أصبحتُ قدري " البارت 9"

211 25 21
                                    

متنسوووووش المتاابعة والتصويت للبارت علشان استمر في التنزيل وطبعاً الكومنت الجميل بتاعكم اللي بيخليني أستمر في التنزيل. ... ❤️

الجـانب الآخر منـا. ..!!

لطـالما أتذكـر أنـه كـان دائـماً جزءًا من حيـاتي بقـدر ما رأيـت ذلـگ قادمًـا ، لـم اتخـيل أبداً أن نكـون منفصليـن فـي هـذة العلاقـة ، تعرضـت للإذاء النفسـي و الجسـدي ، لكـن الجزء النفسـي بطريقة ما كـان يؤلمني أكثر بكثيـر من كل تلگ الكدمـات التي تركـها علي جسدي لقد بني لي منزلاً من البؤس و الفراغ و حبسنـي في الداخل ، وكلما حاولت الخروج كلما شعرت بالعجز ، كان يعطني كثيراً من النقد و كان يقلل من كل مـ اقولـة ، و ملابسي ، و افكاري ، ........
لقـد فعل ذلك جيداً لدرجة أنه لم يكن لدي خيـار آخر سوي تصديقة و هذا عندما بدأت بتطبيق هذا بنفسي اعتاد أن يعاملني بشكل سيئ في كثير من الأحيـان لدرجة أنني اعتدت على ذلگ ، لذلگ لم أتقبلة منه فحسـب ، بل بدأت في قبولـة من أصدقائي و احبابي وكـل من حولـي. ...!!

#اصبحتُ_قدري
• 𝑾𝑹 || Fatma Mansour ||•
‏ #بقلمي_فاطمه_منصور. ...✍🏻

" الفصـل التاسـع" ..♡
‏_________________

_ مفيش حااجة تعوض الحنيـة لما متجيـش في وقتهـا ، مفيـش حااجة تقيلـة أد انگ تلاقي رد فعـل قاسـي من إنسان قريـب منگ ، في وقـت كنت مستني فية طبطبة. ..... مهـما كنـت قوي ، مهـما كنـت بتستحمـل ، مهـما كنـت متماسگ نفسيـاً ، بيجي عليگ وقـت بتستني الحنية عليك حتـي لو بكلمـة طيبـه ... الموقف بيبان تافـه ، واللي قدامگ بيستغرب رد فعلگ ، بس والله كله ممكن يتنسي إلا القسـوة علي إنسان في وقـت ضعفـه. ...!!

_ فاطمه : حضرتگ تشرب حاجة .....

ثُم يلتفت آدم ليري من صاحب هذا الصوت والذي كان مألوف بالنسبه لـة ثم يصدم بشدة مما رأي ..

آدم بصدمة : دكتورة فاطمه انتي بتعملي اي هنااا .. ثم ينظر إلي ملابسها التي ترتديها ويقول وايه اللي انتي لبسااااة دة .....

فاطمه بحرج بعض الشيئ من كلامه هذا : آدم بيه حضرتك عامل اي ....

آدم بغضب : سيبك من آدم زفت دلوقتي انتي بتعملي اي هنااا يـ دكتورة. .... جاية تشتغلي "جارسون " وانتي عندك املاك ، وشركات ، وقصور تعيشي بيهم ملكة لحد م تموتييي دة يرضي ربنا دة .......

فاطمه بحزن من كلامه : اهو النصيب حضرتك ، وانا عايزة اعيش باقي حياتي في سلام ومش عايزة أبهدل جدتي معايا تاني في محاكم وقواضي ..... والحمد لله علي كل شيئ ....

آدم وهوا يقوم من مكانة لكي يذهب لكنه ينوي في داخلة شيئ .... سلام يـ دكتورة وابقي سلميلي علي جدتك .......

فاطمه : الله يسلمك ثم تذهب فاطمه لكي تكمل عملها لكن يوقفها صوت آدم الذي كان يقول ....... ابقي افتكري الموقف دة كويس اوي يـ دكتورة علشان هبقي افكرك بيه لما يرجعلك حقك إن شاء الله. .....

رواية أصبحتُ قدريحيث تعيش القصص. اكتشف الآن