EP 6

55 15 0
                                    

-

Yuna:Okay aku akan ajar kau basic cara mempertahankan diri ya.Kau ikut aku.

Sunoo:Ha....okay okay...

Yuna mengajar Sunoo cara cara berlawan.Sunoo mencuba untuk mengikut cara Yuna.Biarpun gagal,dia tidak berputus asa,dia cuba,cuba dan cuba sampai berjaya.

Semenjak hari itu,Sunoo rajin berlatih.Yuna pula mencuri curi melihat Sunoo yang gigih berlatih.Dia senyum lebar kerana bangga dengan Sunoo.

-5 bulan kemudian-

Sunoo:HAYYA!

Sunoo menendang samsak tinju itu sepenuh hatinya.Yuna terbeliak mata lalu menepuk tangan kerana kagum dengan cara Sunoo menedang samsak tinju tersebut.

Yuna:Bagus.

Sunoo:Jadi sekarang saya dah lulus ke...

Soal Sunoo sambil menghembus nafas kepenatan.

Yuna:Belum lagi.

Sunoo:Ha!?Apa maksud awak belum lagi,saya dah boleh dah menendang, menumbuk, mengelak,kenapa saya be-

Yuna meletakkan jari telunjuknya di bibir Sunoo.

Yuna:Ada satu lagi benda yang kau harus buat....

Sunoo terpinga pinga.Maksudnya?

Sunoo:Benda apa lagi yang saya kena buat?

Yuna senyum sinis sambil melihat  mata Sunoo.

Yuna:Kau kena lawan dengan aku.

Sunoo:Hah!?

Sunoo terkejut apabila Yuna berkata bahawa dia perlu berlawan dengan Yuna.

Sunoo:T-tapi..awak perempuan....saya mana boleh pukul perempuan.

Yuna:Kau nak lulus ke taknak?

Yuna mengangkat keningnya sambil memeluk tubuh.

Sunoo:N-nak....tapi-

Yuna:COP!Takyah banyak cakap.Lawan aku.

Yuna sudah bersedia untuk berlawan dengan Sunoo manakala Sunoo masih tercegat kerana dia tidak sangka yang dia akan berlawan dengan Yuna.

Yuna:Oi!Tunggu apa lagi!?Lawan lah.

Sunoo:T-Tapi-AHHH!

BEDEBUK!

Sunoo:Akh.....Aigoo...yah...yuna-

Mata Sunoo membulat.Sunoo tersentak kerana jaraknya dengan Yuna sangat dekat,sehingga dahi mereka hampir bersentuhan.

Sunoo:Err...yu-yuna...

Yuna:Kau lambat serang,so aku serang kau dulu.

Yuna senyum sinis.Pipi Sunoo mula merona merah kerana jarak mereka sungguh dekat.

Yuna kembali berdiri.Dia menghulurkan tangannya kepada Sunoo.

Yuna:Kalau kau dapat kalahkan aku,aku belanja kau aiskrim mintchoco.Amacam?

Yuna mengangkat kening.Setelah mendengar percakapan Yuna,Sunoo pun terus berdiri dan bersiap sedia untuk mengalahkan Yuna walaupun Sunoo tidak mahu.

Sunoo gagal terus menerus kerana Yuna ini kuat orangnya.Dia tidak mampu mengalahkan Yuna,tetapi dia tidak putus asa.Setiap kali dia gagal,dia akan bangkit semula.

Tetapi lain pula jadinya,di samping Sunoo asyik gagal untuk mengalahkan Yuna,Sunoo juga mempunyai banyak lebam di mukanya.Tetapi Sunoo tidak menghiraukan semua itu,benda yang harus dia lakukan ialah lulus dengan cara mengalahkan Yuna.

-30 minit kemudian-

Yuna:Weyh....aku rasa kau dah tak larat nak lawan.Baik kau rehat je la,esok kita sambung.

Yuna menyuruh Sunoo berhenti berlawan dengannya,tetapi Sunoo degil,dia tidak mahu berhenti.

BEDEBUK!

PANG!

DUK!

Yuna:Weyh Sunoo!Hentikan semua ni!Kau dah luka teruk!

Sunoo:Tak nak!S-Saya....yakin yang saya boleh kalahkan awak!

Sunoo keras kepala,dan membuatkan Yuna marah kepadanya.

Yuna:CUKUP LAH SUNOO!KAU TAK TENGOK SENDIRI KE MUKA KAU TU!?LEBAM HABIS!PLEASE STOP SUNOO!

Sunoo:Tak nak!Saya...takkan....mengalah...!

Sunoo berdiri semula dari jatuhnya,dan ingin sambung berlawan dengan Yuna.Tetapi Yuna tidak mahu berlawan lagi kerana dia kasihan melihat Sunoo yang penuh dengan lebam di mukanya.

Lalu,Yuna memarahi Sunoo lagi.

Yuna:SUNOO CU-

Belum sempat Yuna menghabiskan ayatnya,tiba tiba....

Bersambung....

Ngeh idk lah cerita aku ni makin lama makin pelik UHUK but sokay,i hope u like it~~~


DDEONU! - KIM SUNOO Where stories live. Discover now