Fout

171 9 0
                                    

De les lijkt eeuwig te duuren want elke keer wanneer ik naar de jongen wil kijken kijkt hij ook naar mij en dat elke keer opnieuw. Ik durf niet meer te kijken of hij me nogsteeds aankijkt. Wat moet hij van me? Oke ik geef toe hij is best sexy, maar oke, hij kan toch ook wel beleefd zijn en me even met rust te laten. Wanneer de bel gaat pak ik op mijn eigen tempo mijn boeken weer in en voor ik het weet staan Maaike en Iris weer voor mijn neus. 'Wij moeten echt heel veel bijpraten,' zegt Maaike dat ik er bijna van schik. Ik knik. 'Hoe heet die jongen eigenlijk? Is hij nieuw?'Ik wijs de knappe jongen aan van de supermarkt Iris knikt, 'Hij is nieuw samen met Jai, die andere,' Iris wijst Jai aan,'ze zijn best populair onder de meisjes hier op school, niet echt een iedee waarom, ik bedoel ze zijn wel sexy, maar ze zijn er nog niet eens een maandje.' 'ja oke, maar hoe heet hij dan?' Maaike reageer geiriteerd: 'Hij heet Dioni en is 17, maar zullen we nu gaan, je kan ze nooit krijgen en ze zijn ook niet interesant.' Ik vind het jammer, ze hadden me minstens kunnen helpen maar ze denken er zeker anders over dan ik. Ik haal mijn schouders op en loop maar met Maaike en Iris door naar het volgende vak. Ik ga weer achterin zitten en Iris en Maaike voor mij. Ik wil net mijn tas op de andere stoel zetten maar plots wordt hij weggetroken en gaat er iemand op zitten. Ik wordt rood maar ik weet nieteens wie er op die stoel zit. Ik kijk omhoog en kijk recht in het gezicht van.. DIONI. 'Oh hey, ehm, ga je naast me zitten?' vraag ik verlegen. Ik zie Maaike met haar ogen rollen en Iris moet lachen dan draaien ze zich samen om en weet dat ze het geprekken dan proberen te gaan volgen. Dioni steekt zijn hand uit, 'Ik ben Dioni.' Ik moet lachen. 'Wat is er?' vraagt hij akward. 'Je hoeft niet zo netjes te doen hoor en trouwens ik ben Emma,' ik kijk hem aan met een lach. Woh, en nu kan ik opeens wel weer mezelf zijn, Emma je bent raar, raar. Nu wordt hij ook rood. Ik grinnik weer. 'Jij was gister toch dat meisje van de supermarkt?' vraagt hij om de stilte te verbreken. Iris en Maaike lachen. 'weet ik niet, er zijn zo veel meisjes in de supermarkt.' Hij rolt nu ook met zijn ogen, 'nee, was jij gister bij de appie? je stond bij het brood.' Emma hoe red je jezelf hieruit? 'Euh, dat zou best wel kunnen, hoezo?' 'Oh gewoon nieuwsgierig.' Krijg ik als andwoord. De docent komt binnen lopen en beveeld ons gelijk dat we onze boeken moeten pakken. Hij kijkt verbaasd als hij mij ziet zitten achterin. ik zwaai vriendelijk en sarcastisch. Hij kijkt nog verbaasder wanner hij Dioni naast me ziet zitten. Dioni pakt plotseling mijn hand vast en ik snap niet goed waarom en trek hem snel weg. Oke, hij wist het niet, maar waarom pakte hij uberhoupt mijn hand vast? ik draai vlug mijn rug naar hem toe en doe alsof ik in mijn boek aan het lezen ben. ik zie de reactie van Dioni en de docent niet maar die van Dioni hoef ik ook eigenlijk niet te zien. Beter als de rest van de klas dit niet gezien heeft.

De rest van deze les is een beetje genant. Dioni probeer aandacht te krijgen maar ja. Oké misschien doe ik lullig omdat hij natuurlijk niet het verhaal met Jenni weet. Als de les is afgelopen Ik heb besloten dat ik met Dioni af wil spreken na school, mischien ga ik het vertellen of gewoon om hem beter te leren kennen. Ik voel me namelijk wel een beetje schuldig want hij heeft geeniedee wat hij fout heeft gedaan.

Als de bel gaat pak ik heel snel mijn boeken van tafel, pak mijn tas en loop richting de deur. Dioni pakt mijn arm vast en kijkt me bedenkelijk aan. Ik knik afkeurend mijn hoofd en loop naar de aula.

-

Oke even. Ik heb totaal geeniedee of mijn verhaal een beetje wordt gelezen. Deze paar hoofdstukken zijn super kort maaaar I promisse, het volgende hoofdstuk wordt leuk en denkik minimaal 1000 woorden. Ik zou btw wel willen weten of mijn verhaal actief wordt gelzen, dusss vote en comment even

kusss


Forever together Ft. BBraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu