-3-

33 5 0
                                    

Akhirnya cuti selama seminggu pun berakhir....

"Oitt nyah , rinduuu kauuuu!" aku yang baru melangkah masuk ke kelas itu terus sahaja di peluk oleh Afifah.

"WEHHHH SAMA LAH AKUUUUU" Aku membalas pelukan Afifah sambil membuat mimik muka seakan ingin menangis.

"jangan ah nangis , seminggu je kot tak jumpa" Afifah menampar lengan aku.

"WOI SAKIT SIOT ! yelah tapi an...Kau nak dengar tak cerita akuuu" aku yang tadi ingin memarahi Afifah terus tidak jadi disebabkan aku teringat akan kejadian aku dengan seorang lelaki di kedai tempoh hari.

"OMGGG ANOTHER DAY , ANOTHER MEMBAWANG !!" jerit Afifah lalu kami berdua terus ke meja untuk menukar - nukar cerita selama cuti seminggu ini.

Belum sempat kami berdua ingin berlari ke tempat duduk , cikgu Zya sudah pun memasuki kelas.

"alaa tak boleh membawang" rungutan Afifah singgah di halwa telinga aku.

"HAHAHAH nanti rehat boleh membawang lah" aku yang cuba memujuk Afifah perlahan - lahan mata automatik fokus pada pintu kelas. Susuk tubuh yang lengkap berpakaian uniform sekolah memasuki kelas aku.

NO ! NO ! NOT HIM !!!

Jantung aku seperti mahu pecah ketika ini. Lelaki yang sempat bertengkar dengan aku di kedai tempoh hari mungkin adalah murid baru di kelas aku ! . Kami sekelas memang sudah sedia maklum tetapi aku tidak mengjangka orang itu adalah lelaki ini !.

"Jayden come" Cikgu Zya mengajak lelaki yang bernama jayden itu ke dalam kelas.

Aku awal - awal lagi sudah meng cover muka aku ni guna buku teks. MALU BEBBB !! tulah kau nak sangat cili - cili mulut dia. Bila dah jumpa? malu pulak

"Hmm hello , saya Jayden Firnaz. U guys can call me Jayden." Perghh poyo gila mamat ni. Hello Hello Hello bla bla bla , tak reti bagi salam ke? acah je. Walaupun aku tidak mengenal sepenuhnya si Jayden . Tetapi disebabkan kejadian kelmarin aku awal - awal lagi sudah tahu akan perangai nya yang tidak ada adab.

Aku memandang Jayden di hadapan dengan tangan yang dikepalkan. Erghhh !

Tanpa aku sedari Jayden awal - awal lagi sudah mengesan kehadiran aku disini. Entah lah sama ada aku terlalu banyak mengata dia dihati sampai tak perasan atau apa apa jelah.

"Woi Sofya , mung dah kenapa?" Afifah di sebelah aku menyenggol lengan aku. Mungkin aku tenung muka jayden terlalu ketara hingga menyebabkan Afifah menegurku.

"Erk nanti rehat aku cerita lah ish"

----------------------

"Weh jom ah cepat gi kantin , lapar ni"

"Engkau ni pipah , lapar je kerja kau" haaa korang taktau yang aku ada buat nama special buat Afifah ni HAHAHA.

"WOII KAN AKU DAH CAKAP JANGAN PANGGIL AKU MACAM TU !!" woii kuat gilaaa minah ni jerit.

"Weh ye ye maafkan patik" aku memohon maaf sambil menutup telinga aku. Kuat beb.

"Dah dah jom" aku menarik tangan Afifah untuk ke kantin nanti kalau lambat lambat terserempak pula dengan mamat acah tu.

Apalah dosa aku hari ini YaAllah. Baru mengutuk dia tiba - tiba dia lalu di hadapan aku.

"DAH JOM CEPAT CEPAT !" aku menarik tangan Afifah dengan tangkas.

"WOI NAK TERCABUT TANGAN AKU KAU TARIK TARIK NI !!" aku hanya mampu menghadiahkan satu sengihan sebagai tanda minta maaf.

Alhamdulillah sampai sudah kami ke kantin.

"Kata lapar tadi , pi lah beli"

"Nak beli lah ni , kau taknak beli ke?" Afifah menyoal aku.

"Taknak , malas." Jawab aku lalu duduk di bangku yang disediakan.

"Nak aku belikan tak?" Afifah menyoal lagi.

"Takpe takpe"

"ouhh okay , jap ea nak beli makanan"

aku hanya angguk.

Lalu Afifah pun pergi untuk membeli makanan. Aku hanya ligat melihat keadaan kantin yang riuh dengan gelagat gelagat manusia yang mengisi perut mereka.

"Hi makcik nasi lemak" Satu lelaki duduk dihadapan aku.

CISS! dia lagi?!

"Apa kau ni?" aku menyoal dengan mengawal suara aku.

"Apa? tak sangka kan. Budak yang jual nasi lemak tu jadi kawan sekelas aku. Malang nya aku ni huhu." Jayden membuat mimik muka ala ala menangis sambil mengusap air mata palsunya di depan aku.

"Eh bukan kau yang malang , aku yang malang kau tahu tak. Tiba tiba sama kelas dengan mamat acah macam kau ni. Eh selama 5 tahun aku kat sekolah ni. Takdelah lagi yang acah bagus macam kau!" rambut Jayden awal awal lagi sudah aku tarik dan genggam dengan erat. Aku menarik dan tarik dan tarik dan TARIK !!!. Sebenarnya ni dendam yang aku simpan dari hal kelmarin.

Dan dengan tiba - tiba Jayden mengeluarkan satu jeritan yang kuat hingga seluruh manusia di kantin memandang kami berdua.

Alamak...

-----------------------------------------

guess what? kami berdua di kena kan hukuman disiplin. ERGHH GERAM BETUL. Selama aku sekolah disini. Ini pertama kali rekod disiplin aku tercemar. Semuanya sebab mamat ni!.

Makin membukit kebencian aku pada mamat acah tu!

Tapi orang kata jangan benci sangat nanti... WERKKKK. Nak muntah aku! Siapa nak kat mamat acah tu.

'Jayden!!!'

'Hensemnya awakkk!!'

'Awak nah coklat. Saya buat sendiri tauuuu!'

'Jaydennnnn!!!'

'Jayden Jayden Jayden!'

Suara peminat - peminat mamat acah tu mula memenuhi otak aku. Ok ada yang nak kat dia tetapi BUKAN AKU !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 13, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SeAmin , Tak SeIman [OG]Where stories live. Discover now