☂︎
" won- whO ?!?! YOU MET WONU HYUNG ?!! "
" shut !! jangan jerit-jerit boleh ak ? " tegur mingyu seraya menjeling tajam ke arah seokmin .
" but how , gyu ? " soal minghao tenang seperti biasa lantas menutup buku bacaannya . tumpuannya beralih ke arah sahabatnya yang satu itu .
mingyu menghela nafas berat sebelum menceritakan kejadian yang berlaku pada petang tadi .
☂︎
bunyi panggera milik minghao yang tidak henti-henti membangunkan mingyu dari lenanya . dia mendengus halus .
" erm .. hao .. turn it off ... " keluhnya namun tiada apa yang terjadi dan panggera itu masih tetap berbunyi membuatkan mingyu kesal .
baru sahaja dia ingin bangkit dari katilnya ; ingin mematikan panggera tersebut , kelihatan minghao melangkah masuk ke dalam bilik sambil mengeringkan rambutnya dengan tuala .
" oh- ? "
" ugh , where have you been ? turn it off ," dengus mingyu sebelum menghempaskan badannya semula ke atas katilnya . minghao sekadar terkekeh kecil lantas mematikan panggera miliknya .
" sorry ," bisiknya .
" kenapa hao bangun awal hari ni ? kelas hao start pukul 1 petang kan ? "
minghao mengangguk , " i just need to do something before going to class . "
dek kerana masih mengantuk , mingyu hanya mengangguk dan terus menyambung tidurnya
semula .☂︎
" gyu , omin ~"
ketiga-tiga hybrid tersebut terus berlari keluar dari bilik dalam bentuk haiwan mereka .
" woof ! "
daeun tersenyum , " eun ada hal kat luar hari ni . jaga rumah okay ? "
kedua-duanya mengangguk laju .
ting !
" gyu , boleh tak nanti gyu pergi klinik dalam pukul 2 macam tu ? " soal daeun .
mingyu yang sedang menjilat bulunya segera terhenti dan memandang ke arah daeun sambil menyengetkan kepalanya sebagai tanda bingung . setahunya , klinik dan cafe ditutup pada hari ini .
" jiwoo-sshi , dia nak hantar wo- "
" woof !! " potong mingyu pantas . mata birunya kelihatan bersinar-sinar dek kerana teruja . daeum sekadar tergelak kecil .
" then ,.. i will leave it to you ," kepala mingyu diusap lembut membuatkan anjing itu menyalak suka .
seokmin yang tidak memahami apa-apa hanya mendiamkan diri lantas berjalan menuju ke ruang tamu .
YOU ARE READING
✒ [ 01 ] :: 𝗿𝗲𝗶𝗻𝗰𝗮𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 | 𝗄𝗆𝗀 ✓
Fiksi Penggemar[ malay ] 𝐛𝐨𝐨𝐤 1 𝐨𝐟 𝐡𝐲𝐛𝐫𝐢𝐝𝐬 : 𝐭𝐡𝐞 𝐫𝐞𝐛𝐨𝐫𝐧 𝐭𝐫𝐢𝐝𝐞𝐜𝐨𝐥𝐨𝐠𝐲 + 𝒅𝒐 𝒚𝒐𝒖 𝒃𝒆𝒍𝒊𝒆𝒗𝒆 𝒊𝒏 𝒓𝒆𝒊𝒏𝒄𝒂𝒓𝒏𝒂𝒕𝒊𝒐𝒏 ? • • start : 220423 end : 220528