29.09.1987 tarihinde Van’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Van’da tamamladı. Yine kendi memleketinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği(4)’ni bitirdi.
İlk projesini 2005 yılında gerçekleştirdi ve www.imparatortatlises.com adlı internet sitesini kurdu. Büyük yankı uyandıran sitenin taklitleri ve rakipleri fazlalaştı; ama site özünden hiçbir şey kaybetmedi. Halen bu sitenin genel yöneticisi olarak görev yapmaktadır.
İkinci projesi ise Popstar yarışmasıyla tanınan İlkay Toktaş’tı. Toktaş’a resmi web sitesi ve buna bağlı olarak bir fan club kurdu. Site fiilen varlığını sürdürmese de aynı üyelerle FaceBook ortamında halen fan club ortamı devam etmektedir.
Bu iki projeyi kendi tasarım şirketi olan MCK Design çatısı altında yaptı.
Üniversiteyi bitirdikten sonra Caner Işık’ın yazdığı “Arabeskin Anlam Dünyası ve Müslüm Gürses Örneği” kitabının 2.baskısına birçok materyal hazırladı. Kitabın yazarının kendisiyle yaptığı röportajı ve yine biyografisi bu kitapta yer aldı.
Projelerine İbrahim Tatlıses’in vokali Belgin Tunçbilek’in Resmi Fan Club!ü ile devam eden Mehmet Çağlar Konca, bu sayfayla da birçok müzikseveri bir arada toplamayı başardı. Belgin Tunçbilek’in biyografisini de bu proje kapsamında hazırladı. Hazırlanan biyografi büyük beğeni topladı.
Tatlıses’in zaman zaman programlarında bahsettiği Urfalı Babi lakaplı Yılmaz Kayral’ı tanıtma adına da FaceBook üzerinde bir fan club kurar ve Kayral’ın ailesine ulaşma fırsatı yakalar. Bu sayede Kayral’ın hayat hikayesini yeniden yazmaya başlar. Kayral’ın ailesi bir süre sonra gereken özveriyi göstermeyince hayat hikayesini kendisi yazar ve sanat camiasında Kayral’ı tanıyanların tasdikiyle de yanlış bilgileri çıkarıp gerçek bilgileri ekler.
Biyografi projelerinin bir diğeri ise www.imparatortatlises.com bünyesinde hazırladığı “Hayatı” projesidir. Bu projeyi bir yılı aşkın bir süredir devam ettiriyor. Çeşitli nedenlerden dolayı ara verdiği projeyi yeniden yapılandırmayı ve Tatlıses hayranlarına büyük bir sürpriz yapmayı düşünüyor.
Söz yazarlığı ve bestekârlık da yapan Mehmet Çağlar Konca bugüne kadar oluşturduğu eserleri "Tamamlanmamış Duygular" adını verdiği kitapta topladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tamamlanmamış Duygular
Poetry"Yarım kalan olaylar daha çok etki bırakır ve bu nedenle yarım kalan aşklar unutulmaz. "