Jenni

222 8 0
                                    

Ik lig in mijn bed, slaap ik of? Ik haat deze dromen. Die dromen waarin Jenni voorkomt. Mama had gezecht dat ik een versje de hele avond opnieuw en opnieuw door ratelde. Mijn mond voelde apart, had ik nu echt gedroomd? Ik voelde mezelf weer en sprong mijn bed uit. Half draaiend omdat ik het iets te snel deed. Ik liep naar de badkamer en keek naar mezelf in de spiegel. Mijn knot die ik gisteravond had gemaakt hangt halverwege mijn hoofd, mijn mascara zit onder mijn ogen en ik kijk mezelf aan. Emma, wat doe je je aan? Ik trek het elastiekje uit mijn haar en schud mijn hoofd. Ik hoor Sjors en Eliza lawaai maken vanuit de zolder. Nogsteeds ben ik jaloers op hoe close ze zijn en hoeveel liefde ze voor elkaar hebben. Nu ik weer in de spiegel kijk zie ik eruit als een zwerver. Snel kam ik mijn haar even door en zet het weer vast met een knot. Ik kleed me uit en spring onder de douche. Binnen vijf minuten ben ik alweer klaar wat knap is aangezien ik altijd meer dan een half uur sta te douchen. Ik sla een handdoek om me heen en loop weer terug naar mijn kamer. Ik heb echt geen zin in morgen want dat is de eerste dag na mijn verlof  zonder Jenni. Ik had twee maanden te tijd gekregen om bij te komen en te herstellen. Het doet me nogsteeds pijn maar het is niet anders. Van vrieddinnen en klasgenoten had ik gehoort dat er twee nieuwe jongens bij ons in de klas zijn en ook een nieuwe jongen in een klas hoger. Ik weet niet precies wie het zijn maar ze zullen vast wel aardig zijn.

Ik trek wat kleren uit mijn kast en doe uiteindelijk het meest voor de hand liggende kleren aan. Ik ga naar beneden om een broodje te smeren. Ik trek een paar lades en kastjes open maar nergens ligt nog wat eetbaars. Ik besluit om dan maar even boodschappen te gaan doen. Eliza voert toch helemaal niks uit dus als ik het aan haar over laat, verhongeren we aan het eind van de week. 

Ik pak mijn portemonee en sleutel en loop de deur uit, draai de deur op slot en doe mijn oortjes is. Ik kan lopend naar de supermarkt want hij zit praktisch om de hoek. Wanneer ik de winkel binnen loop en bij het brood sta merk ik dat ik wordt aangestaard door een jongen, ik durf hem eigenlijk niet aan te kijken. Ik kijk twee seconden over mijn schouder en zie hem staan, bruin haar, beetje klein, bruine ogen, en niet verkeerd. Hij draait zijn hoofd om en ik sta twee seconden oog in oog met hem. Ik merk dat ik rood word. Ik pak snel een brood en loop weg. Emma, wat doe je!? Dit is de eerste en laaste keer waarschijnlijk dat je hem ziet. Mijn Ik wil terug om te vragen hoe hij heet en zijn nummer te vragen maar ik heb het lef niet echt. Met Jenni liep ik gewoon gemakkelijk naar jongens toe en had binnen no-time een date. Ik merk dat ik het lef weer opnieuw moet gaan vinden. Volgende keer als je een leuke jongen zien loop je naa hem toe en ga je met hem praten besluit ik met mezelf. Aan de ene kant hoop ik dat ik hem niet meer tegen kom want het was zo akward, maar de andere kan leek hij me zo leuk. Ik pak nog even wat drinken en loop regelrecht door naar de kassa, leg de spullen op de band en probeer zo snel mogelijk weg te komen en naar huis te gaan. Morgen word echt een hel als ik leuke jongens al niet eens meer aan durf te spreken.

Forever together Ft. BBraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu