Ik zie Maaike en Iris de aula binnen lopen, ze zoeken rond of ze mij ergens zien. Ik loop naar ze toe en weg vervolgens geen woord. Ze geven me allebei een knuffel. 'Waarom reageerde je zo bot op Dioni?' vraagt Iris. Ik dacht dat niemand het had gezien en Iris zat toch omgedraaid? 'Rustig niemand heeft het gezien hoor,' stelt Maaike me gerust. 'Ik heb besloten dat ik na school het tegen Dioni ga vertellen, weten jullie waar hij is?' Iris haalt haar schouders op en Maaike kijkt vervolgens even de aula rond. 'Daar,' Maaike wijst naar een clubje ergens achter in en aula. Dioni staan daar met een paar jongens uit onze klas, twee meisjes die me niet bekend voorkomen en nog een paar andere jongens die me ook niet bekend voorkomen. Hij is wel populair zeg, sinds wanneer laat het "coole" clubje hier op school zomaar mensen toe? 'Oke wacht hier,' beveel ik Maaike en Iris om te blijven staan. Ik loop vol vertrouwen naar Dioni toe. Als ik achter hem sta merk ik dat het ongemakkelijk gaat worden. Het hele groepje is plots stil. 'Heb je eventjes?' vraag ik aan Dioni. Hij knikt en ik trek hem mee naar en plekje waar het iets rustiger is. 'Heb je vanmiddag iets te doen?' vraag ik. 'Euhm, eige-'. Ik onderbreek Dioni midden in zijn zin, 'Oke mooi, ik wil je vanmiddag iets belangrijks vertellen.' 'Maar ik m-'. Ik onderbreek hem weer, 'Oke, na school, park, dikke boom. Thanks, I love you dit betekend echt veel voor me.' Dioni wordt rood en weet niet echt wat hij moet doen. Of hij nu bang is of verlegen kan ik er niet echt uithalen maar het mooie is dat ik nu wel een afspraakje met hem heb. 'Nog sorry van net, je moet het echt niet zo opvatten. Ik leg het vanmiddag allemaal uit. Ik geef hem een knuffel en plots geeft hij mij een zoen op me wang. Ik schrik een beetje en loop zonder iets tegen Dioni terug te zeggen weer terug naar Maaike en Iris. Wanneer ik weer naast Iris en Maaike sta begint Maaike met praten, 'Emma wat doe je? Eerst mag hij je hand niet vasthouden en ook geen zoen op de wang? Zo erg zijn die dingen toch niet? Het zijn gewoon dagelijkse dingen. Wat heb jij?' 'Sorry' is het enige wat ik zeg en loop door langs Maaike en Iris heen. Hopelijk kennen Maaike en Iris me goed genoeg dat ze weten dat ze me nu beter met rust kunnen laten. Ik kijk nog een keer om naar Dioni en het groepje maar hij is alweer druk in gesprek.
Ik zit op de fiets onderweg naar het park en de boom waar we hebben afgesproken. Dioni en ik waren vandaag wel om dezelfde tijd uit maar na de les kon ik hem niet meer vinden dus besloot ik om maar alvast te gaan lopen. Het voelt best goed om weer even buiten te zijn, door de natuur en even nergens aan te hoeven denken. Ik kijk geruststellend om me heen, ik zie vogels, mooie bloemen, groene bomen. Ik heb dit echt gemist. Een paar meter van me vandaag staat de boom en het bankje ervoor. Dioni is er nog niet. af en toe zie ik wat klasgenoten voorbij fietsen en nieuwe Bruggers. Sommige Bruggers giechelen een beetje. Wachten duurt zo lang. Ik besluit om maar muziek te gaan luisteren en een beetje om me heen te kijken.
Ik wacht nu echt als wel vreselijk lang op Dioni, waar blijf hij nu? Ik wacht al meer dan een kwartier. Ik hoor mijn telefoon trillen en het kan niet anders dat het Dioni is bedenk ik.
Sorry Em, ik wouw het je nog zeggen maar je bleef maar door praten en ik kon er niet doorheen komen. Ik heb het heel druk vandaag en moet zometeen weg, je kan mee als je wilt. Ik heb alles al geregeld met de jongens dat echt gewoon prima is als je komt. Kom nu naar mijn huis toe want we staan op het punt om te vertrekken
Welke jongens bedoelt hij? En waar gaan ze heen? Ik weet niet eens waar Dioni woont dus hoe kom ik bij zijn huis ooit? Ik wouw hem vandaag iets super belangrijks vertellen en hij verpest het nu al? Lekker is hij. Ik beslui om toch maar te gaan want het is lullig als ik hem laat zitten want hij zei dat hij alles al had geregeld met 'De Jongens'. Ik stuur hem een berichtje terug.
Oke, is goed ik ga wel mee. Maar dan is het wel zo fijn als je verteld waar je woont?
Vlak daarna kreeg ik een berichtje terug waarin hij zei dat hij mij wel kwam ophalen want zijn huis duurt kennelijk te lang lopen.
Ik zie een zwart busje aankomen, ik gok dat dat Dioni is want verder komen hier geen auto's. Ik loop er een beetje twijfelend naar toe want ik weet niet zeker of het Dioni wel is. Er gaat een deur open. Ik zie twee jongen daar in de opening zitten. Een jongen met blond haar en een goede smaak van kleren. Zijn haar is gedaan en hij ziet er verzorgd uit. Naast hem zit een donkere jongen met een geel petje op. Hij ziet er best lekker uit. Volgesmij bedoelde Dioni met hun 'De Jongens'. De blonde jongen toen een stap uit het busje en schuift zijn stoel naar voren. Dioni komt achter het busje uit klimmen. Nu loop ik wat zekerder ernaar toe. Als ik bij het busje sta groet ik eerst Dioni en de blonde jongen stelt zich voor. 'Ik ben Kaj,' en hij steekt zijn hand uit. 'Emma,' zeg ik en schud zijn hand. Hij heeft prachtige blauwe ogen en hij is echt super sexy van dichtbij. Ergens in mijn achterhoofd herken ik hem maar ik kan niet helemaal plaatsen waarvan. Er zit een beetje een wat oudere man voorin die zegt dat we in moeten stappen. Dioni zegt dat ik bij hem achterin kan zitten. Ik klim het busje in en ga zitten. Ik kijk naast me en zie een jongen zitten. Hij kijkt naar buiten dus ik kan zijn gezicht niet goed zien. Wanneer hij zijn hoofd omdraait kan ik nu ook zijn gezicht zien. Het is Jai! 'Hee Jai, jij ook hier?' zeg ik tegen hem. 'Oh hee Emma, wat doe jij nu hier? Dioni zei dat we eventjes 'Iets' moeten ophalen. Niet een mens?' Jai kijkt Dioni verward aan. Dioni schud zin blik af. De oudere man aan het stuur is inmiddels gaan rijden. Naast hem zit een andere blonde jongen, hij heeft muziek in. De donkere jongen met het gele petje die naast Kaj zit, stelt zichzelf even voor. 'Jo ik ben Cassius,' zegt hij. 'Emma,' antwoord ik, 'En wie is dat?' Ik knik rizhting de blonde jongen die voorin zit naast de oudere man. 'Dat is Samuel,' verteld Kaj maar. Kaj tikt Samuel op zijn schouder en doet dan een gebaar naar mij. Hij ziet er niet normaal goed uit. Zijn ogen, zijn haar. Hij rukt een oortje uit. 'Hey, ik ben Samuel. En jij bent?' vraagt hij opeens heel geïnteresseerd. 'Ik ben Emma,' zeg ik. 'Oh hey Emma,' hij draait zich weer om en doet zijn oortje weer in. 'Let niet op Samuel,' zegt Kaj. 'Hij heeft liefdesverdriet,' fluistert Dioni. Ik zweer dat ik Samuel ook ergens eerder heb gezien maar ik heb geeniedee waar. 'Maar jongens, waar gaan we heen en waarom?' vraag ik. 'Dioni? wat, je zei dat ze het wist,' schikt Cassius op. Dioni zwijgt. 'Je had best tegen ons kunnen zeggen dat dit het meisje is waar je verliefd op bent er waar je vandaag een afspraakje mee had,' pest Jai Dioni. 'Wat? Verliefd? Wie? Haar? nee, tuurlijk niet?' probeert Dioni eronder uit te komen. Eigenlijk vind ik dit best jammer want volgens mij begon ik Dioni wel leuk te vinden. 'Halloo jongens ik zit hier ook nog,' onderbreek ik ze maar, 'maar waar gaan we nu heen? Wat gaan we doen? en waarom?' Kaj zag met zijn hoofd in zijn handen voorover, 'Weet je zeker dat je dat wilt weten?, ik weet niet of je het wel leuk gaat vinden?'
——
Yess, ik heb dit hoofdstuk helemaal overgetypt en hijs is lekker lang ;) Urgh, morgen weer school, ik heb er echt zo geen zin in.
kusjes x
vote, reageer, deell xox ly
JE LEEST
Forever together Ft. BBrave
FanfictionJenni, waarom deed je dit Ik kan niet zonder je Ik wil je niet kwijt Blijf bij me Blijf bij me Voor altijd Samen Samen Alsjeblieft meisje Ga niet weg Je kan nog zo veel bereiken Maar je deed het niet Nee Ik houw van je En laat je nooit meer los Ma...