2 × 1

13 1 0
                                    


Aa - dialog
Aa - gânduri / secvențe din trecut

  
    Luni dimineața începe în forță, iar razele soarelui gâdilă ușor orașul Seoul după ploaia năprasnică de noaptea trecută. La Institutul de criminalistică angajații mișună de colo colo ca niște albinuțe grăbite, de vreme ce noua crimă raportată i-a pus pe jar. O femeie disperată a sunat dis-de-dimineață la numărul de urgență, explicând terifiată cum a găsit cadavrul unei femeie mutilate, în timp ce se îndrepta spre magazinul unde lucrează. Polițiștii s-au mobilizat numaidecât, astfel că mașinile cu girofarurile gălăgioase gonesc acum spre locul crimei.

    Han Chaerin privește gânditoare pe geam. Nu mai au mult până la locul cu pricina, și parcă se bucură ca echipajul lui Mingyu nu le-a luat-o înainte. Nu ar fi suportat să-i vadă fața îngâmfată la ora asta, deși, cel mai probabil, va fi nevoită să-l înfrunte mai încolo.

-Oprește aici, îi spune brusc șoferului, când observă mașina criminaliștilor parcată la mică distanță.

     Chaerin coboară și-și face loc printre zidul de polițiști locali care au împânzit locul. Le arată insigna, iar astfel are undă verde spre locul crimei. Exact cum crezuse, Yoon și echipa lui deja examinează cadavrul și spațiul dimprejur.

-Foarte matinală astăzi, se pare, glumește Yoon, privind-o pe femeie pentru câteva clipe, după care își întoarce privirea spre corpul dezgustător ce-i șade alături.

-Bună dimineața și ție, Yoon, răspunde plictisită Chaerin, tocmai când li se alătură Lee Chan, șeful departamentului de poliție. Ați găsit ceva relevant până acum? Cine e victima?

-Kim Minju, 43 de ani, îi răspunde Lee, citind registrul cu informațiile pe care echipa lui le-au strâns până acum. Am luat legătura cu familia ei. Urmează să demarăm o interogare mai amplă și să stabilim dacă soțul avea alibi la ora când s-a întâmplat crima, precum și alte detalii care ne-ar putea ajuta în găsirea ucigașului.

-Am înțeles, dă Chaerin din cap. Lee se retrage pentru a discuta cu câțiva coechipieri, iar femeia își îndreaptă atenția spre criminalistul care pregătește cadavrul pentru transportare.

-Mă pregăteam să-l urc în dubiță, însă n-aș putea să plec fără să-ți arăt câteva chestii, Yoon zâmbește sugestiv, iar Chaerin se încruntă. Poate observa limpede acea sclipire din ochii bărbatului. O sclipire arzătoare care apare de fiecare dată când descoperă ceva de-a dreptul șocant.

-Crima a avut loc undeva după miezul nopții, însă nu a fost o crimă normală, din perspectiva mea, continuă Yoon. Vezi traumatismul acesta cranian? continuă, indicând locul. Chaerin se uită cu atenție. Într-adevăr, e o rană urâtă pe partea stângă a craniului femeii. Învelișul osos e ușor zdrobit, dar nu pare să fie un traumatism fatal.

-Nu sunt sigură dacă asta e cauza morții, murmură femeia puțin îndoielnică.

-Exact! Aici vreau să ajung, Yoon zâmbește larg, ca un copil entuziasmat, iar Chaerin știe că urmează o serie de informații și mai picante. Privește aici, dezvelește cadavrul până aproape de zona pubiană. Chaerin cască ochii larg, și nu stie la ce să se uite mai întâi.

-Joshua a dat la rațe prima dată când l-a văzut, glumește Yoon, observând felul în care Chaerin se holbează. Știe că nu e tulburată sufletește, dar totuși e șocată de felul sadic în care corpul neînsuflețit al victimei arată. După cum poți observa, mâna stânga i-a fost retezată la propriu, continuă, indicând membrul care se întinde de la umăr până la încheietură. Și privește această replică originală din zona stomacului. Chaerin se uită dezgustată, și e prima dată în viața ei când simte că micul dejun îi vine înapoi.

        Zona stomacului are o umflatură de mărimea unei mingi de ping-pong, iar o cusătură amatoare sigilează spațiul pe unde a fost introdusă acea "minge de ping-pong". Ațele sunt prinse anapoda, și carnea din jurul lor e ușor inflamată.
      
-Cusătura asta nu e făcută de un medic profesionist, în nici un caz, își reia Yoon ideea, citindu-i parcă gândurile. Arată de parcă a fost făcută special pentru a o deschide, adaugă, privind-o viclean pe femeie, iar aceasta își dă seama imediat la ce se referă. Oftează profund, puțin depășită de imaginea cadavrului și de ideile lui Yoon.

-Deci victima noastră a avut destule motive să moară, nu doar traumatismul cranian, adaugă Chaerin.

-Exact. Ceea ce e mai ciudat e că a fost găsită fix aici, întinsă perfect pe sol. Mutilată în halul ăsta.

-E imposibil ca criminalul să-i fi provocat toate rănile letale în zona aceasta, îngână Chaerin, masându-și tâmpla dreaptă cu degetele. Urlete ar fi trezit toate străzile din jur.

-Așa este, aprobă Yoon. De aceea consider că victima și-a găsit sfârșitul într-un loc mai retras, după care a fost adusă înapoi aici.

-E foarte posibil să ai dreptate. Sper să obțin niște informații de ajutor la finalul interogării familiei și cunoscuților. Ceva nu-mi place la felul în care a murit victima.

-De când lucrez în Seoul, nu am mai văzut așa ceva, spune Yoon, strângându-și ustensilele. Și știi bine că lucrez de mult timp în Seoul, zâmbește. Te voi suna imediat ce găsesc ceva relevant în timpul examinării în laborator. Am o presimțire că ne confruntăm cu ceva diferit de alți criminali cu care am avut de a face până acum.

-În regulă, e tot ce poate răspunde Chaerin. Îl privește pe bărbat plecând spre mașină, în timp ce ceilalți criminaliști urcă targa cu trupul neînsuflețit în dubiță.

      Se gândește profund la ideile discutate mai devreme. Yoon Jeonghan, poate cel mai bun criminalist din Seoul, nu spune lucruri la întâmplare, iar asta o îngrijorează puțin pe Chaerin. Faptul că a observat după o singură privire atâtea detalii înseamnă ceva. Deși și-a obținut diploma în medicină legală și postul în departament trișând, Jeonghan are niște aptitudini incredibile pe care Chaerin nu le poate trece cu vederea. Inteligența lui vicleană și mentalitatea de neclintit de care dispune îi permit criminalistului să intre în pielea și mintea ucigașului, descoperind detalii extrem de minuțioase și utile pentru anchetă. Chaerin îl știe de când a fost transferată aici și îl cunoaște atât de bine, încât știe că instinctul lui nu îl înșală niciodată. Așadar, dacă Jeonghan are anumite presupuneri, nu le poate ignora.

Bijutierul din Seoul Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum