3🥀

37 8 5
                                    

Part: 3🥀
بقلم: هدير سيد 🌼♥
____________________

يََآلََلََيََ حًًبًًکْ غُُيََرلََيََ حًًيََآتٌٌيََ أنِِآ بًًحًًبًًکْ يََ حًًيََآتٌٌيََ♥

يوسف مرديش يكلم مي ويحكيلها علي الا نور قالتو غير لما يفهم من نور الموضوع الأول وفضل يتصل ب نور ولكن الفون كان مغلق  وقام اتوضي وصلي ركعتين ودعا ربنا تكون بتهزر او يكون ده مقلب علشان هو مش هيقدر يبعد عنها ولا هيقدر ينساها وفضل قاعد يقرا ف المصحف لحد ما جفاه النوم.

                                               ♡_________________♡
عند نور.............
استيقظت بتثاقل شديد من التعب إلا عندها ومن كتر البكاء والأكتئاب الا هى فيه ذهبت إلى المرحاض لتأخذ حمام دافئ وتتوضأ علشان تصلي الفجر ودعت ربنا يقف معاها ويجبر بخاطرها  ويعوضها خير وبعد ما خلصت قرأت ف المصحف ومجالهاش نوم تانى  ومفتحتش الفون بتاعها خالص وكل ده يوسف عايز يوصلها ومش عارف وكمان مش عاوز يكلم مي  وكانت بتروح الكلية غصب عنها ومش عايزة تقول ف البيت انها مش قادرة علشان محدش يعرف .

                                                   ♡_________________♡
يوسف لما لقي مفيش فايدة من انو يفضل يتصل بيها وهى قافله تليفونها  كلم مي  علشان تعرف هى مالها بس قالها لازم تروحيلها ف البيت  وبالفعل راحت ومي كانت اول مرة تشوف نور من اخر مرة كانو مع بعض فيها كان بينهم مكالمات بس  لقت شكلها متغير خالص مش هي دي نور الا هي تعرفها ..........
مي / مالك ي نور شكلك متغير كده لي.
نور/ مفيش حاجه انا كويسه.
مي / متكذبيش عليا انتى مش كويسه خالص.
نور / ............
مي / ما تردى ساكتة ليه.
نور / ...............
مي / سكوتك ده أكدلي إن فيه حاجه  ورا الكلام الا انتى قولتيه ليوسف.
نور/ أول ما سمعت اسمو التمعت عيناها بالدموع .
مي / لو كنتى فاكرة ان يوسف هيسيبك تبعدي عنو كده  ولا هينساكى تبقي غلطانه انتى عارفه هو بيحبك قد اي.
نور / البكاء بيزيد  وبقت عامله زي الطفل الصغير وهو بيبكي وارتمت ف حضن مي.
مي / اخذت تربت علي كتفها وتواسيها ....
مي / طب قوليلي مالك وانا هساعدك وهقف جنبك  بس متفضليش ساكتة كده وتقلقي يوسف عليكى.
نور /  هقولك اي بس انا ايامي معدودة  مش عاوزة اعلق يوسف بيا أكتر من كده.
مي /  بعد تفاهم مش فاهمه قصدك إي.
نور / بس توعديني متقوليش لحد علشان محدش يعرف.
مي / حاضر بس اتكلمي.
نور / انا مريضه ب الكانسر يعنى عندى سرطان.
مي / من الصدمة تنحت مكانها مش عارفه تتكلم ولا تعمل اى حاجه  غير انها كانت بتبكي.
نور / انا مخبيه عن امي وابويا ومحدش خالص يعرف وقولت لازم ابعد يوسف عنى باي طريقه واخليه يكرهنى علشان ميتعلقش بيا اكتر  وبكائها بيزيد.
مي / جذبتها إلي حضنها وربتت علي كتفها  وزعلانة عليها وعلي إلاوصلتلو ومحدش يعرف .
مي / طب انتي ليه ما اتعالجتيش.
نور / انا مش عاوزةحد يعرف ولو اتعالجت شعري هيقع وعينها اتورمت من كثرة البكاء.
مي / كانت بتحاول تمنع دموعها من إنها تنزل وبتحاول تصبر نور وتهديها.
وفضلت مي قاعدة معاها شوية  وهي ماشية نور قالتلها متقوليش لحد يا مي  ولا حتي يوسف .
مي /حاضر ي حبيبتى  خلي بالك علي نفسك وابقي طمنيني عليكي.
نور / حاضر.

عذاب الحبحيث تعيش القصص. اكتشف الآن