You're My Heartbreaker. Ep.1
Kwon Jiyong as GD
Lee Chaerin as CL
Park Jimin as Jimin
Do Kyungsoo as D.O
Kim Jongmyeon as Suho
EXO as Basketballs player *included D.O, Suho*
Kim Jong Kook as Cikgu Jong Kook (jong kook seongsengnim)
Suatu pagi yg hening...Dirumah masing-masing...
GD: Omma, saya pergi dulu... Annyeong
Omma: Yee.. Hati-hati ye.
GD: *berlalu pergi*CL: Annyeong omma, appa.
Omma, Appa: Yea.Jimin: Ahh, chinja chinja.. Saya betul-betul lambat.. *pecut*
Omma: Haii, anak bertuahh.. *sambil geleng kepala*Skip~~
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Disekolah...
Suasana bising didlm kelas 5 Apple...
Pelajar: Sy dgr ade pelajar baru...
Pelajar 2: Chinjayo? Ahh, mesti handsome...
Pelajar 3: Aniyaa..!! GD paling handsome!! *muka melting*GD: Annyeonghaseyo!
Pelajar: Dae, annyeonghaseyo.. Wuah GD dtg dgn CL lahh! omo~
CL: Aniyoo kebetulan je. Homework semua dah siap?
GD: *berjalan ddk ditempat duduknya*Cikgu Jong Kook yg gagah, tegap, bergaya sedang berjalan masuk ke dlm class bersama seorang jejaka, semua pelajar berbisik antara satu sama lain.. Dan ade mata-ii yg mermahati jejaka tu dgn penuh rasa teruja, cair, dan geram.
Cikgu Jong Kook: Annyeonghaseyo harini kita ade pelajar baru. Silakan perkenalkan diri.
Jimin: Annyeonghaseyo naega Park Jimin iemieda.
Pelajar: Annyeonghaseyo!
Cikgu Jong Kook: sila ddk sebelah GD.
Jimin: Dae, kamsahamida.
GD: GD iemieda. Bangapsumieda
Jimin: Yea hyung. Nan jimin iemieda.SKIP~~
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Loceng berbunyi... menandakan waktu rehat bermula..
Jimin: Jyeah.. Hyung jom kita pergi sekali.
GD: Yeah.
CL: Oppa, taknak pergi makan? Oukk, annyeong jiminie.
Jimin: Annyeong noona...??
CL: Lee Chaerin. CL iemieda..
Jimin: Oh, bangapsumieda.
GD: Haja... Lapar pulak.. haha
Jimin: Dae!>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Dikantin....
D.O: Yahh yahh yahh!! Igoo igoo GD Hyung, CL noona yeogiseo.. geu namja neun nugu inga? (yah yah yah!! Itu itu abang GD , kakak CL dah datang. Siapakah lelaki itu?)
Suho: Bwoya? Ahh, monday couple yeogiseo? Ahh, Jiminie!! *menjerit ke arah Jimin*Jimin yg berjalan bersama CL dan GD terkejut bila ada orang memanggil namanya..Jimin terus melihat siapa yg memanggilnya itu.
Jimin: Oukk, Suho hyung. annyeonghaseyo!
D.O: Suho hyung, kau kenal dia? kata D.O kpd Suho
Suho: mestilah kenal anak saudara aku. kata Suho membalas perckpan D.O sebentar tadi..
Suho: Park Jimin... Jyeahh, mcmna class? tanya Suho kpd Jimin
Jimin: Bolehlah. Jong kook seongsengnim blh tahan garang.
EXO: Hahahaha, jong kook seongsengnim mmg mcm tu.Meanwhile...
GD: Awak nak makan apape tak?
CL: Takpelah, saya ade beli sandwich dlm perjalanan tadi.
GD: Guraeyo... betul taknak apape?
CL: *mengelengkan kepala*Selepas GD selesai memilih dan membayar makanannya dikantin GD terus ke arah meja CL tadi. Tiba-tiba belum sempat GD duduk CL terus menanyakan soalan kpd GD.
CL: GD Oppa.. Boleh tak saya nak tanya sesuatu?
GD: Yea..
CL: Kenapa awak terlalu baik dgn saya?
GD: *GD terus gelak*
CL: Oppa, waeyo? Mianhae~
GD: Gwaenchanayo.. Sebab awak perempuan terbaik pernah saya jumpa, Lain dari perempuan yg pernah saya jumpa sebelum ni. wae?
CL: Kamsahamida. ^^Tanpa disedari... Ada mata yg tak senang duduk melihat kemesraan mereka yg akrab.
Suho: Ahh, monday couple tu terlalu akrab... Sakit mata aku melihat.. Chinjayoo..
EXO: Bila kau ade sakit mata? tak pernah pun bgtau kitorg.
Suho: YAHH!! Neol pabuyaaa! Bkn penyakit.
EXO: Dae, arraseo. *membe EXO gelak*SKIP~~
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Dalam kereta Suho...
Suho terus memikirkan bagaimana hendak memutuskan hubungan GD dan CL.
Tanpa berfikir panjang...Suho: *dalam hati... Aku perlu buat sesuatu...*
Suho terus mengambil cell phone dan menelephone konco-konconya yg tidak pernah diketahui sesiapa pun.
Suho: Aku nak kau orang pergi mengitip GD dan CL dan bgtau aku info diorg secepat mungkin.
Konco: Baik boss...Dimata semua orang Suho seorang yg baik, budima, baik budi perkerti. Tapi sebenarnya jauh dari pemikiran mereka Suho adelah seorang yg ganas, tegas, dan mempunyai sikap dengki, cemburu. Tiada seorang pun menyangka yg Suho mempunyai konco-konco yg cukup hebat.
Skip~~
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Dirumah GD...
CL: Oppa, hari dah lewat saya balik dlu lah. Kata CL kpd GD
Jimin: Dae, kami balik dululah. Jumpa esok disekolah. kata jimin kpd GD yg menyokong kata CL tadi.Lalu mereka semua keluar dari rumah termasuk GD utk teman CL menaiki bus utk pulang ke rumah
Sesudah CL menaiki bus mereka semua melambai ke CL. Sebaik bas berlalu pergi mereka pun berpaling utk ke arah membelakangi utk teman beberapa lagi sahabat mereka. Tiba-tiba...
Sebaris samseng-ii bersama Suho menhalangi jalan mereka...
Konco: Jom. sambil menarik baju GD
CL yg tidak sedap hati terus lekas pulang ke rumah. Dlm perjlnan konco Suho telah menahan CL sambil menutup mulut CL supaya mengikut mereka ke gudang itu.
YOU ARE READING
You're My Heartbreaker [On-Hold]
FanfictionMengisahkan CL yang juga pelajar disebuah sekolah... Jatuh cinta terhadap pelajar baharu yang bernama GD.... Suho cuba untuk memisahkan mereka dengan cara kasar.... Adakah semua akan berakhir dengan aman atau sebaliknyaa?