2

71 2 0
                                    

Het is maandag en Julia is weer terug in Nederland. Ze bespreekt de race met haar ouders en daarna moet ze door naar Hilversum, want ze moet naar het Formule 1 café. 'Pap, mam! ik ga!' Schreeuwt ze. 'Ja tot morgen Juul!' Schreeuwt haar moeder vanaf boven. Julia doet haar jas aan en stapt in haar Ferrari. Het is maart, dus het is nog best koud buiten. Julia zet muziek aan en zingt keihard mee. Ze krijgt een oproep binnen van Cassie: 'Hey how are you?' 'Yeah im back home with my parents' Antwoord Julia. 'Same, im back home to.' Cassie is 24 jaar en woont in Italië samen met haar vriend. 'I think im going to Canada this week.' Vervolgt Cassie. 'Nice! Im on my way to Hilversum for Formula one café, thats a programm about F1 in the Netherlands.' Zegt Julia. 'Well, good luck! Bye!' Cassie hangt op en Julia rijdt verder.

Een uurtje later is Julia aangekomen in Hilversum. Ze parkeert haar auto in de parkeergarage en loopt naar de studio. Onderweg komt ze nog wat fans tegen: 'Omg jij bent Julia de Vries toch!?' 'Hey ja dat ben ik!'' Antwoord Julia. 'Mogen we met jou op de foto?' Vragen de fans. 'Tuurlijk mag dat!' 'Echt stom dat je gister gecrasht was!' Zegt een van de fans. 'Ja inderdaad, maar ja, het is niet anders haha.' Lacht Julia nerveus.

Het is 5 uur en Julia gaat in de make-up. Er word een poedertje op gedaan en haar haren worden geborsteld. Als ze klaar is, is het rond half 6. Ze mag in de kantine gaan zitten en krijgt wat eten. Rob en Robert komen bij haar zitten en stellen zich voor. 'Hoi, ik ben Rob.' Zegt hij. 'Hey! leuk je te ontmoeten! Ik ben Julia.' Zegt Julia. Ook Robert stelt zich voor. 'Heb je er zin in Julia?' Vraagt Robert. 'Ja heel veel! Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier ben, ik weet niet wat ik kan verwachten. Ik bedoel, ik heb het altijd wel gekeken toen ik zelf nog niet in de F1 reed, maar nu ik hier zelf ben is het wel anders.' Antwoord Julia. 'Ach ja! het wordt hartstikke gezellig!' Zegt Rob.

Het is nu 8 uur, tijd om te beginnen. Julia krijgt een microfoontje op haar shirt gespeld. Ze mag gaan zitten en dan gaat het beginnen. Ze hoort de stem van Rob in haar oren galmen: 'Goedenavond dames en heren, leuk dat jullie weer allemaal kijken naar het Formule 1 café! Vandaag hebben we een hele speciale gast in de studio namelijk: Julia de Vries!' 'Haha ja! Ik ben Julia de Vries, ik rijd in de F1 voor vrouwen. Mijn 2e seizoen, voor scuderia Ferrari.' Zegt Julia. 'Hoe oud ben je?' Vraagt Rob. 'Ik ben 19 jaar.' 'Wow 19 jaar! Door wie ben je gaan racen?' Vraagt Rob. 'Ik ben gaan racen door mijn broer Nyck, hij raced zelf ook, maar dan in de Formule E voor Mercedes.' Antwoord Julia. 'Oh ja! dat was ik helemaal vergeten, jij bent het zusje van...' 'Van Nyck de Vries, ja.' Antwoord ze. 'Dat ter zijde, we gaan het hebben over jou eerste seizoen en hoe je in de F1 terecht ben gekomen!' Schreeuwt Rob zachtjes van blijdschap.'

Als de uitzending is afgelopen kletsen ze nog even wat na. 'Ik vind het echt knap van jou! Gewoon 19 jaar oud en dan vorig seizoen 5e geworden!' Zegt Robert. 'Dankjewel! Ik vind het ook echt heel leuk, en gewoon mijn droom is uitgekomen om voor Ferrari te rijden.' Zegt Julia. 'Maar 1 ding snap ik nog niet, waarom heb je voor nummer 13 gekozen?' Vraagt Rob nieuwsgierig. 'Nou, heel veel mensen hebben als ongeluksgetal 13. Maar ik heb eigenlijk altijd geluk op de 13e en mijn oma is ook op de 13e geboren en overleden, dus ik dacht ik doe het voor mijn oma.' Legt Julia uit. 'Ah dat is lief!' Zegt Robert.

Julia is in het hotel waar ze blijft overnachten. Ze scrolt door Instagram en bekijkt haar dm. 'OMG zie ik dat nou goed!? Een dm van Lando Norris!? En hij volgt mij nu ook!?' Er gaat nu van alles door haar hoofd heen. 'A dream come true.' Ze opent de dm van Lando en er staat:

hey, i saw what happend yesterday. Im sorry! This weekend is our first race, do you want to come? i can take care of it! im exited to meet you! let me know!

Daar hoeft ze natuurlijk niet lang over na te denken. Ze reageert terug:

hey Lando, thank you. yeah crashing in the first race is never fun ofcourse. i would love to come! by the way, thanks for following me.

great! can you come wednesday? or is that not possible? my team buy's your ticket. And we take care of your hotel and ride. x Lando

ofcourse! i see you wednesday! x Julia

'X Lando?' Er gaat nu heel veel door Julia heen. Ze gaat gewoon Lando ontmoeten! 'Even kijken waar de race is. Bahrein.' Denk ze bij haar zelf. Ze kent eigenlijk niet zo heel veel coureurs, alleen Carlos Sainz, Charles Leclerc en Max Verstappen. Julia heeft hem een keer ontmoet bij de jumbo racedagen in Zandvoort. Toen reed Julia ook mee, want zij reed toen al in de Formule 3. Ze belt snel haar ouders en zegt dat ze woensdag avond naar Bahrein vliegt. Haar ouders hebben haar veel meer losgelaten toen ze in de F1 kwam, dus zijn het wel gewend dat ze nu overal naar toe vliegt.

Het is eindelijk woensdag en Julia ligt klaar wakker in haar bed. 'Vanavond is het zo ver! Ik ga Lando ontmoeten!' Denkt ze. Om te tijd te doden heeft ze vandaag met een vriendin afgesproken. Gisteren heeft ze al haar koffer ingepakt. Ze komt uit bed en maakt haar klaar. Ze pakt de fiets en gaat naar de stad. Julia word natuurlijk aangekeken, want huh een F1 coureur op de fiets? Julia negeert het gewoon en fietst naar de afgesproken plek met haar beste vriendin. 'Hey meid!!!!' Roept Esmee, de beste vriendin van Julia. 'Hey Essie!' Roept Julia terug. De meiden kletsen bij in een koffie tentje. 'Nou heb je zin om Lando te ontmoeten?' Vraagt Esmee opeens. 'Duh, wat denk jij nou? Als jij je favoriete coureur mag ontmoeten dan doe je dat toch ook?' Vraagt Julia. 'Ik ken mijn favoriete coureur al. Jij!' Zegt Esmee. Zo kletsen ze nog wat bij en dan is het tijd om naar huis te gaan.

Julia komt thuis, eet snel een pizza en pakt haar spullen. Ze wordt door haar vader naar centraal station Leeuwarden gebracht en daar stapt ze op de trein richting Zwolle. In Zwolle moet ze overstappen in de trein richting Den Haag. 'Doei papa! Let een beetje om mama als ik weg ben haha!' Zegt Julia tegen haar vader. 'Doe ik haha! Veel plezier dit weekend!' Zegt haar vader. Ze nemen afscheid en Julia stapt in de trein. Na een tijdje komt ze aan bij station Zwolle, daar moet ze een paar minuutjes wachten op de trein richting Den haag. Als de trein er is, is er gelukkig nog een plekje achter in de trein. Ze gaat zitten en doet muziek aan. Ze snapt nog even met Esmee en Nyck. Als ze op Schiphol is aangekomen kan ze gelijk doorlopen.

onverwachte liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu