part 1

39 1 0
                                    

Hai gais .. okey sya nk kongsi kisah benar yang trjadi kepada mama sya sendiri . Sorry nama sya kena ubah la supaya tidak membuka aib arwah ataupun mana-mana pihak yang terkait dengan cerita ne ..

Mama sya pernah cerita masa diorang bujang2 dlu la kan.. masa belum kawin lagi ne. Di sni sya cerita sebagai mama sy la . Kamu boleh panggil mama sya ne c amy. Sya bercerita sebagai mama sy c amy .. kalau kmu faham sdh .. jom start !!

*****

Masa umur sya 16tahun ada satu cerita atau tragedi buruk menimpa kawan kami . Kawan kami ne dari darjah memang buruk la sebab muka dia banyak jerawat lepas tu di muka dia tu bnyk kudis2 memang jadi bahan ejekan la di sekolah . Kami berkawan 4 orang si malina, linda, tuntol sama sy la . Yang saya mau ceritakan pasal si malina .

Malina selalu jadi bahan ejekan di sekolah . Kami selalu cakap nanti bila kau besar sudah hilang la tu semua. Sampai pernah malina tidak keluar rumah langsung sebab malu muka dia berbisul yang ada tumbuh nanah di muka tu . Dia tidak hadir sekolah 1minggu kami pun risau lah kan pasal kawan kami . Jadi kami pergi rumah dia . Aduii memang teruk lah bah sampai dia menangis . Kami pun kasih hibur lah dia sampai petang kami bercerita . Zaman Dulu2 kalau jam 6 masih lagi terang zaman sekarang ni jam 6 gelap sudah . Dulu2 kalau jam 5 sudah tu ada sudah orang mengetuk macam gong lah .. supaya budak2 balik rumah.

Kami selalu kalau dengar sudah bunyi gong memang kami terus balik . Dulu2 di kampung kami ne keras sikit budak2 tidak boleh keluar sudah lepas bunyi gong sebab kampung kami ne banyak hutan takut terjadi apa2. Ok berbalik kepada cerita. Kami pun minta izin lah balik tapi sebelum kami balik ne saya ada nampak perempuan berpakaian cantik lah . Dulu2 kami panggil pakaian mewah. Kebaya merah hitam . Terus saya fokus lagi mata saya terus hilang saya tidak nampak sudah . Tapi tu saya tidak tegur lah saya bawa kawan2 saya cepat2 balik .

Next part🌼

SUSUK MAMAWhere stories live. Discover now