

???:Wah,marah ke boss?

Sambil mengangkat keningnya.

Sunoo:Lepaslah,aku nak lalu.

Lelaki itu ketawa sinis dan melepaskan tali leher Sunoo.

???:Dah pandai cakap "Aku" ekh budak ni.

Lelaki dan kawan kawannya menolak nolak kepala Sunoo.Sunoo hanya bersabar.

Sunoo:Kalau takde apa apa,tepi sikit aku nak lalu.

Lelaki itu menahan tangan Sunoo.

???:Eyyy,sabar sabar.Kau sini.

Lelaki itu menarik baju Sunoo menghadapnya.

Lelaki itu senyum lalu ingin menumbuk tangan Sunoo.Tetapi sungguh hebat,Sunoo menahan tangan lelaki tersebut.

Mereka semua terkejut akan tindakan Sunoo itu.

???:Lepaslah!

Sunoo senyum sinis lalu memulas lengan lelaki itu,lelaki itu mengadu sakit.

???:Aigo aigo aigo AHHH!!! Lepaslah!!!

Sunoo menatap lelaki itu lalu dia menatap kawannya.Kawannya sungguh takut dengan tatapan dingin Sunoo lalu mereka cabut lari.

???:Yah!Korang pergi mana!?Tolong ak-

Sunoo menendang kuat lelaki itu sampai terjatuh.Lelaki itu terbatuk.

Sunoo memajukan dirinya ke lelaki itu dan duduk melutut.Dia memegang dagu lelaki itu dan mendongakkannya.

Sunoo senyum sinis.Lalu dia menolak dagu lelaki itu dan berdiri lalu pergi meninggalkan lelaki tersebut.

-

Masa itu Yuna membantu Eomma Sunoo memasak di dapur.Tiba tiba pintu rumah diketuk.

Eomma Sunoo:Yuna pergi tengok siapa tu,mungkin Sunoo.

Yuna hanya mengangguk.Dia mencuci tangannya dahulu sebelum membuka pintu rumah.

Yuna membulatkan matanya kerana dia melihat Sunoo balik dengan luka di bibir dan di dahi.

Yuna:Kau...apa ni?

Sunoo hanya mendiamkan diri.

Yuna:Kau bergaduh?

Sunoo mengangguk perlahan.Yuna mengeluh nafas berat.

Yuna:Pergilah tukar baju dulu,nanti aku ubatkan luka kau.

Sunoo mengangguk lalu pergi ke biliknya.

Tiba tiba.

???:Yuna.

Bersambung...

Sunoo asyik asyik luka..hurm...Huhu

Sokay la,hope u like it~

btw....HAPPY BIRTHDAY HEESEUNG


DDEONU! - KIM SUNOO Where stories live. Discover now