4. fejezet

697 44 4
                                    

Közeledett a téli szünet, Melody és Violetta azonban nem voltak olyan izgatottak mint a többi diák. Édesanyjuk ugyan karácsonykor született, de a nő kijelentette, hogy nincs miért megünnepelnie azt a napot, így a karácsonyt sem igazán ünnepelték meg soha. Kaptak ugyan a lányok ajándékot, de sosem volt még olyan karácsonyban részük, amilyenben másoknak éves szinten részük van. 

A tél közeledtével a kastélyban is egyre több helyen volt hideg, a leghidegebb pedig a bájitaltan tanteremben volt. Mindenki próbált közelebb húzódni az üsthöz amikor csak tehette, habár Melody a legtöbbször ugyan úgy aludt mint az első órán is. Ezúttal azonban ismét csapatmunka volt a feladatuk, és Perselus, csak hogy megdolgoztassa kicsit Melodyt is, szétválasztotta az ikreket. Violettát Draco mellé osztotta be, Melodyt, pedig Neville Longbottom mellé. 

Letti neki is látott a feladatnak, harmonikus duóként dolgozott együtt Dracoval és közben Mel gondolatait hallgatta. 

Merlinre, pont úgy néz ki mint az anyukája. Aranyos, pufi arca van. De miért remeg ennyire a keze? Ugye nem tőlem fél? 

Melody körbenézett, keresve valamit amitől Neville félhet, és észrevette, hogy Piton elég mérgesen méregeti a fiút. Neville nyelt egy nagyot, majd remegő kézzel nekikezdett a bájitalnak. Melody lusta tekintettel a táblára nézett, majd ismét Neville-t kezdte el figyelni. 

– Először a sárkánypikkelyt rakd bele, különben robbanni fog az egész. - mondta a fiúnak, mire Neville kissé idegesen felé kapta a tekintetét - Ne nézz rám ilyen rémülten, nem harapok. - mosolygott a fiúra Melody. 

Neville kissé elpirult, majd a sárkánypikkelyért nyúlt, ám megdermedt amikor keze érintette Melody kezét. A mardekáros lány ugyanis ugyancsak mint ő, a pikkelyért nyúlt éppen. 

Violetta elmosolyodott testvére és a félénk fiú gondolatain, mire Draco oldalba bökte.

– Ha nem akarsz bolondnak tűnni, akkor ne vigyorogj így a semmin. - javasolta. 

– Van oka a mosolyomnak. - forgatta a szemét Letti, majd folytatta a munkáját, de mikor megfordult legszívesebben fejbekólintotta volna Dracot. 

– Szívből sajnálom azokat, akik a Roxfortban töltik a karácsonyt, mert a családjuk látni sem akarja őket. 

Szavait egyértelműen Harry-nek célozta, de mivel Violetta hallotta mindenki gondolatait, így a haragból rá is átragadt egy kevés. Észre sem vette, de már lendült is a keze, és Draco feje úgy előre dőlt, miközben hahotázott, hogy majdnem lefejelte a saját térdét. Piton persze azonnal odafordult, és Letti tudta, hogy rögtön Harryt akarja hibáztatni, így gyorsan megszólalt. 

– Nem mintha te azért mennél haza, mert a szüleid annyira várnak. - majd az üst felé bökött a fejével - Gyere, kavargasd a bájitalt! 

Ő most...engem védett? - értetlenkedett Harry magában. 

Violetta azonban nem törődött vele, csak folytatta tovább a munkát a morcosan motyogó Dracoval. 


***

Elérkezett a karácsony napja. Melody és Violetta egyedül voltak a lányok szobájában, így nem keltette fel őket, egy lelkes, az ajándékoknak örülő szobatárs sem. Amikor kikeltek, ezúttal Melody ágyból, azonnal észrevették a kis kupac ajándékot az ágyaik lábánál. Mind a ketten négy csomagot kaptak, pontosan tudták, hogy melyik kitől érkezett. 

A lányok egyszerre ültek le a csomagok elé, és mintha csak egy tükör előtt ülne valamelyikük, mozdulataik teljesen egyformák voltak. Először a kék csomagért nyúltak, amit édesanyjuk küldött nekik. Melody egy új seprű tisztító készletet kapott, ugyanis neki és testvérének már volt egy ideje saját seprűjük, de az iskola szabályzata miatt, még nem használhatták őket. Violetta pedig egy érdekes könyvet kapott  az európai mágiatörténetről. A következő csomag amiért nyúltak, egy kissé kopottas, sárgás színű papírba volt csomagolva. Remus mind a kettőjüknek a kedvenc  mugli édességét, a savanyú cukrot csomagolta egy aranyos kis dobozba. Az ikrek nagyra becsülték Remus ajándékait, ugyanis tisztában voltak vele, hogy a vérfarkas férfinak nehezére esik munkát találni, mégis minden alkalommal meglepi őket valami finomsággal amikor találkoznak. Letti és Mel is magukhoz vettek egy-egy cukrot és azt ízlelgetve nyúltak Perselus, mardekárzöld papírba csomagolt ajándékáért. Letti egy érdekes bájitalos könyvet kapott, míg Mel egy mardekáros sálat. 

A Black ikrek titkaiWhere stories live. Discover now