_سيـأتيـك يـوم تخسـر فيـة نفسـك تمـاماً .. قـد يحـدث ذلك حيـن تفقـد شخصـاً عزيـزاً عليـك او عنـدما ينكـسر قلبـك أو حيـن تحـاول إرضـاء الجميـع أو عنـدما تتعـرض للخيانـة من شخـص لم تكـن تعتقـد انـة سيخونـك أبداً .. وعنـدما يحـدث ذلك سيـكون من المُدمـر للغايـة أن تبـدأ في فقـدان نفسـك ... رويـداً ، رويـداً. ويـوماً بعـد يـوم ، شيئـاً فشيئـاً ، سـوف تفقـد اجـزاء منك وفي النهـاية ستفقـد نفسـك تمامـاً ، حينـها سوف تتـسائل ، إن كان باستطاعتـك أن تجـد نفسـك مجدداً .... ثِـق تمامـاً انـك ستفعـل ، ويوماً ما ستجـد نفسـك مجـدداً ، ولكـن حيـن يحـدث ذلك ، لن تكـون شخصـك القديـم .. بل ستكـون ذلك الشخـص القـوي والاكثـر حكمـة من السابـق ، ستـكون شخصـك الجديـد والشخـص الـذي لـــن يضيـع مـرة اخـري ... أبـداً !.
والسـؤال هُنـا ؟ هـل سبـق لك أن فقـدت نفسـك ؟؟.
_ متنســوش التصـويت للبارت وطبعاً الكومنت الجميل بتاعكـم ، والمتابعة للصفحة بتاعتي علشان يوصلكـم كل جديـد .. بحبكــم ، واتمنـي لكم قراءة ممتعـة ♡.
#اصبحتُ_قدري
• 𝑾𝑹 || Fatma Mansour ||•" الفصـل الاول " ..♡
_________________ في إحدي احيااء الاسكندرية ف منزل متوسط الحال يعمة البهجة والسرور والحُـب والـوِد بسبب طبعا بطلتنا القمر ♡.
والتـي تُدعـي : نــدي
تـستيقظ نـدي علي صوت رن هاتفها كانت المتصلة
سيدرا : وهي صديقة ندي المُـقربة وتُعتبـر الوحيدة أيضاً.ندي بصوت نائم : الـو
سيدرا : هوا حضرتك لسة نايمة وباقي ساعة علي معااد
ال Interviewنـدي بصـوت يسكـنة الفـزع نوعـاً مـا : Inter ايــةة يالهــووي دة انـا نسيـت خالـص انـوا انهاردة ، ثُــم تُكمـل كلامهـا بضحـك : يااا خرااب بيـتك يـ نـدي الحقـي بنـتك ياا حااجة سميـرة ...
ثُم تقول سيـدرا بضحـك علي طريقـة كلام صديقتها الطفوليـة : ربنـا يسامحـك يـ ندي يارب .. اة جنبـي مش قاادرة من كتـر الضحـك ..
ثُـم تقـول نـدي بصـوت مضحـك أيضاً وهـي تُقلـد 'احمـد حلمـي' فـي فيلـم * ذكـي شــان * : لـو مـش عاجبـك طلقنـي ...
ثُـم تكمـل سيـدرا كلامـها بضحـك : حااضر عنيا الاتنين هطلقـك بس لما اشوفـك حااضر ..
نـدي : ربنـا يستـر بعد الضحـك دة انا عاارفـة اني واحدة فقرية اصلا وهتنكد انهاردة وهتقلب بنكد اصلا.
* ربـنا يستـر *.ثُـم تقـول سيـدرا : طب علفكرة بقي احنا كدة هنترفد من قبل ما نشتغل أصلا ف يلا بقي قومي كدة افطـري وانجـزي البسـي بسـرعة .. لأن لو اتأخرتي اكتر من كدة انتي عارفة طبعاً اني نادلـة وعادي جدا هروح واسيبك انتي حـرة بقي ..
أنت تقرأ
رواية أصبحتُ قدري
General Fictionهي رواية جميلة جداً رومانسية علي مغامرة لطيفة كدة بس أحداثها غريبة وشخصياتها أغرب وكل شخص لية ماضي قديم اتنسي .. !! هل سوف يفتح من جديد. .. !؟ دة اللي هنعرفوا عبر الاحداث .. ♡ وطبعاً لا تخلي من الكوميدية الابطال القمر بتوعنا هيدور بينهم احداث...