Episode 14

29 5 0
                                    

Nel pov
Sampai je rumah nel terus naik tangga menuju ke bilik, dia tak tolong nancy langsung keluarkan barang dapur.

Mark pov

Mom:mark omma nak cakap sikit dengan kamu.
Mark:*look at mom*apa omma?
Mom:kamu tak suruh nel tolong nancy ke? Atau kamu takut kena marah dengan isteri kamu?
Mark:ohh tu...
Mom:omma tak kira sekarang ni pergi panggil isteri kamu turun sekarang dan tolong susun barang dapur sekarang juga.
Mark:*sigh*

Mark:*sigh*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

At bedroom

Knock knock

Mark masuk ke dalam bilik dan dia melihat isterinya sedang bermain telefon sambil baring dekat katil, Mark menutup pintu biliknya dan jalan menuju naik katil.

Mark:sayang*smile*

Nel tak menyahut, Mark bergesel badan dia dekat dengan isteri nya meletak tangan di perut nel dan kepala nya sandar dekat bahu nel.

Mark:sayang~~~~

Mark rengek sambil memandang nel dengan muka bayi nya itu

Nel:awak nak apa mark*look at mark*
Mark:*smile*jom turun.
Nel:turun? Buat apa?
Mark:omma suruh awak susun barang dapur.
Nel:mwo?!..

Mark dah tahu pasti nel takkan suka punya.

Mark:sorry sayang tapi omma suruh sebab dia kesian tengok nancy je yang keluarkan barang and actually.. Saya pun kesian juga dekat nancy I mean yela dia lah yang bawa troli, dia lah yang angkat barang letak dekat bonet and dia lah---
Nel:woah woah hahaha mark seriously?
Mark:*look at nel*what?

Nel memandang mark sambil ketawa remeh nya itu selepas itu dia memandang mark dengan muka datar nya.

Nel:so now you back up dia lah?
Mark:tak say---
Nel:okay fine saya turun sekarang dan kemas

Nel meletak telefon dia dekat meja sebelah nya dengan agak kuat lalu keluar dari bilik tinggal mark sorang.

Mark:*sigh*

Nel pov

Nel turun anak tangga dan berjalan menuju ke arah dapur tiba tiba dia berhenti berjalan sebab dia melihat nancy lagi keluar kan barang dekat dalam plastik nak masuk dalam peti sejuk. Nel memandang datar ke arah nancy yg agak jauh dari nya itu.. Dia terus berjalan masuk dapur dan menuju ke nancy bukan nya keluar barang dekat plastik tersebut.

Nel:puas kau mengadu dekat mak mertua aku?
Nancy:*look at nel*apa maksud awak nel?
Nel:hahaha kau buat-buat tak tahu ke atau kau saja je?
Nancy:serious saya tak tahu apa maksud awak.
Nel:kau mengadu dekat mak mertua aku yang aku tak tolong kau keluarkan barang dapur kan? (kata nel sambil menyilangkan tangan nya)
Nancy:mana ada lah nel saya tak buat macam tu, omma yang nampak awak terus pergi masuk bilik jadi dia suruh mark panggil awak sekali turun bawah.
Nel:aku tak nak dengar alasan.. Kau nak sangat kan aku susun ok fine sekarang kau keluar dari dapur ni biar aku buat.
Nancy:tapi---

I'm Sorry >> Mark LeeWhere stories live. Discover now