Notes: Short intro from each of their point of view (P.O.V)
Akim
"Firas Hakimi!"
"Saya Firhad Hakim, cikgu."
Nah. Kalau rasa Win terkenal sebab abang dia, aku ni lagilah. Tapi aku versi teruk la since abang aku ni kegemaran ramai a.k.a school's favourite. Aku ni pulak apa? School's disaster. Memang confirm dibanding-bandingkanlah!
"Kelas saya, tak hadir. Practice basketball, tak hadir. Practice musical tak hadir.."
"Cikgu, buat apa saya nak hadir practice musical pulak sedangkan saya tak pernah daftar pun untuk masuk musical tu. Berbakat lagilah tak. Ke cikgu nak try dengar suara saya? Saya izinkan. Cuma saya takkan terima request lagu lah. Yang mana saya berkenan nak nyanyi, saya nyanyi. Amacam?"
"Menjawab selagi boleh!"
"Ya, sebab tu saya menjawab!" Cikgu disiplin tu dah berkerut-kerut dengan pernyataan aku. Aku hanya tayang riak bersahaja. Bagaikan turut sama tak faham dengan situasi tu.
Aku Akim. Ya, bukan Akim AF tu. Lain, lain. Jangan bayangkan aku ni dia pulak. Okay berbalik kepada pengenalan diri tadi, jujur aku boleh katakan aku ni hensem. Ya, sama taraf la dengan abang aku. Cuma aku lebih sikit la tahap kehenseman tu memandangkan aku pun ada kecomelannya. Kalau along, er.. Tak comel. Garangnya ya ampun. Sesuai, anak sulung memang macam tu!
Walaupun orang asyik bandingkan aku dengan along, tapi along tetap akan jadi manusia kegemaran aku. Memandangkan salah silap aku along selalu jaga rapi-rapi. Ish, kalau ibu tahu ni..confirm tak mengaku anak! Auto aku akan terus tukar title jadi anak abah!
Selain rupa paras, boleh dikatakan yang aku mostly mewarisi semua speciality along.
Ketinggian, check.
Kebijaksanaan, check.
Keterampilan, check.
Kebaikan, check.
Kebolakeranjangan..pun check!
Ibarat copy ori la daripada along. Cuma bezanya, aku versi shopee yang ada discount. Along versi straight dari kilang. Lumayan lah sikit!
•••
Ean
"Lambat 4 saat. Kutip 4 sampah."
Riak wajah pelajar yang lewat tu dah kecut perut. Aku hairan sebenarnya tengok riak pucat diaorang tu. Memandangkan aku tak ambil nama diaorang pun.
Tu cara aku jalankan tugas. Kalau dah kena denda, aku tak ambil nama. Ibaratkan macam dah taubat, kenapa nak tulis lagi dosa tu. Auto diampun.
"Kalau kawasan ni dah bersih macam mana Tengku Dayyan?"
Aku perhati sekeliling kawasan. Lain yang diperhati, lain pulak yang aku nampak. Jelas pada pandangan mata aku si Akim, Dami, Aim dan Ash sedang berjoget tak kena tempat. Bila Akim perasan yang aku pandang dia, Akim hanya tersengih. Jari ditudingnya pada Ash, sebagai memberi gambaran yang Ash punca mereka galak berjoget dan ketawa itu. Hah, eloklah elok.
YOU ARE READING
KITA : Camaraderie
Teen Fiction"Kita kawan. Bukan lawan. Ingat janji tu." ⚠️ Will update once I've already finished all of the chapters!