Bab 13

3K 11 1
                                    

"Sayangggggg.. apa yang awak buat niiii" Tiba2 terdengar suara suamiku.

Aku cuba membuka mata.. Alangkah terkejutnya aku melihat suamiku benar² berada di hadapanku yang sedang berpelukan dengan Darwish.

"Hubby.. bila u balik?" kataku gagap.. lalu aku dgn gelabah mengejut Darwish yang masih lena di sebelahku.

" Apa yang kau buat ni ha.. Sampai hati kauuu buat aku macamni.. aku percaya kau mati2.. aku balik sebab aku nak buat surprise sempena birthday kauuu.. tpi akuuu yang kena surprise.. niceeee" Tengking suamiku.

Aku menangis teresak² .. tersedar kesalahan aku yang curang dibelakang suamiku.. Darwish bangun.. dan cuba menenangkan suamiku.. tetapi suami ku malah menumbuk Darwish.

Mereka berdua saling bertumbukkan.. Aku cuba meleraikan pergaduhan mereka lantas berkata " Hubby... dahhh² ...lepaskan diaaa.. dia tak salah.. i yang salah.."

"Jadi you backup anak ikan u ni?.. sumpah aku tk sangka" kata suamiku dengan nada marah bercampur hampa..lalu dia beredar dari situ..

"Hubbyy.. kejapppp..hubby.." Aku ingin mengejar suamiku..tetapi Darwish menahan akuu..

......................

"Ni semua salah you... Kalau you tak tidur sini semalam.. pasti tak jadi mcm niii" Marah ku kepada Darwish.

"You jugak yang cakapkan.. husband you balik lambat lagi"  kata Darwish yang cuba melepaskan diri.

"Eii apa yang perlu i buat niiii" Kataku dengan nada yang serabut.

"You cerai jelah dengan dia kan senang" Kata Darwish ringkas.

"You gile keee? i cintakan dia" Kata ku kpd Darwish.

"Habis i ni?.. cuma pelepas nafsu you jelah?" Tanya Darwish.

"Tak.. Darwish.. i sayang you..tapi" belum sempat aku habiskan ayatku.. Darwish memotong.

"Tkpa i faham.. I quit" Kata  Darwish lalu beredar dari situ.

"Darwishhhh... Darwishhhhh" aku memanggil Darwish.. namun Darwish hanya mengendahkannya..

"Apa yang aku buat ni ya Allahhhh" Rintih hatiku..

Personal AssistantWhere stories live. Discover now