Selepas dua minggu dari episod bermain di kolam, aku cuba mencari ruang dan peluang untuk melepas kan hajat ku.Kali ini aku di kejutkan bila Mak Uda mengatakan dia dah terlewat datang haids hampir dua minggu. Aku rasa macam nak pitam dan panik,tapi Mak Uda akulihat agak tenang." Itu lah kau nak sangat main dalam kolam,masa tu mak Uda tengah subur,lupa nak suruh kau lepas kan kat luar",ujar Mak Uda. "Habis macam mana ni?" Soal ku yang makin gabrah." kita kena tanggung lah,kau akan jadi bapa" jawab mak Uda menambah lagi kerisauan ku. Tanpa aku sedar aku memeluk mak Uda dan berbisek,"minta maaf lah ,sampai jadi macam ni". "kita kena pergi klinik untuk confirm kan "ujar ku lagi.
" Ish kau ni,nak semua orang tahu ,MakUda mengandung tak de laki? Kau sanggup nikah dengan mak Uda?" sergah nya lagi. Aku terdiam . " sekarang kau pergi kedai beli dua ke tiga biji nenas muda, biasanya kalau masih baru boleh ,gugur benih tu" ujar Mak Uda yang agak melegakan ku." Berkesan ke cara tu"tanya ku." Dulu pernah Mak Uda buat dan berkesan" katanya perlahan sambil mengambil wang untuk ku membeli buah nenas muda. Tanpa berlengah aku bergegas menaiki basikal menuju ke kedai.
nasib aku baik kerana ada lagi beberapa biji nenas muda walau hari sudah petang. Setelah membeli bebeapa barang yg di pesan Mak Uda aku bergegas balik dan melihat Mak Uda dan anak anak nya sedang minum petang di bawah pokok di hadpan rumah. Aku terus membawa barang barang itu ke dapur sebelum duduk sekali bersama mereka menikmati gorng pisang panas.
Semalaman aku susah untuk melelapkan mata memikirkan kemungkinan yang akan berlaku sekiranya usaha mak Uda dengan nenas muda itu tidak berkesan. Namun dari reaksi yang di tunjukan mak Uda aku yakin dia akan berjaya berdasarkan pengalaman masa lalu.Aku pun lupa nak bertanya kenapa dia gugurkan benih tu sedangkan dia sudah bersuami? Hari demi hari aku resah,walau pun aku datang ke rumah nya untuk membuat tuition pada anak anak nya tumpuan aku masih kepada mak Uda yang tetap tenang .Namun aku tidak berani untuk merapati dirinya hanya bertanya soalan 'ada kesan ke tidak'? Itu sahaja soalan dari ku setiap kali bertemu dia dalam minggu tu.
Selepas lapan hari,ketika aku mahu mengambil air minuman di dapur untuk menyambung sessi tuition pada anak anak nya ,tiba tiba mak Uda menyapa ku" Kesian kau Di".aku jadi terkejut ." Kenapa? sampuk ku lagi." kau tak sempat jadi bapa"jawab mak Uda dengan tersenyum. Hampir sahaja terlepas gelas yang ku pegang kerana rasa gembira yang teramat.
" Ye ,ke dah berkesan?" tanya ku ."Dah,pagi tadi banyak juga darah yang keluar" jawab Mak Uda. Aku hampir mamhu memeluknya tetapi di halang oleh Mak UDa dengan menunjukan isyarat ke arah anak anak nya di ruang hadapan rumah." Lagi kesian kat kau,kita tak boleh main sehingga tempuh keluar haids yang akan datang". Aku hanya mampu tersenyum." Tak pe yang penting Mak Uda Ok dan sihat." Kalau nak cium cium dan raba boleh lah"jawabnya sambil menyuruh aku pergi ke hadapan." kalau Mak Uda nak hisap ice cream boleh kan?"tanya ku." Ish tak nak lah,nanti terbabas ,aku yang teruk" jawabnya sambil ketawa meninggalkan ku.
Bersambung.....
YOU ARE READING
Mak Uda Jiran ku( Completed)
RomanceKisah Mak Uda dan Adi yang berjiran dan berhubungan dengan jarak usia berbeza hampir 20 tahun. Kedua duanya saling tertarik antara satu sama lain dan tragedi skodeng ketiak mak Uda mandi menyebabkan kedua dua terjebak dalam hubungan seks.