1

4 2 0
                                    

Sara istui luokan perällä kavereittensa kanssa, kunnes hän näki komean pojan astuvan luokkaan. Poika katsoi Saraa ja Sara tajusi tuntevansa hänet. 'sehän on pahin viholliseni' ajatteli Sara mielessään.

Sara palautui muistoissaan ja lapsuuteensa... Sara istui parhaan kaverinsa kanssa keinuilla, kunnes Toni ilmaantuu kaveriporukkansa kanssa. "Teidän pitää antaa keinut meille" sanoi Toni ja hänen kaverinsa puskivat eteenpäin kohti keinuja. Sara ei pitänyt tästä ideasta, joten hän päätti hypätä Tonin päälle ja aloittaa nyrkkitappelun. Kun nyrkkitappelu alkoi Tonin kaverit kerääntyivät Tonin ja Saran ympärille.
"tappelu tappelu" Tonin kaverit huusivat yhteen ääneen. Sen jälkeen opettaja laahustaa paikalle kyllästyneen näköisenä ja huutaa "voisitteko jo sadannen kerran lopettaa tappelunne." Opettaja tarttuu molempien olkapäistä kiinni ja saattaa rehtorin kansliaan.

Rehtorin kansliassa opettaja istutti Saran ja Tonin tuoleille rehtorin pöydän eteen. "istukaa tässä hiljaa niin kauan, kun rehtori tulee" sanoi opettaja kyllästyneesti ja poistui taka vasemmalle. Hetken aikaa Saran ja Tonin istuessa viimein kiusallisen hiljaisuuden jälkeen Toni avaa suunsa ja sanoo "olisit luovuttanut helpolla niin näin ei olisi käynyt taas." Sara katsoi ja mitään sanomatta hyökkäsi Tonin päälle ja alkoi repiä häntä hiuksista. Kuului oven avaus ja rehtori astui sisään vihaisen näköisenä. "lopettakaa heti paikalla!" Huusi rehtori, käveli Tonin ja Saran luo, riuhtaisi heidät erilleen ja jatkoi puhumista pudistaan päätään" "Olette siis taas täällä." Rehtori kävelee omalle paikalle, istuutui ja alkoi selailla papereitaan. "Tuo sen aloitti!" Huusivat Toni ja Sara yhteen ääneen toisiaan osoittaen. "Hiljaa!" Huusi rehtori ja jatkoi "saatte tunnin jälki-istuntoa seuraavalle päivälle koulun jälkeen." "En ikinä ole hänen kanssaan samassa huoneessa kahdestaan!" Huusi Toni ja näytti kieltä Saralle. "Enkä minä tuollaisen pelkurin kanssa!" Huusi Sara ja nosteli nyrkkejään. "Ja tunti lisää!" Huusi rehtori. Toni ja Sara hiljenivät ja katsoivat lattiaan. "Voisitteko viimeinkin kertoa, miksi riitelette?" Kysyi rehtori rauhallisesti. Sara mietti hetken ja sanoi "siitä kun me tavattiin ekan kerran ja tuon olisi pitänyt auttaa minua yhdessä jutussa, mutta se PELKURI juoksi pakoon. "Ei se mennyt niin vaan minä autoin sinua, kun ei ollut muita paikalla ja sinä vaan aloit kiusata mua mun pituudesta!" Huusi Toni loukkaantuneena. "Eipäs!" Huusi Sara ja oli lyömässä Tonia, kun rehtori oli kävellyt heidän eteen ja sanoi "menkääpäs takaisin luokkaan ja älkää enää päätykö tappelemaan:"
Sara ja Toni nousivat tuoleiltaan ja lähtivät rehtorin huoneesta eri suuntiin vihaisina.

Koulun jälkeen Saran päästyään kotia, Sara sai kuulla, että he muuttavat ylihuomenna toiselle paikkakunnalle töiden takia. Sara suuttui kuullessaan muutosta ja löntysti omaan huoneeseen ovet paukkuen.
Seuraavana päivänä koulussa Sara kertoi luokassa kavereilleen muutosta ja, että hän olisi viimeistä päivää tänään koulussa. "Koska näemme taas?" Kysyi Saran paraskaveri itkien. "En tiedä" sanoi Sara surullisena.

Saran ja Tonin tarina Where stories live. Discover now