Ik heb een rustig tussenjaar, het is nu eind-februari en in augustus ga ik beginnen met mijn studie journalistiek, ik wil presentatrice worden van programma's.
(ik weet niet hoe het werkt met studeren enzo, dus het kan best kloppen dat je denkt wtf. Maar ja, ik heb geen oudere broer of zus, sorry :))
Annabel heeft ook een tussenjaar, we passen samen op bij kinderen om wat geld te sparen voor later. We zaten op dezelfde basisschool en gingen naar dezelfde middelbare. We zijn klaar met Havo en we gaan nu voor het eerst allebei iets anders doen. Anna heeft gekozen voor de toneelschool, ze is gek op acteren en is supergoed! Ik hoop dat ze later in grote theater gaat spelen of in bekende films!
Ik word wakker van mijn wekker. Het is half tien en "stapelgek" dreunt al keihard door mijn kamer, er is geen betere manier om wakker te worden. Ik trek de warme deken van me af en ga uit bed. Ik heb mijn outfit voor vandaag al klaar gelegd, ik trek het aan en kijk op mijn mobiel.
Anna had geappt:
A: goedemorgen bestie! Wat te doen vanavond?
Ik: Bankzittersvideo, verder niks ;) wat is je plan?
A: Bankzittersmarathon?
Ik: omg! Yes! Bij wie?
A: denk dat t wel bij mij kan
Ik: is goed, ik vraag het even aan mn ouders!
A: jajajaja! Zin in!
Ik loop naar beneden, m'n moeder zit op de bank. 'Waar is papa?' Vraag ik. 'Weet ik niet.' Antwoord ze zachtjes. Dat vind ik raar, mijn ouders kennen elkaar al 30 jaar, en ze zijn al bijna 20 jaar getrouwd. Hoezo weet mijn moeder niet waar mijn vader is?
Ik ga naast haar zitten en sla een arm om haar heen. 'Hoezo weet je dat niet mam?' 'Ik- Ik- Ik-, ik zag een appje op zijn telefoon...' Begint ze stotterend. Ik heb mijn moeder nog nooit zo gezien, ik vraag me af wat er aan de hand is maar ik laat haar verder praten. 'Van een andere vrouw...' 'WAT??' Roep ik, en ik spring van de bank. 'WAT STOND ERIN?' Ik voel de tranen in mijn ogen springen maar ik probeer ze in te houden, het lukt niet en ik laat het gaan. 'Of hij wat kon doen vanmiddag. Nu is hij weg en hij heeft niet laten weten waar hij heen ging, maar ik heb zo een vermoeden...' Ik zie dat mijn moeder ook moet huilen en ik ga weer naast haar zitten.
De gedachtes vlogen door mijn hoofd; "hij zou toch niks met die vrouw doen?" "Mijn ouders gaan toch niet uit elkaar?" "Mijn eigen vader?" "Ik hielt van mijn vader!" "Zou het goed komen?" Het drong steeds meer tot me binnen, een andere vrouw... Wat zouden ze aan het doen zijn? Het is pas tien uur en ik ben al klaarwakker, Wat moet ik doen?
'Weet je hoe laat hij thuis komt?' Vraag ik aan mijn moeder, ze schud nee. 'En Boaz?' Vraag ik. 'Weet hij het al?' 'Nee, hij is voetballen met vrienden.' Antwoord mama. 'Kan ik wat voor je doen?' Vraag ik lief. Mijn moeder schud weer nee, en ze gaat liggen. Ik sta op en loop naar boven. Dit moet ik even verwerken...
Op dat moment hoor ik een piepje van mijn telefoon, een melding. Ik kijk, 'O. M. G. AAAAAAAA!!'
- Wordt vervolgt
Dat was m weer! Dit weekend heb ik het druk, dus dan komt er in ieder geval geen nieuw deel, helaas. Laat even weten in de comment wat je ervan vind en laat een sterretje achter! Ty <33
JE LEEST
Meer dan assistent?
أدب الهواةHey! Welkom bij mijn eerste verhaal! Milo heeft in dit verhaal iets meer abbonees dan in het echt en hij heeft een assistent nodig. Lena en Annabel zien de oproep op zijn Instagram en melden zich aan. Lna wordt aangenomen. Maar na een tijdje wil ze...