AMETYST

85 3 2
                                    

Ametyst je snad nejpoužívanější a nejznámější kámen.
Ametyst patří do nejvyššího centra energie (7. Čakra)
Je to kamen čistoty ducha a meditace, působí jako spojnice duše a duchovna. Jeho účinky nás odvádí od materiálních hodnot tohoto světa a povznáší k vyššímu duchovnímu poznání. Pomáhá nám objevovat sebeobětování, lásku, pokoru, a nezjištnost. Těmito vlastnostmi nám otevírá cestu do jiných dimenzí bytí. Je to kámen inspirace, směřuje naše myšlení k tvořivé práci a probouzí v nás intuici.

Zdravotní význam ametystu spočívá v jeho léčivém působení proti rozličným bolestem, hlavně však proti bolestem hlavy, kdy jej můžeme přikládat na střed čela (třetí oko), nebo jím masírujeme spánky a zátylek, podle toho, kde cítíme nejsilnější bolest. Jeho přikládání na sakrální centrum ovlivňuje odvykání od různých závislostí, jako jsou kouření, drogy a alkohol. Dále je ametyst silně nápomocen při zvyšování nízkého krevního tlaku, léčbě nemocí krve, urovnání střevní mikroflóry a při cukrovce.

Pro vyčištění obytných prostor od elektrosmogu a negativních energií se ametyst používá společně s křišťálem a růženínem.

ČISTĚNÍ A NABÍJENÍ
Kámen pravidelně čistíme po každém použití tekoucím proudem vlažné vody, nebo v nádobě s vodou společně s přiloženým křišťálem. Ametyst může stejně jako růženín na přímém slunci ztrácet barvu, proto jej nabíjíme ve stínu.

ZNAMENÍ ZVĚROKRUHU
astrologického hlediska je přiřazen těmto znamením:
Ryby
Střelec
Panna

Tmavě fialové ametysty:
Kozoroh

Ametysty s purpurovým odstínem:
Beran
Štír

VYUŽITÍ A UMÍSTĚNÍ
kámen lze nosit kdekoliv na těle
pro klidný spánek umístit poblíž hlavy
při bolesti položit na postižené místo na těle
při nervozitě a stresu se doporučuje držet v každé ruce jeden a setrvat chvíli v klidu
pro harmonizaci místnosti lze kámen umístit kamkoliv v prostoru místnosti.

ČAKRA-ENERGETICKÉ CENTRUM TĚLA
Ametyst náleží nejvyšší 7. čakře (temeno hlavy), avšak lze jej použít i na všechny ostatní čakry.

BARVA
Ametyst má celou řadu fialových odstínů, od světlých tónů až po tmavé, někdy bývá až purpurově zbarvený.
Vzácně je průhledný, či průsvitný se skelným leskem, často se však vyskytuje i s matným povrchem.

WITCH CRAFT- CZ Kde žijí příběhy. Začni objevovat