007

43 7 0
                                    


nak buat apa dekat basement? " Zayn menyoal. Dia pelik tiba-tiba saja seketul iceberg bernama Everett turun ke basement.

"saja " ternganga Zayn dibuatnya

"tutup mulut takut ada selipar terbang masuk mulut " ujar Everett selamba. Mereka baru sahaja ingin keluar dari lift tiba tiba -

" brughhhughh " Everett berkerut dahi mendengar bunyi pelik tu. Dia memandang Zayn dibelakangnya sudah disumbat selipar milik Luke. Dia hanya senyum sedikit terhibur dengan muka Zayn seperti kodok tersedak itu. Canda kodok.

"tolong jangan rakam "ujar Michael dan Marcellus gelak dengan tangan sebelah kanannya pegang phone merakam kesialan Luke.

Everett mengabaikan rakan-rakannya, dia terus ke kereta kesayangannya Chevrolet Corvette. Dia menyentuh lembut kereta itu.

"weh Eve bila nak pergi jenguk budak tu? daddy tak call ke? " soal Zayn. Keningnya terjungkit sedikit.

"kejap lagilah. Nanti aku cakap dekat daddy " jawab Everett matanya fokus dekat kereta itu. Secara tiba-tiba -

aku rasa aku banyak tulis tiba tiba ni kita tukar ya? . Suddenly, phone yang didalam poketnya bergetar

bzzz bzzz

' futuro suegro '

Everett tersenyun kecil melihat nama yang tertera. Panjang umur pendek akal- eh astaghfirullah.

" hello daddy kenapa ni? "Everett menyapa mesra

" Everett tolong! tolong rumah kami kena serang ! datang sekarang! " suara cemas Rafa membuatkan dia gelabah cicak

"ha? iya iya sekejap, i'll be there in five minutes. Hold on" ujar Everett lalu dia mendapatkan empat rakannya .

"gerak pergi rumah Rafa, dorang kena serang " lantas dia menuju ke kereta tadi dan dipandu laju. Yang lain seperti itu juga tak mahu membuang masa.

di villa Rafa dan Mr Fernandez

bang! bang!

"Rafa berapa orang lagi dekat sana!? " jeritan Mr Fernandez kedengaran. Rafa menembak semua yang berada di atas pokok. Tak kisah ah kak ponti ke enemy ke asalkan semua tumpas. Yang enemy pun bodoh pergi duduk atas pokok kenapa? macam main pubg pula.

"i dont know daddy! Rafa tengah cari lagi ni! dekat daddy ada berapa orang?! " Rafa masih mencari enemy yang menyorok disebalik pokok itu . Secara tidak sengaja dia ternampak enemy yang duduk disebelah pokong itu. Ternaik sedikit keningnya hairan. Tidak takutkah? tanpa melengahkan masa dia terus sasarkan peluru tepat ke dahi musuhnya. Headshot! .

"tolong daddy! ramai sangat ni! "

buk buk prakk!

Mr Fernandez mencari nafas. Dia tidaklah kuat seperti muda-muda dahulu tapi setakat 20 orang apalah sangat baginya.

prakk

kepala Mr Fernandez disepak dan dia terjatuh kerana tak sempat imbang diri

"DADDY! ARGGHH" dengan rasa marah dia menembak semua disitu menggunakan LSAT light machine gun. Clean... tak ada yang bernyawa.

strrrr

Rafa terus berlari ke arah Mr Fernandez. Serentak itu lima jejaka itu berlari masuk kedalam.

"Ramai lagi akan datang kita kena pergi. Rafa, awak naik atas ambil semua barang penting, baju ke apa-apa jelah yang penting! cepat! " arah Marcellus dia memandang semua sudah tidak bernyawa itu.

The Detective MafiaWhere stories live. Discover now