Het is zondag middag, de vrouwen F1 rijdt vandaag in Oostenrijk. Julia maakt haar klaar, ze doet haar haar in een lage paardenstaart, doet haar racesuit aan en haar helm op. 'Het is zover, de eerste race van het nieuwe seizoen.' Denkt ze. Haar eerste seizoen heeft ze goed afgerond. Julia is 5e geworden in het kampioenschap en haar team Ferrari 3e. 2022, tijd voor een nieuwe start. 'Juul, het is tijd!' Hoort ze teambaas Mario Venturi zeggen. Julia haast naar start/finish. Ze voelt gelijk die adrenaline. Haar teamgenote Cassie Mitchell start op pole en Julia start 5e. Een goed begin van een nieuw seizoen dus. Ze geeft Cassie een boks en gaat in de auto zitten. Cassie komt uit Canada. Julia's broer Nyck is er ook bij. Hij racet zelf ook, maar dan in de Formule E voor Mercedes. Nyck loopt naar start/finish en geeft Julia een highfive en wenst haar succes.
De monteurs werken nog snel aan de auto. Na 5 minuten is het startsein van de formation lap. Alle monteurs rennen over het circuit naar de pitbox. 'Radio check Julia' hoort ze haar engineer zeggen. 'Radio check, loud and clear' Antwoord Julia. 'Good luck!' Zegt Mario tegen Cassie en Julia. Alle auto's staan weer op hun start plek. De rode lichten gaan uit en Julia is goed weg! Cassie is ook goed weg. In de eerste bocht voelt ze een tikje tegen haar band aan en vraagt: 'Who was that?' 'It was Louisa.' Antwoord haar engineer. 'Nothing wrong.' Louisa Cereja uit Portugal. Julia's grootste vijand in het vorige seizoen. Louisa blijft tot bocht 3 nog achter Julia rijden todat:
Iedereen in de Ferrari pitbox schrikt en blijft stil: Julia is gecrasht. 'Julia, are you ok?' vraagt de engineer. 'Yeah, im ok, i guess.' Kucht Julia. 'What happend!?' Vraagt Cassie geschrokken, die ondertussen naar P3 is gegaan. 'Julia crashed.' 'Who did this?' Vraagt Cassie door. 'Cereja' Antwoord de engineer van Cassie. Het is gele vlag en Louisa Cereja is nu P4 achter Cassie. 'Alright, yellow flag.' 'Copy that!' Antwoord Cassie. Julia is uit de auto gekomen en loopt naar de safetycar. Ze doet haar helm af en stapt in. 'Goed begin van het nieuwe seizoen Julia? Dacht het mooi niet!' Denkt ze. Ze rijden de pitstraat in en stapt uit. Ze loopt naar de pitwall en zegt: 'Im sorry guys.' 'Its not your fault julia! its ok!' Antwoord Mario. Julia zucht opgelucht en loopt naar de pit. Nyck staat op en geeft haar een knuffel. 'Het spijt me Nyck.' Zegt Julia. 'Voor wat?' Zegt Nyck verbaasd. 'Dat je geen leuke race heb gekregen.' 'Daar kan jij toch helemaal niks aan doen? Kom ga je maar gauw omkleden en opfrissen, je moet denk ik zometeen interviews geven.' Zegt Nyck.
Julia loopt naar de Ferrari home naar haar kamer en trekt een Ferrari team shirt en een broek uit haar koffer. Ze trekt normale schoenen aan en loopt weer naar buiten. Haar personel assistent loopt achter haar aan en zegt dat ze naar het interview vak moeten gaan. ze gaat als eerst naar Sky Sports. 'Julia, what happend out there?' Vraagt de interviewer. 'I don't know, Louisa drove behind me and yeah i crashed.' Antwoord Julia. 'This is gonna be a hard season for you right? 'Yes i think we have to fight aiganst Renault again. So yeah, this season is gonna be diffecult.' Antwoord julia. Ze heeft alle vragen beantwoord en gaat nu naar Jack van Ziggo. 'Hey meisje! Wat gebeurde er?' Vraagt Jack. 'Ik denk dat Renault nu al te sterk is, maar vooral die verdomde Louisa haha.' Antwoord Julia. 'Wat is jullie strategie voor nu?' Vraagt Jack. 'Ik denk voor nu dat Cassie punten moet scoren voor het team en ja ik kan nu niet veel voor het team betekenen.' Zegt Julia. 'Ben je wel blij dat er weer een nieuw seizoen is begonnen?' 'Ja maar niet op deze manier natuurlijk, ik bedoel, in de eerste race van het seizoen uitvallen is nooit leuk natuurlijk.' Julia loopt weg en gaat nog naar een paar andere interviewers. Als ze dat heeft gedaan loopt ze naar de pitbox en kijkt de race daar verder af.
Als de race is af gelopen en Cassie heeft een podium te pakken, ze is P2 geëindigd. 'Toch nog wel 18 punten.' Louisa Cereja heeft P3. De huidige wereldkampioen, de Noorse Birgitte Haugen heeft P1. Zij rijdt voor Renault, net als Louisa. 2 Renault op het podium en 1 Ferrari. 'Oké perfect, wij staan nu tenminste 2e in het kampioenschap, dus het wordt een strijd met Renault.' Denkt Julia. Na de podiumceremonie en interviews van Cassie loopt het team naar de Ferrari home. Ze gaan naar het kantoor om de race na te bespreken en de strategie voor dit seizoen te overleggen. 'This season is a conflict between Renault. 'Last season was amazing!' Zegt Mario. Zo bespreken ze nog wat dingen.
Het is rond 9 uur als Julia naar het hotel gaat. Ze zegt iedereen gedag en pakt haar koffer en haar uitsleutels uit haar tas en loopt naar de poortjes. Nyck is al terug naar het hotel. Julia stapt in haar Ferrari en rijdt ook naar het hotel. Ze heeft nog maar net haar rijbewijs, dus ze vind het wel eng om te rijden in een normale auto. Maar gelukkig is ze goed aangekomen bij het hotel. Ze vliegt de volgende ochtend terug naar Nederland. Ze woont nog bij haar ouders in Sneek, maar wil binnenkort naar Italië verhuizen, omdat dat makkelijker is met besprekingen. Julia is in haar hotel kamer en zet een muziekje op. Er is niks met haar aan de hand door haar crash. 'Volgende week geen race.' Denkt ze. Omdat de F! voor vrouwen nog niet zo populair is, hebben ze besloten niet elke week een race te doen. Daarom zijn er ook minder races dan in de 'normale' F1.
Nyck komt haar kamer binnen en vraagt: 'Gaat het goed met je?' 'Ja, alleen een beetje last van me nek, maar dat hoort erbij.' Zegt Julia. 'Stoere meid! 19 jaar en nu al in de F1, je fucking 2e seizoen!' Reageert Nyck blij. 'Ben trots op je!' 'Dankje Nyck! ik hou van je!' Zegt Julia. 'Ik hou ook van jou sis!' Nyck loopt weg en Julia springt op haar bed en scrolt een beetje door instagram. Ze komt een post van haar crash tegen en kijkt wie hem allemaal heeft geliked.
liked by @charles_leclerc @landonorris and 2785 others
F1 driver @juliadevries13 crashed in the first race of the season. The 19 year old driver is racing for @scuderiaferrari and was last season in a fight with Renault driver @louisacereja. Looks like this season again.
@maxversappen1: Come on Julia! you can do this
@nyckdevries: i love you sis!
'OMG LANDO NORRIS HEEFT DIE POST GELIKED!' Schreeuwt ze blij. Lando is haar grote voorbeeld en hoopt hem een keer te ontmoeten. Ze heeft hem helaas nog nooit kunnen ontmoeten, omdat er elke keer iets tussen kwam.
JE LEEST
onverwachte liefde
FanfictionJulia de vries, het zusje van Nyck de Vries heeft een goede carrière in de 'vrouwen formule 1'. Ze is de jongste coureur die er rijdt, ze is namelijk 19 jaar oud. ze rijdt voor scuderia Ferrari, dit is haar 2e seizoen en is echt een fan van Lando No...