3 : A Vampire Prince

34 7 8
                                    

Peluh yang membasahi kulit sejuk bak salji milik Ryeon itu menambahkan lagi ketidakselesaan wanita itu.

Sudahlah dia sekarang ini sedang berusaha untuk melahirkan anak pertamanya di atas katil hospital itu.

" AAAAAAAH– "

" Tolong jangan jerit, puan! Puan kena tahan dan teran– "

Menangis teruk kuntilanak yang semakin lemah untuk meneran lebih lagi.

Taehyung yang sedia menemani Ryeon disisi sedikit sebanyak membantu untuk isterinya itu tenang.

Namun, Ryeon terlalu cuak dan takut sehinggakan anak mereka itu disahkan.. mati kelemasan.



Bayi yang sudah keluar itu tidak bernyawa langsung. Tapi, ada kemungkinan yang ianya masih hidup kerana bayi itu adalah seekor vampire juga–

Semua orang yang berada di dalam wad persalinan bayi itu tergamam apabila bayi yang sudah dikeluarkan itu tidak bersuara langsung.

" Degupan jantung pun tiada... " ujar doktor yang memegang anak lelaki Taehyung dan Ryeon itu.

Kulitnya sungguh putih. Namun, ianya kelihatan semakin pucat.





" A–anak kita, Taehyung... "

Di depan mata dua pasangan suami isteri itu juga, anak lelaki mereka yang tidak sempat mereka sentuh itu hilang dalam kepulan debu putih.

Dengan itu, sahlah kematian anak lelaki pertama milik Joo Ryeon dan Kim Taehyung.




TBC

KTH ✔ [S2] CURSED BLOOD.Where stories live. Discover now