12

29 5 0
                                    

12.13

Wonwoo pov

Seperti yang kitorang bincang sekarang aku bersendirian di perpustakaan. Aku menunggu kehadiran dia. Sambil tu aku ambil kesempatan untuk baca buku.

"Wonwoo~"

Permulaan dah bermula.

"Mana mayat kau?"

"Satu langkah kau kehadapan dan kau akan terima padahnya."

Aku tak faham jadi aku mula memikirkan tentang apa yang dia katakan.

Namun belum sempat aku pergi ke rak belakang kaki aku tergelincir dan hampir memasuki lubang. Jap lubang?

Aku cuba sedaya upaya untuk tidak jatuh. Tangan aku terlepas pegangan dan aku jatuh. Aku pejam mata. Namun aku membuka mata selepas merasakan ada yang pegang tangan aku. Aku mendongak dan...

Mataku terbeliak

"Jun belakang kau!!!" Jerit ku namun belum sempat aku buat apa apa. Aku ternampak sesuatu.

"Maafkan aku jun tapi aku terpaksa."

Aku menarik tangan jun dan kami bersama terjatuh.

Jelas terpapar muka jun terkejut dengan tindakan aku tapi aku terpaksa.

Mianhae

Tbc

Jk babe

Taehyung pov

Aku berjalan dari lorong ke lorong demi mencari petunjuk.

Kegiatan ku terhenti apabila aku rasa sesuatu yang tak kena. Aku mencari di sekitar rak dan pecahkan rak. Satu demi satu rosak sebabkan aku.

Aku berhenti apabila ternampak sesuatu. Rambut? Jari? Darah?

Jap tak mungkin...

Keesokkannya

Pihak polis telah menemukan mayat yang hilang. Dipercayai mangsa dibunuh bukan bunuh diri

Aku mengeluh apabila berita itu ditayangkan. Akhirnya aku dapat rehat.

Tapi sebelum aku bergerak diriku terkaku dengan apa yang aku dengar.

Pembunuh dipercayai pelajar sekolah. Dan pihak polis mengatakan bahawa pembunuh itu psiko. Pihak psikologi akui bahawa seorang pelajar lelaki di sekolah itu menghidap serangan mental. Kami berbincang bagi pihak mereka supaya dia tidak dipenjarakan namun dia dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

J..

"Wen junhui."

______________________

"Kami pihak hospital ingin memeriksa keadaan mental pelajar di sekolah ini." Kata orang tersebut.

"Kami akan memeriksa setiap orang dengan teliti."

"Nama yang disebut sila ke hadapan."

Semua selesai dengan baik tapi... Selepas wonwoo mereka berhenti.

"Wen junhui?" Panggilnya

Mana jun? Aku mencari sekeliling namun tak dapat aku lihat.

"Jun.. tak ada kat sini." Kata wonwoo

Seriuslah. Jun tak pernah tak hadir.

"Kemana dia pergi?"

"Dia pergi serah diri." Jawab wonwoo tanpa perasaan.

Wait serah diri?

Aku memandang muka wonwoo. Apa yang aku tak tau dia tau ni?

Tbc

Akhirnya aku berjaya update walaupun pendek. Ok aku nak tamatkan bila dah sampai chap 14 macam tu.

Bye

school ghost: the library [C]Where stories live. Discover now