Episode 18

37 6 0
                                    

Mom:*look at nel*how dare you!!
Nel:*smirk*

Ibu mertua nya memegang kedua dua bahu nel menarik ke depan dan ke belakang dengan kasar.

Mark pov
Mark:*shock*omma?

Mark berjalan laju ke arah mereka berdua sebelum mark lepaskan tangan ibu nya pada bahu nel, dia meletak kan air yang dia bawa tadi di atas meja tersebut.

Mark:omma kenapa ni?
Mom:*look at mark*Mark omma tak sangka, perempuan ni lah punca nya omma hilang semua nya!!!
Mark:ha? Omma cakap apa ni? Mark tak faham?
Mom:perempuan ni lah yang buat omma di buang pangkat, syarikat omma dan butik omma semua harta omma!!
Mark:*look at nel with shock face*nel betul ke apa yang omma cakap kan tadi?

Nel tak jawap dan memandang mark dengan datar.

Mark:NEL JENNIFER SAYA CAKAP LAGI SEKALI, BETUL KE APA YANG OMMA CAKAP KAN TA--
Nel:yep apa yang omma awak cakap kan tadi tu betul*smirk*saya lah yang buat syarikat dia, pangkat dia and butik yang terkenal satu dunia tu juga hilang dengan sekelip mata.

Mark terkaku seketika dia macam tak percaya orang depan dia ni punca omma dia sakit.

Sad song:on
So buka lah lagu sedih supaya dapat menghayati cerita ini ye anak anak ku.

Mark:*shutter*n--nel s--saya tak percaya awak macam ni?
Nel:....

Mark hampir saja nak nangis tapi dia tak jadi nak nangis, sedih dia itu berubah jadi marah, benci terhadap nel. Isteri yang dia sayang, cinta, dan takut kehilangan nya rupanya dia lah punca omma dia sakit seperti ini.

Mark:apa masalah awak nel? Why? why you hate my mom? WHY!!!!! TELL ME!!!!
Nel:SEBAB DIA BUNUH IBU SAYA MARK!!!!

Mark tergamam

Mark:mwo?
Nel:*hiks*ibu awak*hiks*dia bunuh ibu saya 3 tahun yang lalu*hiks*itu sebab saya membalas semua ni untuk dia rasa apa itu kehilangan *hiks*

Mark tak tahu dia nak percaya mana satu. Satu demi satu masalah datang pada Mark pasal nancy tu pun belom selesai tambah lagi masalah sekarang. Omma nya yang membunuh ibu nel? Tapi sebab apa?

Mark:*look down*awak keluar sekarang dari rumah ni saya tak nak tengok muka awak lagi

Kata mark dengan menunduk kepala nya ke bawah dan tanpa sedar sambil dia kata kata air mata nya juga turut keluar.

Nel berjalan dekat ke arah mark dia cuba memegang lengan suami nya tapi mark menepis nya dengan kasar hingga nel terduduk di lantai.

Mark:I SAID GET OUT!!!!
Nel:*hiks*

Nel pov

Nel tak sangka mark buat dia seperti ni sekali mark betul betul sakit kan hati dia sekarang ni. Nel bangun dari lantai dan sebelum dia keluar dari rumah tersebut dia pandang arah mark yang tak nak pandang muka dia langsung selepas itu nel terus keluar dari rumah tersebut dengan membawa tangisan nya itu.

Skip time
Tonight

Baik nel, baik Mark dua dua tengah sedih. Nel dari tadi tak henti menangis dan Mark pula dia termenung di meja makan dia sangat butuh sekarang ni dan dia tak faham kenapa ibu nya nak bunuh ibu nel?

 Nel dari tadi tak henti menangis dan Mark pula dia termenung di meja makan dia sangat butuh sekarang ni dan dia tak faham kenapa ibu nya nak bunuh ibu nel?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sebulan kemudian....
Mark pov

Dan sebulan selepas kejadian tersebut, Mark sekarang bersama omma nya di meja makan bersama nancy juga disitu. Mark seperti biasa semula ceria, tersenyum tapi sebaliknya dia masih tertanya tanya apa kaitan omma dia dan ibu nel. Dia juga risau dekat nel selepas dia tak sengaja menepis tangan nel dengan kasar jujur mark masih sayang kan nel.

Skip at ruang tamu

Sekarang Mark dan ibu nya saja di ruang tamu, nancy keluar entah kemana.

Mark:omma*look at omma*
Mom:hmm ye sayang kenapa?
Mark:mark nak tanya sikit boleh?
Mom:apa sayang?
Mark:*sigh*betul ke apa yang nel cakap kan haritu? Yang omma bunuh ibu nel?
Mom:....

Mark mendekat kan diri nya pada omma nya dan memegang kedua tangan omma nya.

Mark:omma?

Sekarang omma dia pula yang pegang tangan mark lebih tepat lagi omma dia genggam kedua tangan mark.

Mom:sayang percaya lah omma tak bunuh ibu nel dan omma tak kenal langsung ibu nel tu siapa.
Mark:tapi kenapa... Nel cakap omma yang bunuh ibu dia?
Mom:*sigh*sayang kamu kenal kan isteri kamu tu macam mana? Nampak kan dia sangat tak suka omma dan nampak kan sebab kan dia omma hilang semua harta omma jadi mustahil lah dia boleh cakap yang omma bunuh ibu dia untuk kamu percaya dia sayang.

Mark tak tahu nak jawap apa dia betul betul tak faham sekarang ni dan dia sangat kecewa dengan isteri nya sebab sanggup dia fitnah omma dia bunuh ibu nya.

Mom:mark apa kata kamu ceraikan saja nel tu.
Mark:*shock+look at omma*mwo?..

Oh no adakah mark akan dengar kata kata ibu nya? Adakah suami isteri yang dulu nya bahagia akan musnah disebabkan kejadian tersebut? Adakah mark akan cerai kan isteri yang dia sangat-sangat sayang itu? Semua itu akan di jawap next episod

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oh no adakah mark akan dengar kata kata ibu nya? Adakah suami isteri yang dulu nya bahagia akan musnah disebabkan kejadian tersebut? Adakah mark akan cerai kan isteri yang dia sangat-sangat sayang itu? Semua itu akan di jawap next episod

Don't forget to vote, share and comment.

I'm Sorry >> Mark LeeWhere stories live. Discover now