Episod 4

77 7 0
                                    

Suho cuba untuk berterus terang di hadapan CL...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Suho: "Noona, nan mianhae. kerana saya GD mati. sebenarnya..." - Kata-kata Suho terhenti apabila terlihat CL sedang menitiskan air mata dan beliau dipanggil oleh rakannya...

CL: "Gwaencanha.. Saya pergi dahulu. Tahniah Kim JunMyeon" - Kata CL, yang kecewa apabila mendengar Suho menyebut nama bekas kekasihnya...

SKIP~~~
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ke-esokkan harinya dirumah CL...

CL: "Omma, harini Chaerin mula berkerja di cafe berdekatan rumah kita... jadi, mungkin chaerin pulang ke rumah lewat. tidak usah risau. Jika ada apa-apa berlaku Chaerin terus call omma.. nae!" - Jelas CL yang panjang lebar. Pada hari tersebut CL jelas sekali teruja utk berkerja...

Lee omma: "Nae, hati-hati ya nanti. annyeong" - Akhir kata Lee omma.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hari yang sama dirumah Suho...

Suho: "Morning Appa, Omma, Jimmiinnnaaaaa!!" - Teriaknya si Suho.

Appa Kim: "Ahh Junmyeon-yaa, Harini kamu ada apa-apa rancangan untuk kemana-mana?" - Soalan itu juga ditujukan kepada Jimin yang sedang makan.

Suho yang sedang makan juga memandang Jimin yang berada disebelahnya.

Suho: "Erm... tiada apa jadual rasanya harini papa... 왜요? 감사하미다 옴마!" - Suho yang sedang mengambil cawan dari Omma Kim dan sambil memandang ke arah Jimin yang sedang makan dengan gelojohnya...

Appa Kim: "Appa nak ajak kamu ikut apa pergi ke pejabat memandangkan kamu berdua tiada buat kerja apa. So?" - Tanya Appa Kim kepada anaknya dan anak saudaranya...

Jimin dengan segera menjawap...

Jimin: "Jimin tak kisah, tapi boleh tak jimin datang ke pejabat selepas makan tengah hari. soalnya pagi ini sampai tengah Jimin ada practice lah uncle... and..." - Kata Jimin dengan sopan... Tetapi, belum habis ayat Jimin, Suho telah menyampuk...

Suho: "APPAYAAA!! And, Jimin nak melantak dulu... HAHAHAHA..." - Gurau Suho.

Jimin: "Hyung! sampai hati!" - Marah Jimin yang sedang makan sambil menyuapkan dirinya dengan perasaan geram..

Omma dan Appa Kim turut ketawa dan menggeleng kepala...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Di cafe dimana CL berkerja...

Manager Mon (Rap Monster)
Nana (Nana O.C)
Tukang buat air, Sehun (Basket ball crew with Suho)
Tukang masak, DYO (Basket ball crew with Suho)

Manager Mon: "Wahh CL, hari pertama lagi sudah ceria nak berkerja nampaknya... bagus bagus!!" - Kata Manager Mon yang agak memilih kasih. Manager Mon hanya suka orang yang disiplin seperti CL.

CL: "Morning Manager Mon! Mestilahhh!! harus bersemangat juang! heyahh!" - Kata CL dengan penuh semangat!

Sehun: "Yahh, manager hyung! DYO bukan perkerja yang bagus ya?, begitu juga saya? T_T" - Kata Sehun yang membuat ramai ketawa.

Lalu DYO berkata..

D.O: "YAHH SEHUN-AH!! Itu air pelanggan...!!" - Marah D.O yang ternampak air mata Sehun yang sedang dalam perjalanan masuk ke dalam minuman pelanggan mereka.

Sehun: "Biarlahh!! sedih!!" - Oh Sehun tidak endahkan kata-kata D.O sebentar tadi...

CL dan Manager Mon ketawa terbahak-bahak...

Manager Mon: "Sudah, pergi bersiap untuk mula kerja yaa"

Sedang CL dan Manager Mon ingin memulakan langkah...

Tiba-tiba...

XX: "ANNYEONGHASEYO MIANHAE SAYA LAMBAT.. FUIH FUIH FUIH FUIH..." - Jerit seorang wanita yang bertubuh kecil yang sedang kepenatan seperti mengejar masa...

Sehun: "Ohh mak dyo teh sehun terbalik..!! Yahh nuguya??!!" - Jerit latahan Sehun yang terkejut..

"HAHAHAHAHAHA" - Ketawa mereka bersatu kerana terdengar sehun melatah..

D.O: "kenapa perlu sebut nama mak aku haaa!! yaahh palliiiwwaaa!!" - sambil mengejar Sehun dengan membawa kuali yang mahu digunanya sebentar lagii...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
To be cont..

You're My Heartbreaker [On-Hold]Where stories live. Discover now