" hiks hiks Isa !! " nangis Aty , Isa yang baru balik dari toilet gelabah masuk ke dalam kerana terdengar panggilan kawannya .
" kenapa kenapa ? Kau okay tak ? " tanya Isa sambil memusingkan badan Aty takut ada luka . " Hiks Eve wey Eve hiks dia- " jawab Aty dalam tangisan . " kenapa dengan Eve ? Tell me Aty ! " celah Isa kerana takut terjadi apa-apa kepada Eve .
" di-dia dah ta-takda hiks " perlahan sahaja Aty mengucapkan lalu tangisannya bertambah kuat .
BUK
Terduduk Isa setelah mendengar apa yang keluar dari mulut Aty , dengan kudrat yang ada Isa bangun dan menghampiri Eve .
" W-wey tak kel-kelakar lah bodo " marah Isa sambil mengoncang badan Eve sedikit seraya gelak sedikit . " BANGUN LAH EVE ! AKU NAK MINTA MAAF NI HIKS AKU MINTA MAAF SEBAB CHOCOLATE KAU HIKS YANG HILANG WAKTU DEKAT JEPUN , AKU YANG MAKAN HIKS " terang Isa dalam tangisan .
[ EVE POV ]
Aku yang terpaksa pura-pura mati merasa goncangan dan luahan seseorang , " BANGUN LAH EVE ! AKU NAK MINTA MAAF SEBAB CHOCOLATE KAU HIKS YANG HILANG WAKTU DEKAT JEPUN , AKU YANG MAKAN HIKS "
The fish owh selama ni kau yang makan chocolate aku ?! Okay kau tunggu .
Aku bangun lalu mengetuk kepalanya dengan kuat .
PAP
" Ark sakitlah mangkuk ! " jerit Isa seraya menggosok kepala yang diketuk , perbuatannya terhenti , " Bukan kau dah mati ke ? " soal Isa lalu menggosok matanya .
" Asal nak aku mati ke ? " , " ishh apa cakap macam tu ! Takda lah si sarDINE kata kau dah mati " terang Isa . " Kau pun satu yang lurus sangat kenapa ? Aku ni pengsan je bukan accident sampai menyebabkan kematian , yang tu kau tanya sarDINE " kata ku lalu membaca buku .
Isa melihat Aty yang sedang ketawa tak ingat dunia di atas lantai bilik kesihatan . Isa memikirkan idea untuk membalas balik .
TING !
Isa tersenyum sinis lalu berjalan santai dan menyepak Aty tidak kuat . " OITT ! AGAK-AGAK AH NAK SEPAK PUN ! ORANG SEPAK BOLA , KAU SEPAK AKU ASAL ?! " dengan suara marah campur sakit . " Opss sorry wey ! aku SENGAJA , ingatkan sampah mana tadi " kata Isa sambil pura-pura terkejut .
" ehem , kau kata Eve mati ? " tanya Isa dengan nada tidak berpuas hati .
" Chill lah kau pun satu , bengap percaya bulat-bulat dengan ayat aku "
" Jahat gila korang ! Ishh " rajuk Isa kerana dikata lurus dan bengap oleh kawan-kawannya . " Okay sorry sorry ye intan payung " pujuk Aty . " Okay macam ni cerita dia " lalu Aty memandang atas .
" Kau asal pandang atas ? Ada benda jatuh ke ? " tanya Isa lalu memandang atas . " Haah ada , kebodohan kau . Kau ni takkan tak tahu ? Tak tengok cerita Pada Zaman Dahulu ke ? " soal Aty .
Aku yang daripada tadi mendengar perbualan mereka berdua hanya mengeluh dan menggeleng kepala .
" Engkau tau yang bodoh sekarang ni ! Itu kartun , dah cepat cerita "
" yelah yelah "
< FLASHBACK >
" kesian Eve , kau rasa bila Eve akan happy and gelak mcam dulu eh ? " soal Aty kepada Isa . Isa hanya mengeluh " tak tahu lah babe , aku harap ada orang akan buat dia bahagia " kata Isa . " Kau tengok-tengokkan Eve kejap , aku nak pergi toilet "
Aty hanya mengangguk dan Isa terus pergi ke toilet . Selepas Isa pergi , Eve tersedar dari pengsan lalu memandang sekeliling . Aty terkejut lalu bertanya , " kau okay Eve ? Nak air ? Kalau nak aku tuangkan ? " bertubi-tubi kepada Eve . Eve hanya menggelengkan kepala .
" Macam mana aku boleh pengsan ? " soal Eve , " um adu macam mana nak cakap eh " terkulat-kulat Aty untuk memberitahu Eve perkara sebenar .
" dia ambil alih kan ? Haihh " keluh Eve . Aty teragak-agak untuk mengangguk . " Aku ada pukul orang ke ? " , " ada um FireKings and TheLadies' " jawab Aty . " Sorry aku tak dapat kawal split aku , aku tak boleh tengok orang yang aku sayang disakiti " terang Eve . " Takpa kita orang faham , nanti kita sama-sama minta maaf dengan diaorang eh kecuali TheLadies' hehe "
" Thanks " Eve tersenyum nipis . " Omo omo u senyum ke tadi ?? Wahhh " jakun Aty melihat senyuman Eve walaupun sedikit . " Tch " decit Eve melihat betapa jakunnya Aty .
" Wey apa kata kita kena kan Isa ? " Ajak Aty . " Ish tak habis-habis lah korang dua ni " marah Eve . " Alaa please Eve ! Sekali ja ?? " rayu Aty dengan membuat muka comel .
" Tch tak comel langsung , yelah yelah apa dia ? " Eve terpaksa mengalah , kalau tak sampai seminggu dia ganggu . " Yeayy ! Okay macam ni , kau pura-pura tidur macam kau dah mati lepas tu aku mula lah berlakon yang kau dah mati " terang Aty .
" Takda idea lain ke ? " tanya Eve dengan jengkel . " Pleasee Eve yang cantik , cut- "
" dah stop ! Better mula sekarang cause aku rasa Isa dah nak sampai " lalu Eve baring dan menutup mata . Aty cepat-cepat membetulkan selimut lalu bermula lah lakonan mereka .
< END FLASHBACK >
[ END POV ]
( Next~ )
YOU ARE READING
OG || Evyiana Trisha
Teen FictionBISMILLAH ... - tak pandai buat description , so nak tahu bacalah - Jangan lupa vote and follow sekali ! If ada yang tak suka or tak best boleh comment , takpe " SELAMAT MEMBACA PARA READERS KU YANG CANTIK & HESMES ! "